PROFIL MOTORKY

Honda SLR 650 (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník zdeNick
Vloženo 9.5.2017
Aktualizováno 9.5.2017
Zobrazeno 5 660x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Jednoduchá, nenáročná zábava pro mladší i pokročilé

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 650 CS: Není až tak vhodný do terénu, asi by mi jej bylo líto. Ale jednou třeba...kdo ví...?
BMW F 650 GS: vyšší cena, to už bych si rovnou přišetřil na nějakého \"boxíka\"
Suzuki DR 800 Big: už jen starší ročníky, ale jinak moc krásný stroj
Honda FX 650 Vigor: design kočkopsa - taková lepší jawa :-( ...byť výkonem pravda o něco lepší
Suzuki DR 500: momentálně nebyla k mání dle představ
Yamaha XTZ 750 SuperTenere: starší ročníky
Kawasaki KLE 500: momentálně nebyla k mání dle představ

První dojmy - 1. mrštná, byť trošku líná ještěrka, co se ale všude dostane 2. nestárnoucí funkční design - nic nechybí, nic navíc - otevřená brána možností jak s ní naložit 3. spíše na kochačku, než na parádní svezení, ostatně kam a proč pořád spěchat... Mladším k naučení, starším k vyblbnutí 4. autoři evidentně mysleli i na nižší postavy - coby enduro trošku vyšší, ale i tak nasednutelná i pro ne příliš vzrostlé jezdce :-)

Motorku bych doporučil pro - Pro naprosto vyklidněné uživatele, pro výlety za panoramaty, bez nároků a hlavně v klídku. Začínal jsem na silničních motorkách už blahé paměti, ale až teď na starší roky mi přijde, že se učím jezdit a užívám si to - právě s tímhle ošklivým káčátkem. Určo to zažijete s kdejakým endurem, či jiným jednostopým off-roadem. Každopádně hned první zkušební vyjížďka na Jižní Moravu byla spojena s kladným zážitkem, kterým si mně charakter této motorky získal dalšími body na svou stranu - zajížděl jsem polní cestou na vrcholek jakéhosi kopce s rozhlednou (ani jsem o něm nevěděl, jen jel kam kola povedou), abych přenocoval. Dalo se tam zajet i po asfaltu hned dvěma cestami. Jak se však ukázalo v obou případech o něco později - jen přes zákaz vjezdu. Ten však na začátku polňačky vedoucí "odnikud nikam" nebyl, což musela noční policejní hlídka suše konstatovat jako fakt a na rozdíl od kolegy s autem, co si tam vyjel chytat radiové vlny, mně to tedy nic nestálo :-) ..stejně si doteď myslím, že to napráskal někdo z místních (pověstnou českou pohostinnost patrně poznamenala mediální panika z uprchlické hysterie) a popravdě ten člověk opodál, s favoritem rozsvíceným oné vlahé letní noci jako vánoční stromeček, si o to i říkal :-)

Doplňky na motorce - S potřebou přecijen motorku trošku pohýčkat a vzhledově přilepšit (pravda, není už moc co - je krásná taková, jaká je) jsem pár zásahů svépomocí přecijen spáchal. Podařilo se mi sehnat origo boční nosiče a motorku koupil již s padacím rámem. Ten ale dělá kolem motoru tak trochu "bublinu". Nevadí, stejně první co jsem chtěl udělat bylo napasovat nějak "nedestruktivně" (vrtání, svařování a podobné nevratnosti) vhodnější kryt motoru. Ten tovární je sice nápaditý, ale defakto kryje jen hadičky. Že se vyplatilo obětovat pár drobných a trochu toho času v garáži, jsem poznal hned s první jízdou po makadamu - dekl z dominatora to schytal namísto motoru od šutru vystřeleného tím směrem špunty přední pneu. Napasovat jej - žádný problém, jen na tři šrouby prostřednictvím namíru posvařovaného mezikusu, takže původní kryt možno kdykoli během minutky nahodit zpět. Navíc takto na levé straně mezi deklem a motorem vznikl prostor pro škatuli, kde jsem uložil vercajk (ideální by byl toolbox rovněž z Dominatora, ale ten jsem svého času nesehnal (resp. kupovat za zbytečný peníz třeba nový mi přišlo šoufl)
No a ten nádherný rámek kolem předního světla, ten přímo vybízí k obohacení o nějaké to plexi, ať na té dálnici aspoň trochu neofukuje - volil jsem jen jednoduchý štítek co moc nerazí a svůj úkol splní dostatečně. No a že jsem měl tu možnost podobně jako u předního štítku, narýsoval jsem si a nechal vyříznout také výplně v padacím rámu, raději s velkými otvory, přecijen to není vodník, ale aby se tak nesvinil motor na polňačkách. Poslední věc co jsem chtěl udělat, bylo ochránit alespoň trošku přední světlo. A že těch mřížek není zrovna moc na výběr a pokud, tak za ty prachy raději pojedu na výlet, rozhodl jsem se improvizovat - pro zájemce doporučuji navštívit domácí, resp. kuchyňské potřeby. Byl jsem sice zprvu za trotla, že podložku pod vařící hrnec potřebuji na motorku, ale za tu úsporu v rozpočtu (stála jen 70 kaček) to stálo. Zbývalo tedy vystřihnout a dopasovat z plechu příchytky, stříknout na černo (když už) a hurá s tím před světlomet. Krytí pravda tak na 60 %, ale lepší než drátem do oka. Abych nezapomněl - kolena rády otírají boky nádrže - ty jsou opatřeny přelepkou z otěruvzdorné samolepky (mrsknul jsem tam motiv ještěří kůže v šedém odstínu, aby se to propojilo s barvami sedla)



Recenze

Už na první pohled je SLR-ko jasně předurčeno do pohody i nepohody a určitě to není motorka pro ostudu - žádné zbytečné plasty a serepetičky, všude se dá lehce dostat, prostě "motorka" pro upotřebení bez vyšších nároků typu "kdykoli, jakkoli a kdekoli". Měl jsem více tipů k rozmýšlení s tím, že padne-li los na tuto, vlastně mi to nebude vadit. Koupil jsem před rokem a zatím nalítal jen něco kolem 2 tis. km, čili dojmy s rezervou. Navíc jsem přesedlal z bawora, který ať se děje co se děje stále zůstává coby značka srdeční záležitostí. Ale nejsem konzerva, abych se bránil zuby nehty novým zkušenostem a zážitkům.
Na krátké kodrcačky z dědiny do dědiny, nebo po šotolince je tato hondička super. Z delších ovšem, po rovném a táhlem asfaltu, bolí jak zadek, tak peněženka. Na to o jaký jde obsah nic moc výkon, ale popravdě - kdo by drkotal kdejakou polňačku" ve 180ti? Žádná zrádná elektronika, minimalistická je i základní přístrojovka - nádherná surovost v provedení. Ostatně ideální otáčky snad každý rozumný jezdec s funkčním sluchem pozná, stejně jako u své motky sezná, kolik toho ujede po rezervu (ale pravda - klidně bych se obešel třeba bez kontrolky stojanu, na úkor palivoměrky).
1. starty - jednobuch, no coment (kapitola sama o sobě a napsáno k tomuto tématu bylo jinde již dost)
2. výkon - zátah skvělý, ale dál se to už neposouvá, čili na ten obsah poněkud zásadní zklamání. Ale dává to naději delší výdrže, jak se říká "pomaleji dále dojdeš". Navíc se to v technických parametrech mnohde uvádí, čili jsem věděl do čeho jdu.
3. brzdy nic extra, ale patrně odpovídající výkonu
4. trošku nepříjemná je "díra" mezi čtvrtým a pátým rychlostním stupněm - přijde mi leckdy, že na čtyřku hodně a zároveň na pětku stále málo
5. spotřeba - trošku bolák i bubák zároveň, jsou i lepší varianty napříč značkami a modely podobné kategorie (tedy pokud někdo očekává cestovní limit nad 120km/h). Proto myslím, že tahle motorka je vyloženě stavěná, neřku-li určená pro české hnuso-cesty, kde se ani při dobré vůli nedá jet civilizovaně rychleji
6. podvozek a jízdní vlastnosti - za mně co se ovladatelnosti týče velké, až nadšeně spokojené ano.
7. úložný prostor, co to je? U endura snad je jasná samozřejmost v podobě kompletu brašen, nebo minimálně bočních držáků. Ale přecijen má SLR jedno eso v rukávu - úložný prostúrek na nářadíčko (já tam dal lékárničku, ať je více krytá) pod pravým podsedlem. Jinak žádná sláva a sedadlo napevno mi poněkud kazí dobrý dojem. Na druhou stranu proč ne, když pod ním stejně není co kam uložit.
8. servis a poruchy - zatím dík Bohu nic, ale myslím, že kdyby se někde v terénu něco připo..., je velké plus nemuset se zadrbávat s demontáží plastů, ostatně i podsedláky jdou odšroubovat "korunou". A když s tím člověk spadne (ne že bych chtěl), netřeba se bát, že se něco rozbije. Tak si říkám, co se konečně naučit jezdit po zadním...?
9. z toho co jsem zatím najel mi přijde, že se nejlépe motorka cítí na okreskách, ale jasně, že i kratší dálnici zvládne - jen vás bude každý předjíždět a nikoho nedohoníte A městský provoz = jedna velká sranda!
10. abych nezapomněl - prachovky vidlic, to je základ. Doporučuji - dají se koupit kdekoli v jawa-simson-MZ-ČZ shopech a namíru pasují, černé a hrubě surové pro jawu 350,-. Jak by řekl Míra ze Streamu "za nula nula prdlačky"







Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Tmmy
Tmmy napsal 19.09.20 v 11:23 9b.

Zdravím, nemáš nějaký detailní fotky držáků těch nosičů? Až masinu po bouračce opravím, tak je chci taky sehnat :D Díky:)

zdeNick
zdeNick napsal 13.05.17 v 20:37

Díky za reakce, každopádně si ještě dovolím doplnit, že ještě přehodnocuji provedení přední mřížky před válcem - budu předělávat, přecijen je to vzducháč, takže tam vykoumám nějakou pletivovou nebo podobnou (samože hezkou ) mřížku. Takhle si to nejspíše koleduje na zavaření..

ještě vzkaz pro "Maho" - díky, budu na Tebe pamatovat, až mně zas popadnou zaječí úmysly s přesedláním na jinou motku...ehmm, vyměníme?

Maho
Maho napsal 13.05.17 v 13:15 10b.

Moc se mě líbí - úplně si jí dovedu představit u sebe v garáži tak bacha..

Lucasbiker
Lucasbiker napsal 12.05.17 v 09:39 10b.

Pěkná mašina i recenze, tak ať slouží

Pudas
Pudas napsal 12.05.17 v 08:21 10b.

Máš pěknou a jednoduchou strojovnu ;)

Více komentářů



TOPlist