Japonská klasika, hezky vypadá a slušně jede.
Výška jezdce: 183 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 750: Původní ze 70. let jsou moc drahé a ty novější z devadesátek už nejsou tolik hezké.
První dojmy - Divně se mi na ní sedělo, klouzal jsem na nádrž. Zátah jako prase (byl jsem zvyklý na Jawu 350), pěkně brzdí.
Motorku bych doporučil pro - Každýmu, komu se líbí.
Doplňky na motorce - Od předchozího majitele vyhřívané hefty - nefungovaly, tak jsem je odstranil.
Hodiny Oxford.
Recenze
Chtěl jsem klasickou motorku ve stylu sedmdesátek, ve který se nebudu muset pořád hrabat. Uvidíme, jestli se mi to vyplní. Moc se mi líbí klasické Hondy CB750 Four, takže jsem chtěl něco, co vypadá podobně a nestojí to takový batoh. S motorkou se zatím seznamuji, jezdí se na tom jinak, takže jezdím radši pomalu, nerad bych se škrábal někde z pangejtu Ale zatím se mi líbí čím dál víc. Mám trochu strach to pochválit, předchozí motorku jsem chválil pořád a odměnou mi byly nepřetržité závady.
Update prosinec 2019:
První sezóna za mnou. Nevím přesně, kolik jsem najel, ale bylo to nejvíc od dob, kdy jsem začal na motorkách jezdit. Zephyr šlape jako hodinky, jediná škoda, že není trochu víc nahlas. Kolem kila člověk slyší pouze vítr, motor ne. Když se ale roztočí do otáček, ozve se pila. Síly to má dost, víc než kolik dokážu využít. Nějaké drobné mouchy se na motorce objevily, ale nic hrozného. Už se nemůžu dočkat, až bude zase trochu teplo. Příští rok doufám dojde na nějaký pořádný výlet po ČR, nebo i za hranice.
Update květen 2020:
Před začátkem sezony jsem chtěl udělat nějaký servis, jelikož motorka za studena nechytala na všechny válce. Dal jsem nové svíčky, fajfky a zapalovací kabely. Sundal jsem karburátory, a profoukl jsem u inkriminovaného válce sytičovou trysku kompresorem. Dal jsem novou přepadovou hadičku. Potom jsem chtěl přetěsnit ventilové víko, kde lehce prolínal olej, takže jsem dal nové těsnění i záslepky na koncích vačkových hřídelí, a zkontroloval vůle ventilů. Ty byly bohužel už celkem mimo, takže jsem koupil podložky a udělal i ventily.
Při té příležitosti jsem z motorky sundal vysoká řídítka, a koupil jsem nízká. Snažil jsem se koupit co nejpodobnější originálním. Tím pádem jsem musel zkracovat i lanka a brzdovou hadičku. Byla to docela drbačka, ale výměna rozhodně stála za to. Krom toho, že se mi takhle Zephyr líbí daleko víc, má najednou tu správnou ergonomii, jakou má mít. Na vysoká řídítka nebyla dělaná sedačka ani pozice stupaček. Proto jsem měl pocit, že neustále sjíždím na nádrž, a mám podivně zlámané nohy pod sebou, a přitom jsem napřímený jako č*rák )
Údržba motoru pomohla a Zephyr zase startuje pěkně.
Dal jsem ještě novou zadní pneumatiku (původní byla sjetá do hranata), a nechal zavařit a nazinkovat prasklý držák krytu řetězu. Vyměnil jsem olej a filtr, vzduchový filtr, a už zase frčíme!
Jedna z prvních letošních vyjížděk (2021).
Update 2022:
Nový olej, filtry, vyčištěný spínač přední brzdy. Taky jsem zjistil, že jsem měl úplně špatně nastavený zadní tlumiče, poprvý po třech letech jsem se na to nastavení podíval no tak jsem přitvrdil a hned to daleko líp sedí. Stejně ale budou potřebovat repas. Zatím najeto asi 1800km.
Krása, na ktorú sa dá pozerať do nekonečna. Aj ja som ju mal v hladáčiku, ale vtedy som ju nevedel zohnať
Ta je fakt super
Moc krásná klasika
Vítej ve skupině mezi Zephyráky!
Pořídil sis moc pěkný kousek! Ty výplety kol tomu dávají jedničku z hvězdičkou!
Vždy se mi líbila.