Fajn vozítko za slušné peníze co nám dělá radost. Mám ji od roku 2006 a po nehodě, která ohodnotila motocykl jako neschopný provozu jsem si podzimem roku 2011 pořídil identickou náhradu. Jen trošku mě mrzí že motor je krátko zdvih.
Výška jezdce: 177 cm
První dojmy - První dojem je vždy zavádějící ... Proč? Je mnoho faktorů. Kolik máš let, kolik máš najezděno. Na čem všem jsi jezdil a co vlastně očekáváš od 644 kubíků a 25 kilowat.. Já osobně se starám v podstatě o dva téměř identické motocykly. Jistě téměř. Každý má zcela jiný karburátor a jiné zapojení CDI. Dle informací internetu jsem usoudil že jedna SLR má 25 Kw a druhá 29 Kw. Jestli je to ovšem pravda netuším. Má žlutá SLR s tzv. 29 Kw je pocitově agresivnější mé ženy s 25 Kw je mnohem kultivovanější. Praktický výsledek zde žádný není, když opomenu ždibec menší spotřebu motocyklu mé ženy. Proč vlastně tento model?? Osud. Jednoduše vyšel dobře matematicky. Jako univerzální motocykl měl solidní cenu a poměrně nízký posed řidiče. Což velice vyhovoválo mé ženě.
Motorku bych doporučil pro - Asi pro kohokoliv ...
Doplňky na motorce - Širší řidítka plexi a vrchní kufr a dříve zmiňované drobnosti.
Recenze
Recenze ... co to má vlastně všechno obnášet. To opravdu netuším a proto napíšu vše co mě napadne. Motocykly mám déle než deset let a celou dobu používám pneumatiky MITAS. Do první výměny jsem používal E-09 předek i zadek. Pak jsem změnil předek na E-07 a zadek jsem nechal E-09. Proč změna? Mitas E-09 na předku jednoduše nebrzdí. Problém není v běžném pohodovém provoze, ale při krizovém brzdění. Začne to s náběhem na brzdění a pak se přední kolo utrhne a sklouzne. V terénu možná dobrá pneumatika, ale na asfaltě čeká zrada. To mi vadilo, proto změna. Kilometrový nájezd pneumatik E-09 je solidní, cca 7 -9 tisíc kilometrů. Kdyby jsem přezul jen na E-07 nájezd se pravděpodobně ještě znatelně zvýší. Další často zmiňovaná je spotřeba. Nebudeme si nic nalhávat, je poměrně velká. Tady jsem trochu experimentoval a to s montáži DYNOJETu. Byl to téměř rok nekončící laděním laděním laděním. A nejsem přesvědčen že momentální situace je 100%. Spotřeba tedy ždibec spadla, ovšem jestli tato anabáze stála zato, těžko říct. Ještě jsem si přizpůsobil řetězový poměr kolečko 14 rozeta 45. Trochu se zkrátí rychlosti a maximálka se asi taky sníží, ale mi to vyhovuje. Projeví se to hlavně v terénních vložkách. Jasně ... tento poměr zubu se v běžné sadě nekoupí. V dnešní nabídce prodejců bych to neviděl jako problém. Ještě drobnost pancéřové brzdové hadice na předku.
Vzduchový filtr. Taky přišla menší úprava. Při kontrole vzduchového filtru přišlo překvapivé zjištění. Ujetím asi 4 tisíc kilometrů mě vyděsil katastrofický stav a cena nového cca 500 - 600 kč trochu drsná. Přišla tedy úprava a nahradil jsem papír molitanem, který můžu vyprat několikrát za sezónu. Pořízením polotovaru molitanového vzduchového filtru DT1 jsem zajistil oba motocykly zhruba za cenu 300-400 kč plus sprej.
Pak nastala ještě jedna úprava, stažení výfuku ze dvou do jednoho. Vše proběhlo vlastními silami. Výsledek není profi, ale je uspokojivý a solidně funguje. Pravá strana je výfuk a levá je víc než užitečná, využita jako kastlík na nářadí. Zbývajících pár drobností, co odlišují originál od stávájícího stavu jako plexi GIVI a KAPPA či kufry identických značek. Ještě zmiňovaná širší řidítka s kryty páček ACERBIS. Manželka má navíc vyhřívané rukojeti a drobnost proti zimě a dešti. a opravdu funduje v obou případech. To jsou asi všechny změny, co jsem na motocyklech provedl. Dle mého je téměř zbytečné vzpomenout, že jsem si udělal repliku spojkového lanka z nerezi, což se mi již dvakrát hodilo. Jak se říká ..." jak když najdeš". S využitím bovdenu jsem vyměnil jen mnou udělané lanko a fungovalo.
Na co vlastně tato motorka je určená, těžko říct. Silnice terén nebo jen město? Ať si každý vybere dle libosti. V terénu něco málo SLRka snese, ale nejde o žádný luxusní zážitek. Jen prostě projede. Přece jen ta silnice vzhledem k charakteru motoru sedí mnohem víc.
Je pravdou, že jsem zaznamenal pro mne divné dotazy.
Pro příklad na Triglavu ve Slovinsku ... "ty jsi přijel až tady a na tom"? A od toho se odvíjí dle mého můj osobní názor. Motocykl Honda SLR 650 využívá velká skupina jednotlivců jako primární motocykl na jízdu jen tak kolem komína. Jednoduše řečeno něco do začátku, aby jsi mohl dotyčný pořídit něco mnohem silnějšího a rychlejšího. Podobná řada motocyklů včetně SLRka řidiče posouvá zcela jinam. Kam, tento posuv směřuje se asi nedá přesně určit, ale někam do pohodové univerzálnosti. A to je pro mne, víc než skvělé. Domnívám se tímto, že tak zvaný přívlastek městské enduro mu trochu ubírá síly v očích nově kupujícího. Nemluvě o uváděném výkonu 25 Kw, což zrovna neoslní. I přesto jsem si tento motocykl vybral. Dokonce jsem pořídil dva exempláře, jeden pro ženu. Jezdíme všude kam to jde a kam čas na dovolenou dovolí. Nepatříme mezi polykače kilometrů a přesto se dá někam dorazit. Na SLRkách jsme se zatím podívali na Ukrajinu, Rumunsko, Slovinsko, Chorvatsko, Německo, Litvu, Lotyšsko, Polsko, Slovensko a samozřejmě tranzitně Maďarsko, Itálie a Rakousko. Dojet se dá všude a na všem, když se chce. Člověk se mění celý život a stále hledá. Možná, že taky za nějaký ten pátek SLRku vyměním, ale zatím jsem čím dál tím víc spokojen.
Krasavice jen co je pravda
Paráda!