Koncern Kawasaki Heavy Industries je průmyslovým gigantem. Výrobní program kromě motocyklů, jež představují jen skutečně malou známou část, vyplňují také letadla, vlaky, roboty, lodě a dokonce i mostní konstrukce.

Když se Japonsko uprostřed 18. století po dvou stoletích izolace otevřelo světu, jednou z prvních potřeb tohoto ostrovního státu bylo vytvořit
moderní lodní dopravu a k tomu potřebovalo silný loďařský průmysl. Tehdejší vláda se nejprve pokoušela rozběhnout vlastní loděnice, ale toto úsilí selhalo, a vláda nabídla značné dotace a výhodný leasing komukoliv, kdo měl schopnosti a chuť pokusit se o stavbu lodí, pokud možno v elegantním štíhlém designu tehdejších amerických plavidel. A byl to
Shozo Kawasaki, kdo se přímo dychtivě přihlásil přijmout tuto velkou výzvu. Shozo Kawasaki se narodil v roce 1836 a jako mladý muž přežil dvě námořní katastrofy. Své přežití přisuzoval technické dokonalosti západních lodí, na kterých se právě plavil, a rozhodl se zasvětit svůj život inovaci japonské námořní dopravy. V dubnu 1878 si půjčil od japonské vlády 30,000¥ a pronajal si pozemky v tokijském přístavu, kde rozjel stavbu svých lodí. Najal mladé schopné inženýry a chtěl se pustit do podnikání, ale brzy zjistil, že japonské námořní společnosti a rejdařství se zdráhají vzdát se svých starých plachetnic a tradičního stylu podnikání. Po dlouhém čekání a mnoha jednáních se nová společnost však přece jen dočkala první objednávky, na 80 tunovou loď Hokkai Maru. Na její křest pozval Kawasaki tisíce podnikatelů a vládních úředníků, kteří se tak stali svědky vzniku velmi rychle se rozvíjejícího nového japonského průmyslového odvětví. Kawasakiho loděnice začaly mít napilno a tak se v roce 1886 přestěhovaly do většího, z Tokia do Hyoga, kde s využitím státních dotací, s nimiž japonská vláda hodlala nastartovat japonský průmyslový růst, stavěl lodě v kapacitách 6.000 - 31.000 BRT.
Postupem času společnost
Kawasaki Heavy Industries začala vyrábět kromě lodí i letadla, traktory, vlaky a další kolejová vozidla, a zařízení na výrobu elektrické energie.
1953S motocykly začala Kawasaki v roce 1953. Nejprve to ovšem byly jen motocyklové motory. První motor KE-1 byl čtyřdobý jednoválec OHV o objemu 148 ccm, který dával 4 k při 4,000 ot/min.
1956V roce 1956 Kawasaki ale už představuje motocykl "Meihatsu 125 Deluxe," který poháněl motor Kawasaki KB-5A, kromě toho připravila i řadu 60kubíkových dvoudobých mopedů.
1961Roku 1961 Kawasaki představuje svůj první vlastní motocykl - dvoutaktní B8 125.
1963V roce 1963 Kawasaki podepisuje smlouvu o převzetí výroby motocyklů Meguro, jedné z mála japonských značek, které už tehdy dokázaly vyrábět motocykly o objemu 500 ccm, a to je počátek firmy Kawasaki Motorcycle Co.,Ltd. Meguro 500 byl v podstatě kopií BSA A7.
1965 – 1970 
Následovala dlouhá řada motocyklů Kawasaki, mezi nimiž byly milníky jako
Kawasaki W1 z roku 1965, Kawasaki
H1 Mach III (1969) - ve své době nejrychlejší dvoudobá pětistovka, poháněná tříválcovým dvoutaktem, a zejména sedmpade Kawasaki Z1 (1970), reakce na Hondu CB 750 z roku 1968. Z1 750 se ihned stala bestsellerem, a stejně jako CB 750 používala u svého řadového DOHC čtyřválce chlazení vzduchem. Tento legendární stroj si získal přezdívku "Král motocyklů."
1972V roce 1972 Kawasaki představuje zcela charismatickou, úžasně rychlou Z1 900, na svou dobu naprosto dokonalou motorku, klasiku všech klasik se čtyřválcovým vzduchem chlazeným motorem.
1978V tomto roce přichází na trh exotický šestiválec Z1300, vstřikovaná a kapalinou chlazená odpověď na karburátorovou a vzduchem chlazenou Hondu CBX.
1984
Kawasaki pak dostala svět na kolena ještě mnohokrát, například supersportem ZXR 750R, řadou supersportovních GPz z let 1981-1986, ale nemůžeme vynechat revoluční GPZ900R z roku 1984, která se vyráběla až do roku 2003. GPZ900R byla naprostou bombou, bezprostředním předchůdcem dnešních supersportovních motocyklů. Vždyť na ní také Kawasaki pracovala v úplné tajnosti více než šest let. A v roce 1984 si nad tímto kapalinou chlazeným řadovým čtyřválcem, prvním 16ventilem, kecnul svět na zadek, GPZ900R byla nejrychlejší sériovou světa, první motorkou, která se dokázala dopředu hnát rychlostí 243 km / h. Na GPZ900R hledala konkurence odpověď velmi dlouho.
1994
ZX-9R debutovala v roce 1994 jako reakce na Hondu CBR900RR Fireblade. Devítistovky byly v té době velmi populární, protože kombinovaly ovladatelnost 750 se silou litrů. Kawasaki ZX-9R nabídla technologie superbiku ZXR750 (kliková skříň, spojka a převodovka byly přímo vzaté ze ZXR750), který nabízel výkony a parametry exotických a extrémně drahých závodních Hond RC45 a Yamah OW-01 za poloviční cenu, a předčila cenově veškerou konkurenci včetně GSX-R750.
2001Kawasaki ZRX1200R byl klasický naháč s moderním podvozkem, poprvé představený v Japonsku roku 2001, vyráběl se do roku 2008. Je evolucí modelu ZRX 1100, stylizované repliky Eddieho Lawsona, se kterým v počátcích superbiků Lawson vyhrával. Motocykl byl vybaven kapalinou chlazeným řadovým 4válcovým motorem1164cc se čtyřmi karburátory Keihin 36 a nerezovým výfukovým potrubím.
ZRX 1200 byla vyráběná ve třech variantách - jako ZRX1200S s částečnou kapotáží, ZRX1200R která měla navíc rádlo, a ZRX1200 jako čistý naháč bez kapotáže připomínající klasické „japonské univerzální motocykly s klasickými dvěma zadními tlumiči.
2006ZZR1400 byl a je nejsilnější sportovní motocykl Kawasaki a o titul vůbec nejsilnějšé sériové motorky se přetahuje s Hayabusou od Suzuki. Poprvé byl představený v Tokiu roku 2005 jako modelový rok 2006 a jako náhrada za ZX-12R.
ZZR1400 je schopen zrychlení z 0 na 100 km / h za 2,9 sekundy a z 0 na 200 km / h za 7,6 sekundy, k čemuž mu postačí 24 metrů. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 299 km / h, protože v roce 2000 se všichni výrobci motocyklů dohodli, že nebudou stavět sériové motocykly jezdící přes 300 km/h.
Pokud Vám v článku chybí některá data z historie, budeme rádi, když nám pošlete doplnění.