Dakarská historie cestovních endur
02.02.2018
1991 | 1992 | 1993 | 1994 | 1995 | 1996 | 1998 | 1999 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doplnit technické údaje pro chybějící ročník Upravit chybné údaje | ||||||||
V databázi evidujeme více jak 200 000 technických údajů motocyklů. Může se proto stát, že některá technická data budou obsahovat nepřesnosti nebo nejsou zcela doplněná. Prosím, upozorněte nás na nepřesnosti a ihned to opravíme. Děkujeme. |
||||||||
Objem | 659 cm3 | 660 cm3 | 659 cm3 | 660 cm3 | ||||
Výkon | 35 kW (47.6 koní) | 33.6 kW (45.7 koní) | 34 kW (46.2 koní) | |||||
Výkon při otáčkách | 6250 ot/min | 6000 ot/min | ||||||
Točivý moment | - | 56.88 Nm | - | 56.9 Nm | 57 Nm | 56 Nm | ||
Otáčky při max toč.mom. | - | 5250 ot/min | - | 5250 ot/min | 5000 ot/min | |||
Druh motoru | Spalovací | |||||||
Dvoudobý/čtyřdobý | 4 | |||||||
Chlazení | Kapalina | - | Kapalina | |||||
Uspořádání válců | Stojatý | |||||||
Počet válců | 1 | |||||||
Rozvod | OHC | - | OHC | - | OHC | |||
Ventilů na válec | 5 | |||||||
Vrtání | 100 mm | - | 100 mm | - | 100 mm | |||
Zdvih | 84 mm | - | 84 mm | - | 84 mm | |||
Kompresní poměr | 9.2 : 1 | - | 9.2 : 1 | - | 9.2 : 1 | |||
Příprava paliva | - | Karburátor | - | Karburátor | ||||
Startér | - | Elektrický | - | Elektrický | ||||
Počet rychlostí | 5 | |||||||
Sekundární převod | Řetěz | |||||||
Typ rámu | - | Trubkový | - | Trubkový | ||||
Materiál rámu | - | ocel | - | ocel | ||||
Zdvih předního odpr. | - | 220 mm | - | 220 mm | ||||
Zdvih zadního odpr. | - | 220 mm | - | 200 mm | ||||
Brzdy vpředu | kotouč | |||||||
Rozměr předního kotouče | - | 282 mm | ||||||
Přední třmen | - | dvoupístkový | - | |||||
Brzdy vzadu | kotouč | |||||||
Přední kolo | - | 21 " | - | 21 " | ||||
Zadní kolo | - | 17 " | - | 17 " | ||||
Rozměr přední pneu | 90/90-21 | - | 90/90-21 | - | 90/90 21 | |||
Rozměr zadní pneu | 120/90-17 | - | 120/90-17 | - | 120/90 17 | |||
Rozvor | - | 1495 mm | - | 1495 mm | ||||
Úhel hlavy řízení | - | 62 ° | ||||||
Závlek předního kola | - | 112 mm | ||||||
Světlá výška | - | 245 mm | - | |||||
Výška sedla | - | 860 mm | 865 mm | 870 mm | ||||
Výška sedla max | - | 865 mm | - | |||||
Suchá hmotnost | - | 188 kg | 174 kg | 171 kg | - | |||
Pohotovostní hmotnost | 202 kg | - | 197 kg | - | 201 kg | |||
Objem nádrže | 20 l | - | 20 l | |||||
Rezerva | - | 3.5 l | - | 3.5 l | ||||
Množství oleje | - | 3 l | - | |||||
Spotřeba | - | 6 l/100 km | ||||||
Zrychlení | - | 5.9 0-100 km/h | ||||||
Maximální rychlost | 158 km/h | - | 158 km/h | - | 160 km/h | 155 km/h | ||
První cena | - | 228000 Kč | ||||||
Výměna motorového oleje | - | 6000 Km | - | |||||
Výměna olejového filtru | - | 6000 Km | - | |||||
Výměna vložky vzduchového filtru | - | 6000 Km | - | |||||
Seřízení ventilové vůle | - | 6000 Km | - |
Od grandpa(1998)
Od Jedloň(1997)
Od Jedloň(1997)
Od Jedloň(1997)
Od tomik.trb(1996)
Od tomik.trb(1996)
Od tomik.trb(1996)
Od tomik.trb(1996)
Od tomik.trb(1996)
Od tomik.trb(1996)
Od tomik.trb(1996)
Od tomik.trb(1996)
Od tomik.trb(1996)
Od tomik.trb(1996)
Od tomik.trb(1996)
Od tomik.trb(1996)
Od tomik.trb(1996)
Od tomik.trb(1995)
Od tomik.trb(1995)
Od tomik.trb(1995)
Od tomik.trb(1995)
Od tomik.trb(1995)
Od tomik.trb(1995)
Od tomik.trb(1995)
Od tomik.trb(1995)
Od Milášku(1993)
Od tomik.trb(1993)
Od tomik.trb(1992)
Od tomik.trb(1991)
Od tomik.trb(1991)
Od tomik.trb(1991)
Od Friky(1991)
Od Friky(1991)
Od tomik.trb(1991)
Od kupahousek(91)
Fórum | Téma | Odpovědí | Poslední příspěvek | ||
---|---|---|---|---|---|
Založit téma Všechna témata | |||||
Silniční cestovní | Silniční pneu na XTZ 660 tenere | 8 | 1.7.2024 22:33 | ||
Opravy a údržba | MT-03 chcípá | 83 | 27.7.2021 23:29 | ||
Enduro & funbike | Plastová nádoba nad startérem u Tenerky rv 2014 | 2 | 23.6.2021 20:48 | ||
Opravy a údržba | svetlá | 29 | 25.3.2021 18:02 | ||
Enduro & funbike | Yamaha tenere 660 vaří | 61 | 9.1.2021 16:14 | ||
Opravy a údržba | Boční stojánek | 8 | 17.3.2020 23:33 | ||
Enduro & funbike | Originální sada nářadí | 16 | 11.3.2020 06:51 | ||
Enduro & funbike | seřízení a zapojení karburátoru. kdo poradí | 8 | 20.1.2020 08:51 | ||
Výběr moto | Výběr endura pro běžné ježdění | 72 | 29.12.2019 16:18 | ||
Silniční cestovní | Prídavné svetlá xt 660z tenere | 9 | 15.12.2019 22:48 | ||
Enduro & funbike | Jakou motorku pro 2 a zároveň enduro | 12 | 16.11.2019 16:07 | ||
Silniční cestovní | Pomoc při výběru Cendura | 10 | 20.7.2019 01:26 | ||
Enduro & funbike | Jakou | 31 | 6.6.2019 16:48 | ||
Opravy a údržba | Enduro vzduchovy filter | 5 | 14.3.2019 04:03 | ||
Enduro & funbike | Záměna origo stupaček Tenere 660 2013 | 7 | 31.1.2019 19:43 | ||
Opravy a údržba | Yamaha Tenere-prosba | 23 | 7.1.2019 19:25 | ||
Enduro & funbike | Yamaha XTZ 660 Tenere-Laděný výfuk | 4 | 5.1.2019 21:27 | ||
Enduro & funbike | Yamaha XTZ 660 tenere, XT 600Z, Kawasaki KLE 500 | 26 | 19.12.2018 10:17 | ||
Opravy a údržba | Reťazový kit - Praha | 6 | 1.9.2018 20:37 | ||
Výběr moto | Spolehlivé enduro ~ 50 000 | 47 | 20.6.2018 20:41 |
...5 ventilový vodou chlazený jednoválec s motorem prověřeným dálkovými pouštními soutěžemi......
Vždy som chcel enduro a Tenerka bola uz davno moj sen... ;-)
První enduro po několika silnicích.
Poctivé japonské velké enduro, uznávané především pro svou spotřebu a spolehlivost, ověřenou Dakarsk...
Tahle motorka je moje " druhá "holka pro špatný dny , co umí zabít nudu :-)( s tou první mám dvě úža...
XTZ-tko je velká a svým zpracováním pro mě dostačující.
Dovezená v roce 2007 z Německa s poctivejma 40 tis.km.
Hbitá enduro babička s ovladatelností jízdního kola, spotřebou do pěti litrů a ochotou vyjet kamkoli...
Asi po 35 rokoch moja prvá motorka. Hneď, ako sa objavila na predaj, ma oslovila. Má všetko, čo má m...
Yamaha XTZ 660 Tenéré je nesmrtelná Japonská enduro babička, starej poctivej jednoválec.
Stará klasika, jednovál. I já jsem už starší pán a je potřeba si malinko rovnat záda.
Po osmi letech na Banditu jsem chtěl něco úplně jiného. Chtěl jsem, aby motorka fungovala dobře na c...
Moje první japonská motorka s kterou jsem začal cestovat i mimo republiku
Youngtimer pro hezké chvíle, výlety na kávu a pro radost.
Přes mnoho počátečních oprav a úprav je nyní ve stavu kdy dlouhodobě slouží a funguje v jakémkoli na...
Vysněná motorka od dětství...
Moje první motorka, klasická technika bez velkého množství elektroniky.
Opět jaem chtěl něco lehčího do terénu ?
Zase bylo potřeba vyzkoušet něco jiného :)
Nikdy jsem si nemyslel, že mě takovýhle prdítko bude tak bavit. Zjistil jsem, že výkon není všechno ...
Upraveny závěsy textilních tašek. Namontován nový držák telefonu. Dolepeny všechny nápisy - Děkuji...
Dnes návštěva STK. Předcházela jí výměna zadní gumy za Metzeler Tourance a výměna klaksonu. Plasty b...
Po menším důležitém servisu pár prvních motokilometrů.
Seznamování začíná. Prvně bude muset být odbornou osobou proveden servis motoru...
Veľkopiatkový výlet s ľadvinkou do Ľutiny a Veľká večiereň.
Motor | |
---|---|
Spojka | 8.0/10 |
Průběh výkonu | 7.8/10 |
Vibrace | 5.4/10 |
Převodovka | 7.3/10 |
Mechanická hlučnost | 6.8/10 |
Zvuk | 8.1/10 |
Spolehlivost | 9.1/10 |
Podvozek | |
Možnost nastavení | 6.0/10 |
Těsnost tlumičů | 8.9/10 |
Tuhost rámu | 8.1/10 |
Jízda | |
Sport | 5.0/10 |
Město | 8.3/10 |
Cestování | 8.0/10 |
Terén | 7.7/10 |
Zázemí | |
Ceny náhr. dílů | 6.2/10 |
Ceny servisu | 6.5/10 |
Servisní síť | 7.5/10 |
Dostupnost dílů | 7.4/10 |
Nabídka doplňků | 5.5/10 |
Servisní intervaly | 8.1/10 |
Terén | |
Brodivost | 7.8/10 |
Výška | 8.3/10 |
Ochrana motoru | 8.8/10 |
Skoky | 5.1/10 |
Cestování | |
Pohodlí jezdce | 7.5/10 |
Možnosti uchycení zavazadel | 7.9/10 |
Ochrana jezdce cestování | 7.2/10 |
Nekoupili | Z důvodu |
---|---|
Honda XLV 750R | cena |
Kawasaki KLE 500 | Tenerka je vysněná moto |
Suzuki DL 650 V-Strom | naskytla se hezká yamaha, za nižší cenu, vyšší světlá výška |
Kawasaki KLR 600 | |
Honda NX 650 Dominator | |
Yamaha XTZ 750 SuperTenere | |
Yamaha XT 600 | našel jsem dvojokou xtz |
Suzuki DR 650 | našel jsem dvojokou xtz |
Honda NX 650 Dominator | Legendární paní s motorkou mazlíkem - v realu VRAK, odradil i nízký posez. |
Kawasaki KLR 650 | Úzké sedlo |
Aprilia Pegaso 650 | Taková zvláštní, nízký předek |
Suzuki DR 650 SE | Moc málo cesťák |
Suzuki DR 750 Big | Naskytla se mi vysnena terenka |
Suzuki DR 650 | nějak jsem nenarazil na tu pravou |
Honda XL 650V Transalp | Nekápl jsem na žádnou, co by se mi líbila. A když, tak byla hned pryč. Navíc se objevila krásná Tenerka za polovic... A jako moje 1. motorka na naučení... ;-) |
Honda NX 650 Dominator | |
Aprilia Pegaso 650 | |
Honda XRV 650 Africa Twin | xtz byla v dobrem stavu proti Africe a hlavně mě ukecal prodejce :-) . |
Yamaha XV 535 Virago | Nebyla zrovna k mání |
Suzuki DR 650 |
Jakou | Z důvodu |
---|---|
Kawasaki KLR 650 | Nakonec jsem ji vyhodnotil jako příliš mastodontní. |
Honda NX 650 Dominator | Nedostupná |
BMW F 800 GS | Bawo to vyhralo na vykon a vzhled |
Yamaha Tenere 700 | |
BMW F 650 | Enduro do 35Kw |
Suzuki DR 650 | Bohužel žádná rozumná nabídka. Jinak je to moje láska <3 |
Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Cena je pořád velká a jednobuch |
Kawasaki ER 6F | |
Kawasaki KLE 500 | Chtěl jsem spíš dvouválec. |
Kawasaki KLE 500 | Cena |
Yamaha XT 600Z | Nakonec sem se rozhodl jit do vzduchace a neryskovat dalsi servisni naklady u stare motorky |
Kawasaki KLE 500 | starší ročníky, jednoválec |
Yamaha XT 600Z | tolik mě neoslovila po vzhledové stránce |
Honda XL 600V Transalp | |
Honda NX 650 Dominator | Nebyl žádná pěkná |
Yamaha TDM 850 | |
Kawasaki KLE 500 | s požadavkem najetých kilometrů a stavu mimo cenovou relaci. |
BMW R 850 GS | Kamarádi mají dvouválce, bál jsem se trápení na dálnici |
Honda NX 650 Dominator | Těžší, větší |
KTM 690 Enduro |
Ročník | Vložil | Soubor | Velikost | Poznámka |
---|---|---|---|---|
Nahrát manuál | ||||
2008 | Dodo_ | yamaha-xt-660-z-tene.pdf | 7.2 MB | Yamaha XT 660 Z Tenere 2008 manuál SK |
1995 | m.king | xtz660h_owners_manual_en.pdf | 1.6 MB | Uživatelská příručka EN |
1995 | Pepé81 | manual-xtz660-l-by-pepe81.pdf | 24 MB | Dovolil jsem si přeložit originální německý manuál k tomuto typu motocyklu. Němčina není moje silná stránka, takže pokud odhalíte nějaké nesrovnalosti, ozvěte se. Za připomínky budu rád. |
1995 | Pepé81 | schema-zapojeni.pdf | 275 KB | Schéma el. zapojení motocyklu - CZ |
1995 | fuchsotik | img_20210321_195214.jpg | 297 KB | Varianty svetiel. |
1994 | m.king | xtz660_prirucka_ge.pdf | 11 MB | Uživatelská příručka GE |
1994 | HAPO | img005.jpg | 1.7 MB | Elektrické schéma |
1994 | smarky | manual-tenere-xtz-660.pdf | 24 MB | MAnual TENERE XTZ 660L |
1993 | Effoš | xtz660-1993.pdf | 75 MB | Yamaha - XTZ 660 Ténéré - service manual 1993 ... |
1993 | HAPO | img004.jpg | 887 KB | Elektrické schéma |
1992 | m.king | xtz660_katalog.zip | 1.6 MB | XTZ_660_3YF_Katalog_náhradních_dílu_EN |
1992 | m.king | yamaha-xtz660-3...s-catalogue.pdf | 15 MB | Yamaha XTZ660-3YF-1992-Parts-Catalogue |
1991 | m.king | yamaha_xtz660_s...e_manual_en.pdf | 86 MB | XTZ_660_3YF_Service_manual_EN |
1991 | marleyxtz660 | tomas-yamaha-rozpad.pdf | 75 MB | CELKOVÝ ROZPAD STROJE |
1991 | JJavorik | 01.08.2017 | Stáhnout mp3 |
Staženo:54x |
|
Vložit vlastní zvuk |
Název pneumatiky | Průměr | Použito na | Známka | Popis | Hodnoceno |
---|---|---|---|---|---|
Vložit vlastní hodnocení | |||||
Michelin T66 | 21" | Předek | 1 | stara sipova T66, perfektni guma na silnici nebo na polnacku... | 25.06.2010 v 20:10 |
Michelin Anakee | 17" | Zadek | 2 | na suchym mokrym povrchu nebo na mokry silnici drzi jak prib... | 25.06.2010 v 20:06 |