Je to nasraná ale zároveň hodná mašina. Zatím bez poruch nebo problémů. Je mírně nedomyslená co do jízdy v terénu ale to se doladí! Při koupi měla najeto něco kolem 12kkm.
Motorka koupena od Kamaráda - Super :)
Výška jezdce: 177 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
AJP PR7: 1V v.s. 2V proste univerzálnejší a na silnici jede líp :)
Yamaha Tenere 700: Moc hodná motorka to je a to ja nerad. Mám rád když se to vzteká trochu :D
Honda CRF1100L Africa Twin: Nesedla mi ergonomicky uplne ani ten motor mne nejak nenadchnul. Strašně uhlazená mi přišla.
První dojmy - Nejdřív jsem se bál za to tahat. Po 4 tisících km z toho víc jak polovina v terénu jsem si jistej, že jsem nešáhl vedle. Trošičku to chce doladit "pár" drobností, ale myslím, že si spolu užijeme hodně zábavy :)
Motorku bych doporučil pro - Každému, kdo má rád Adventure jízdu a nemá hluboko do kapsy. Motorka samotná je dosti drahá sranda a pokud plánujete vážně jezdit off-road, bude to chtít ještě nemálo zainvestovat.
Doplňky na motorce - Arrow Decat / One finger clutch / Adaptér na přední plexi vlastní výroby / Off-road kryt astorku vlastní výroby / Rovnější říditka - Renthal 827 KTM / 15. zubej pastorek / Cycra CRM blástry / Open Air-box od Rotweilera / Výztuhy montážních bodů přední stavby /
V plánu snad jiná sada kol (Haan Wheels nejspíš) / Čumák od Rade Garage (Starej čumáček potkal stromeček) / Šusplech (Origo alobal co tam je namontován od výroby moc nevydržel) / O malinko věčší stupačky / A ještě asi pár dalších "drobností". V podstatě vše co upadne nebo spíš upadnu já bude potřeba později nebo radši dřív nahradit.
Recenze
EDIT Na tacháči svítí něco přez 27kkm což znamená, že jsem se poslední sezónu neflákal, ale ani jsem to nepřeháněl :) Kačena funguje, zatím a jak kdy. V terénu jsme se navzájem už oťukali, teda já se omlátil o zem a kačena o stromek, šutry, klacky a tak dále... no mám se ještě co učit :D
Jaaaj no co napsat. Najel jsem zatím jen něco přez 4k km na sněhu, blátě, hlíně, šutrech, skalách, šotolině, obláskach, brodech a taky něco na silnici. Silniční gumy jsem sundal po 100 km a tak brzo je tam zase nenahodím. I když mě to na asfaltu baví, cítim se bezpečněji na polích mezi králiky, když zavodíme kdo doběhne/dojede rychleji k další brázdě či na konec pole. (Jen tak mezi námi bahnomili, věděli jste, že ty chlupatí hajzlíci umí běžet v terénu přez 60kmh?! Syn říkal, že dle údajů z přírodopisu je králík schopnej běžet až 90km/h. Fakt bych chtěl vědět, na čem fičí a co maj nazuto!) Tak a teď něco k moto:
+++PLUSY+++
+ Motor má výkonu dost na to aby se člověk svezl svižně na silnici a až až pro jízdu v terénu.
+ Podvozek verze R funguje krásně. Parádně žehlí a pobere kde jakou díru a ránu. (Ten z verze Rally bych si taky rád zkusil, už pri lítam občas jak prase a někdy dostávám tenhle podvozek na pokraj jeho možností)
+ Ergonomie super, padne dobře do ruky ale musíte si vše nastavit na sebe.
+ Brzdy pokud fungují/brzdí tak se dobře dávkují a umí za to vzít.
+ ABS a jeho možnot přepnutí do OFF režimu. Šahá mi to do řízení/brždění fakt až když brzdím z fofríku na šutrech nebo šotolině na krev! Až se někdy divím, že to vůbec zastaví.
+ Různe režimy map, jak RAIN - chová se to jako karbec ( vemeš za to a čekáš až se vzbudí) tak RALLY - plaší se jak dvoutakt křížený s jednobuchem a nejen na silnici to sežere krom trávy šutrů a bláta taky špunty během jediné tisícky km. (Prostě šprcka na sračky) a ještě STREET nebo ROAD? - tak to je něco mezi tím. Prostě ani líná ani sviňa. Jak by řekl Peťánek (můj enduro guru) takové koťátko! ( 200 kilová kočička je to! )
A teď to co nikdo nechce slišet. Než začne výčet záporných bodíku nutno dodad, že tu Rakouskou mršku fakt můžu a i skrze jeji nemalé mouchy mám v plánu ji doladit/dodělat a užit si s ní, co to půjde!
---MÍNUSY---
- od "R" verze bych za ty prachy čekal víc úprav pro jízdu v terénu. Od verze "S" se liší jen podvozkem, jiným větrným štítkem a ... vlastně krom jiných barviček plastů a nálepek jsem moc rozdílů nenašel. Jo, máte možnost režimu RALLY už v ceně motocyklu tuším a to se vyplatí?!
- Nevhodný rozměr ráfků pro jízdu v terénu. ( Né že by to nešlo, ale blbě se shání terénní pryže na tyhle bezdušové široké ráfky. Zadní ma ještě pro jistotu excentricky umístněný ventilek co už tak né nejlepší situaci neulehčuje. Osobně jsem to prozatím vyřešil aplikaci duší do obou kol a nazutím alespoň "adventure" pneumatik.)
EDIT Kačena v terénu toho zvládne fakt neskutečně moc, ten slabší článek v tom jsem pořád já, ale učím se pomalu využívat jejího potenciálu :D
- Přední brzda si dělá co chce! Jednou tvrdá jako ču*ák v erekci, po pár vteřinách jízdy v terénu měká jak čerstvé lejno. V extrému až tak, že člověk musi několik krát zapumpovat, aby to vůbec začalo brzdit. Stejnou závadu měl i karád, od kterého jsem mašinu koupil. V záruce vyměněná pumpa přední brzdy. Závada zmizela a pár tisíc km bylo vše ok. Při posledním tripu v Albánii se závada znovu objevila a já si málem rozbil držku. Podle mota "Brzda je nepřítel rychlosti!" nebrzdím dokud to neni nutné a když už musím, tak musím. Neznám horší pocit, než že se řítíš z kopce po šutrech k zatáčce, vemeš za brzdu a páčka jde na doraz k rukojeti a nic se neděje! Tak jsem skočil po zadní brzdě a nakopal pár kvaltů dolů a pak plnej. Vyšlo to ale bylo to jen tak tak. Od té doby se to děje pravidelně hlavně v terénu. Na silnici je to cajk. Tak se ptám, kde soudruzi z Mattighofenu udělali chybu?! (Až mám podezření, že to nebude jen pumpou, ale problém bude někde jinde?!)
EDIT : Vypadá to, že bude na přední brzdu svolávačka. Tak jsem zvědavej zda a kdi dostanu pohled z KTM ( svolávačka nezabrala, ale časem jsem si na brzdu nejak navyknul a i brzda dostala trochu rozumu asi taže je to lepší).
- Ochrana spodku a motoru. Ten tenkej kus prolisovaného hliníku vydrží do prvního nárazu o kládu, skálu nebo jinej nepřekonanej zádrhel na cestě za dobrodružstvím. Už jsem viděl na fórech i proražené svody skrz tuhle "ochranu".
- Špatně krytá palivová pumpa. Je schovaná na levé straně vespod, pod černým plastem/krytem nádrže. V případě proražení hrozí poškození palivového čerpadla. Novější modely (myslím 790 Rally i 890 R od konce roku 2020 tušim) už maj plechovej kryt konektoru pumpy, dá se objednat jako náhradní díl za pár stovek u ktm, nebo si můžete obejdnat frézovanej od nějakého výrobce tuning dílů pro ktm.
- Kryt pastorku - je z plastu. V případě protržení řetězu hrozí proražení karteru a víka motoru. Nemluvě o tom, že v případě brodění sračkama se tam hromadí bordel jež sežere řetěz.
- Aerodynamika - táhne na mně snad všude. V létě, kdy jezdíte off je to super když vás to vyfouká, ale v zimě či deždi (jezdím do -10°C) je to na prd. Řešit se to dá, ale může to být nákladné. ( napr. Rally předek od Radeho Garáže, nebo jiného výrobce)
- Našlo by se ještě pár drobností ale to jsou spíš subjektivní nedokonalosti než že by to vadilo každému.
- Rám a jeho geometrie - motorka je dělaná do terénu a zatáček. Ve vyšších rychlostech na špuntech se to vlní od 130 kmh je to jak had. Ani malinkej tlumič dodávaný od série tomu nezabrání. Pomůže ale vystrčení prdele (zadečku v lřípadě slečen) vzad nebo chvilkové ubrání plynu. ( Taky myslím, že tomu asi pomůže ton Scoťáku tlumič závodní, co montují na Rally verze od séri, ale nemám to odzkoušeno) V terénu jsem to nezaznamenal, tam se ktm vlní furt. Jo a taky bacha na to co si věšíte na přední stavbu. Velké a těžké navigace přetěžují chatrný úchyty přední stavby na rámu, ty se pak hodně rády ulamují. Existuje několik možností jak to vyztužit a zabránit ulomení, ale už jsem viděl na fórech taky hodně ulomených návarek rámu tak bacha na to. Pokud tam nic nenavěšíte, neměl by to být problém. Zatím se mi nepovedlo to ulomit. Zatím.
EDIT Jednu jsem ulomil a druhou ohnul. Nuž, bude nutné to dovařit...
Sečteno - podtrženo: R-ko by mohlo být na ten terén vybaveno líp, možná verze Rally už je v tomle dál ale zatím jsem neměl tu čest. Stojí na mně trochu moc, ale snad za ty prachy na tom bude líp než R-ko. Každopádně je to zabavná přerostlá kroska která vykouzlí úsměv jak na silnici tak mimo. Je asi na každém, aby si ji doladil dle svích potřeb a požadavků. Obávam se však, že pořizovací cena je jen začátek. Motorka vyžaduje spoustu dalších investic, aby byla odolnější vůči pádům a bordelu, do kterého ji lidi s radostí tahaj.
Přesto všechno mi zatím motorka dělá radost a doufám, že to tak bude i do budoucna ?
P.S.: Foto dodám až opravím mobil. Off-roadove vyjížďky mu nedělaj dobře!
perfektní shrnutí, naprosto souhlasím... mám jí od loňska a baví mě víc a víc a sypu do ní taky víc a víc... s brzdou naštěstí problém nemám, to bych se asi po...l :))i když tedy je to kousavá svině... pokrátkém čase jsem úplně rezignoval na ježdění po silnici a jezdím převážně off. Mám pořád seriové ráfky a na zadek cpu na zimu endurové gumy ve 140 se silnou 3mm duší s normálním ventilkem (pobere to). trochu se bojím podhušťovat protože nemám haltr, ale snese to 1.8 a zatím jsem neměl problém... bezdušové gumy už jsem přestal dávat, protože mi to pořád utíká (asi kolem drátů). Jinak ti důrazně nedoporuřuju se svézt na rally verzi protože návrat zpátky na ten skvělý podvozek tě bude bolet:))) ta rally žehlí jako prase... to jsi jako v peřince... a pobere to nesmysly... navíc já jel na 890 a ten motor už je mnohem líp vyladěnej odspoda... možná to tedy bude trochu i dekatem který zatím nemám ale ta moje kačena se zdá oproti 890 dost ucukaná... Předek od Radeho je výbornej a to že mi ta původní plastová věž praskla jen urychlilo nákup... funguje skvěle a hlavně ta motorka už neni zepředu škaredá. Jdu teď objednat one finger clutch, kupoval si to venku nebo u nás? Nějak se mi nedaří najít dodavatele v čechách, nemáš tip?
ať ti ta přerostlá obluda slouží !!! Petr
užitečné postřehy
(aerodynamiku jsem řešil odmontováním plastových wingletů zpod předního světla, které zvedají vzduchovou proudnici přímo do helmy + deflektor nad plexi. Dost se to zlepšilo)
Skvěle napsaný !! Otázka zní , proč nezměníš stroj ,když perfektně znáš nedostatky, ta přední brzda mě dostala , a i to ostatní nejsou kosmetický závady. Nezápasil bych s tím a šel o dům dál .
Měl jsem tu možnost něco na ní najezdit. Moc dobrá volba ?