PROFIL MOTORKY

Kawasaki Zephyr 750 (1993)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník TK63
Vloženo 6.5.2024
Aktualizováno 7.5.2024
Zobrazeno 2 511x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Moje druhá motorka po ČZ175 z roku 1969

Výška jezdce: 173 cm

První dojmy - Chtěl jsem původně něco staršího na rozježdění, na motorce jsem neseděl 40 let a pak si pořídit něco do důchodu co už neodřu. Oproti CZ 175 kterou jsem měl v roce 1980 (ano už je mi 61+), je tohle pořádný kus železa, hmotnost má skoro čtvrt tuny. Měl jsem z toho ze začátku dost respekt, ale když už se dá do pohybu tak jede překvapivě mrštně, díky úzkým pneu se i sama chce hezky sklopit do zatáčky.

Motorku bych doporučil pro - Milovníci retro stylu a menší postavy.

Doplňky na motorce - Dostal jsem k ní i padáky, nosič a dva kufry a větrný šítek, který jsem sundal abych jí trochu přepulíroval budíky a už to tak asi zůstane i když jak se dalo na naháči čekat, bez štítku to docela fest fučí a není pak při běžných otáčkách slyšet motor.

Recenze

Syn si před dvěma letu koupil tyrkysovou Kawasaki KZ400 rv 1976, tak jsme se pustili do záchrany - repase a generálky motoru, ale jde to pomalu, díly se schánějí už těžko. Takže původní představa že si ji občas půjčím padla a hledal jsem něco pro sebe.

Nechtěl jsem žádnou čínu, ani Jawu/ČZ ty jezdili za socíku všude a nic jiného kromě Simpsona jsme ani mít nemohli.
Hledal jsem lehčí Zephyr 550, ale v okolí nebyl žádný hezký k mání a nechtěl jsem to vézt z daleka za autem na vozejku. Nakonec jsem našel zachovalou 750 s nájezdem 61tkm asi 35km od bydliště, domu mi jí dovezl syn. A hlavě Zephyr 750 má dva laufy a to je pak ta správná retro nádhera. Občas tady v galerii vidím, že ji mají kolegové i na drátěných kolech, což by teprve bylo parádní retro, ale v inzerci jsem o takovou nikde nezavadil, kdo má tak už neprodá...
Můj Zephyr je rv 1993 původem z Německa, prodejce byl první majitel v ČR, moc toho na ní v poslední době nenajezdil a je vidět že o motorku se staral. Trochu kape olej asi uniká nahoře z pod víka nad vačkovými hřídelemi, až budu kontrolovat vůle ventilů, tak tam vyměním těsnění. Pak nešel spínač světla přední brzdy ale to je oprava na max 10 minut práce. Příruby karburátorů pomalu odcházejí až se někdy bude čistit karburátor bude potřeba je při té příležitosti vyměnit. Za studena po startu motor jede nepravidelně a trochu chřestí, ale to prý dělá každá Kawa, po zahřátí už se ten čtyřvál jen tak lehce převaluje a moc hezky přede.
Zadní brzda moc nebrzdí, ale ta je tam jen na popojíždění. Sedlo pohodlné, ale nikam daleko jsem s tím nejel. Zatím mám najeto jen necelých 100km - jezdím když je hezké počasí a zatím jen asi tak na čtvrt plynu po okreskách po okolí.
Každopádně je to splnění snu po 40ti letech, když jsem v tehdejší Jugoslávii viděl západní Němce se prohánět na podobných strojích mne tehdy vůbec nenapadlo, že bych něco takového mohl někdy také mít. Škoda jen, že mi už není těch dvacet...

V plánu mám udělat ty karburátory, vyměnit tlumiče a hlavně to nikde neodřít :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Don_Juan
Don_Juan napsal 17.05.24 v 08:26 10b.

Krásnej kousek

tomcruise77
tomcruise77 napsal 13.05.24 v 09:49 10b.


Ahoj, za mě nejkrásnější mašina z 90tek. Jako kluk jsem nad ní v katalogu slintal. Záviděl jsem kamošům MZ 150. Když jsem v Rakousku viděl tento stroj v plné kráse, brečel jsem, že ji nikdy nebudu mít.
Na otázku, jak má vypadat klasická poctivá mašina, je tato kráska jasnou odpovědí. Drž si ji. Za chvilku se to bude vyvažovat zlatem.

rudirt
rudirt napsal 13.05.24 v 07:47 10b.

Krásný kousek,
taky mě před cca. 50-ti lety nenapadlo,
že bych mohl něco podobnýho mít a řídit...
Přeji spokojený podzim života (souputníku 60+)
a mnoho krásných km v sedle.

jindrichs
jindrichs napsal 13.05.24 v 07:40 10b.

Nádherná mašina!

Jounas
Jounas napsal 11.05.24 v 22:26 10b.

Pěkná

Více komentářů



TOPlist