Kawasaki EN 500(LTD) Vulcan - 1990 až 2009 jedná se o léty prověřený motocykl, který svoji výrobu navazoval z předchozích modelů EN 400 a EN 450 vyráběné už od roku 1986. Od roku 1996 došlo k výrazným změnám. Palivová nádrž byla nyní hrdým hostitelem přístrojové desky . Kola byly nahrazeny drátěným výpletem.Celkově nabyl nového vzhledu po VN 800 ,ale motor zůstal nadále stejný , který se osvědčil v Ninja 500.
Motor má výkon 35 kilowatt a 45 Newton.Tyhle parametry nám zaručí dostatečný výkon pro pohodové svezení. Pro motor se používá polosyntetický olej 10W 40. Motor je 4 takt a má celkem 8 ventilů, každý válec 4. Tenhle motor se používál do mnoho dalších modelů ER 5, Ninja 500, GPZ 500, KLE 500 čím nám dává firma najevo, že se jedná o nezničitelný nezmar, který toho vydrží hodně. Nad ním je pěkná a celkem velká nádrž, která pojme 15l Naturalu a rezervu 3l .Velmi přehledná přístrojová deska spolu s tachometrem ,který z 0 na 100 km/h ukáže za 6,1 sekund. Maximální rychlost nám leží na hranici 160 km/h.
Spotřeba je individuální a záleží na stylu jízdy a taky jízdy se spolujezdcem nebo solo.Pohybuje se v rozmezí od 4,5 l - 5.5 l. Jízda je celkem luxusní a pohodlná. Pěkně tvarované sedlo zaručuje poměrně solidní pohodlí,ale záleží hodně na každém jezdci. Stupačky jsou v ideální vzdálenosti,ale není problém udělat přepakování. Během jízdy jsem nezaznamenal žádné znatelné vibrace. Jízda je příjemně klidná a motor na rozdíl od ostatních cruiseru má tichý chod.
Světla jsou celkem dobře vyřešené a zaručí dobrou viditelnost. Zrcátka vám poskytnou dostatečný přehled o tom co se děje právě za vámi. Brzdy jsou k vzhledem váze 190 kg a výkonu dost účinné. V předu je vybavena kotoučovou a vzadu bubnovou. Přední kolo 100/90/19 a zadní 140 - 90 - 15 . Celkový rozvor kol je 1545.
Je to cruiser zlaté střední třídy. Má ideální poměr mezi spotřebou a výkonem.
Velmi dobře od počátku proveden výrobcem Kawasaki .Vhodný jak pro začátečníky, tak i pokročilé jezdce ,kteří si rádi užívají pohody na cestách.
Motor má výkon 35 kilowatt a 45 Newton.Tyhle parametry nám zaručí dostatečný výkon pro pohodové svezení. Pro motor se používá polosyntetický olej 10W 40. Motor je 4 takt a má celkem 8 ventilů, každý válec 4. Tenhle motor se používál do mnoho dalších modelů ER 5, Ninja 500, GPZ 500, KLE 500 čím nám dává firma najevo, že se jedná o nezničitelný nezmar, který toho vydrží hodně. Nad ním je pěkná a celkem velká nádrž, která pojme 15l Naturalu a rezervu 3l .Velmi přehledná přístrojová deska spolu s tachometrem ,který z 0 na 100 km/h ukáže za 6,1 sekund. Maximální rychlost nám leží na hranici 160 km/h.
Spotřeba je individuální a záleží na stylu jízdy a taky jízdy se spolujezdcem nebo solo.Pohybuje se v rozmezí od 4,5 l - 5.5 l. Jízda je celkem luxusní a pohodlná. Pěkně tvarované sedlo zaručuje poměrně solidní pohodlí,ale záleží hodně na každém jezdci. Stupačky jsou v ideální vzdálenosti,ale není problém udělat přepakování. Během jízdy jsem nezaznamenal žádné znatelné vibrace. Jízda je příjemně klidná a motor na rozdíl od ostatních cruiseru má tichý chod.
Světla jsou celkem dobře vyřešené a zaručí dobrou viditelnost. Zrcátka vám poskytnou dostatečný přehled o tom co se děje právě za vámi. Brzdy jsou k vzhledem váze 190 kg a výkonu dost účinné. V předu je vybavena kotoučovou a vzadu bubnovou. Přední kolo 100/90/19 a zadní 140 - 90 - 15 . Celkový rozvor kol je 1545.
Je to cruiser zlaté střední třídy. Má ideální poměr mezi spotřebou a výkonem.
Velmi dobře od počátku proveden výrobcem Kawasaki .Vhodný jak pro začátečníky, tak i pokročilé jezdce ,kteří si rádi užívají pohody na cestách.