Zephyr 750 - jedna z nejhezčích motorek vůbec
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 750: Zephyr má přecijen lepší design
První dojmy - Krásná sedmset padesátka, která se prostě musí líbit každému. Jedna z nejklasičtějších motorek vůbec. Pokud hledáte pohodové nebo mírně svižnější svezení, nadchne vás. Je sportovněji laděná, než její předchůdkyně, ale přesto nezáludná a příjemná.
Motorku bych doporučil pro - milovníci klasiky
Doplňky na motorce - padací rám
Recenze
Zephyra 750 jsem si vybral po krátkém váhání mezi ním a Hondou Seven Fifty. Zephyr nakonec vyhrál díky hezčímu designu zádě a motoru.
Vzhled Zephyru jasně odkazuje na sedmdesátá léta, kdy Kawasaki Z1 s motorem 900 ccm byla jedna z prvních motorek, kterým se začalo říkat "superbike". Dneska už je doba jinde, takže Zephyr rozhodně není žádný závodník, ale oproti původní Z1 je posez o trochu víc zalehnutý, řídítka zalomenější a brzdy ostřejší.
Výkon stačí na pohodlné i sportovnější svezení. Protože dávat na takového klasického naháče čelní štítek by byl smrtelný hřích, stejně nebudete jezdit víc než 160 km/h a maximálku 208 km/h moc často nevyzkoušíte. Převodovka má pět stupňů a jde přesně a příjemně, někdy bych si ale přál ještě tu šestku. Mám radši hlubší zvuk motoru a tak se často přistihnu, jak se vozím po městě 50 km/h na pětku.
Ačkoli mi Zephyr nepřijde těžkopádný nebo nějak zvlášť nemotorný, pohotovostní hmotnost kolem 220 kg je znát. Když srovnám s kolegovou Z1, která je o 30 let starší, s objemem 900 ccm a přitom jen o nějakých 10-20 kg těžší, tak bych očekával větší rozdíl.
Nevýhodou Zephyru je poměrně velká spotřeba, u mojeho stroje při klidné jízdě kolem 6 litrů. Proto bych se nepouštěl do koupě nejsilnější kubatury 1100 ccm, která žere ještě o něco víc. Další drobností, se kterou jsem se ještě nesžil, je hlavní stojan. Pokaždé trochu bojuji, než na něj motorku vyhoupnu. U některých jiných strojů mi to přišlo snadnější.
Moje motorka má od předchozího majitele na bok vyvedenou zásuvku na nabíjení akumulátoru. Opravdu jsem to přes zimu ocenil, protože vyndání akumulátoru vyžaduje nejenom sundání sedla a plastů, ale taky sání, vzduchového filtru a nádrže. Nechat tedy baterku vevnitř a občas jí přes zimu dobít v garáži, je velká výhoda.
Padací rámy a podobné potřebnosti jsou na Zephyra k mání vcelku bez potíží. Běžně lze na internetu nebo ve obchodech typu Polo sehnat nosič kufrů přímo na model i kubaturu, např. od Hepco Becker, takže nemusíte experimentovat z různými "univerzálními" konstrukcemi.
I když jsem si v téhle recenzi na Zephyra spíš stěžoval, než ho chválil, jsem z něj unešený a určitě si ho budu dlouhá léta užívat. A jestli ho jednou dostane třeba můj vnuk, doufám, že ho bude umět ocenit a zamiluje si ho, aspoň tak jako já.
kral mezi klasickymi motocykly... moc hezky jsi to napsal. Ja kolem toho sveho vice nachodim nez s nim najezdim.. Az dela radost i nadale
Ano,čím víc vyrábějí hnusné elektronické sračky a ještě s horším dizajnem,tak je potřeba udržovat tyhle skvosty.A další věc,ted je mánie dělat s těchto skvostů přestavby tipu cafe,tak se na to vyprdni a spíš udržuj tuhle nádheru.
nádherná
jop ... tenhle se mi tuze líbí... ty dráty nelze nezávidět...
Krásna klasika! 10b