Pohodovka pro začátečníky i ty, co nechtějí silniční křižník
Motorka koupena od FIRMA:BMW Invelt (Praha 5-Stodůlky)
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda VFR 800: Jízdní vlastnosti super, ale designově to není úplně ono.
Triumph Tiger 800 XR: Přišel mi na silnici lepší než třeba GS, a není vůbec špatný. Ale zase vyhrály spíš emoce... :-)
První dojmy - Lehká, skvěle ovladatelná.
Motorku bych doporučil pro - Pro začínající jezdce, stejně jako pro kohokoliv kdo nechce velká a těžká GT.
Doplňky na motorce - vyhřívané hefty, hlavní stojan, stavitelný podvozek, led blinkry, comfort sedlo, ASC, ESA, RDC a sériově ABS, originál kufry, padáky R&G
Recenze
Rozhodování pro BMW bylo hodně dlouhé. Nejdřív katalogy, pak recenze, vlastně jsem ani nevěděl jestli chci silnici, nebo cestovní enduro. Osciloval jsem v závěru mezi Hondou, Triumphem a Baworem, vše cestovně sportovnější stroje. VFR800F nebyla špatná, celkem příjemná na silnici, ale nějak mi nesednul celkový design i pojetí té kapličky. Prostě mi ti digitálně barvení Japonci přijdou trochu jako ze Startreku, jsem v tomhle směru asi konzerva. Naopak hodně jsem ocenil zdánlivou pitomost, jako je automatické vypnání blinkrů, na které dost často zapomínám, protože v autě se člověk starat nemusí A zvuk motoru... no, prostě čtyřválec, paráda.
Na F 800 GT se mi líbil hlavně design, který vychází ze sportovní motorky, a podle označení GT by to asi mělo být i vhodné na cestování. Tedy aspoň tak jsem to viděl po přečtení prvních článků. A moc jsem se nespletl. Definitivně rozhodnulo, když jsem na ní sednul a ujel prvních pár metrů. Prostě je to jako s ženskou. Buď sedne na první pohled, a pak to slibuje hodně dobrou jízdu, nebo si člověk musí zvykat. Většinou si i zvykne, ale vždycky tomu něco bude chybět. V případě F 800 GT to byla ta první varianta.
Ovladatelnost motorky je naprosto excelentní, příjemně posazené těžiště, v zatáčkách se překlápí krásně lehce, ostré ale předvídatelné brzdy. Zkrátka pokud jde o jízdní vlastnosti, není tomu moc co vytknout, a dokonce ani tolikrát popisované vibrace v řidítkách mi nepřijdou nijak strašné. Jo, je to dvouválec, ale dá se s tím v pohodě žít. A motor jde ochotně do otáček celkem odspodu, ale na druhé straně je pružný i ve vysokých otáčkách. Přesně to, co bych od takové mašiny čekal.
Někdo říká, že F800GT je tak moc neutrální stroj, že si tu jízdu na něm člověk vlastně ani moc nevychutná. Ale já v tom vidím naopak obrovský klad. Když si po dvaceti letech sednu znovu na motorku, nemám chuť se prát s krásným, ale jankovitým Italem, u kterého nevím kdy mě kde setřese. Chci mít aspoň trochu pocit jistoty a třeba časem přesedlám i na divočejší koně. Teď ale určitě ne.
Pokud bych ale naopak té motorce měl něco vytknout, tak je to zcela určitě absolutní nedostatek úložného prostoru. Bez top case, nebo kufrů, se tam nedá nikde odložit ani telefon a peněženka. Což mi přijde na cestovní motorku dost divné. A proti jiným cestovním motorkám nabízí trochu menší ochranu proti větru, ale na druhou stranu, s vysokým plexi by vypadala asi dost divně. Tak jsem tam nechal to co je a v klidu jezdím... A možná že by se šiknul i nějaký koník výkonu navíc. Pokud člověk jezdí sám, je to pohoda. Ale teď jsem poprvé jezdil s ženskou za zády, při rozjezdu v kopcích by to chtělo krapet víc výkonu.
Sečteno podtrženo, lze ale jen doporučit.
A navrch jsem stroj obohatil o nové padáky od R&G. Vypadají slušně, doufám že je nikdy nebudu potřebovat. Montáž byla dost anabáze, a celkem slušně mě nasral prodejce, když tvrdil, že nejsou potřebné žádné další úpravy, a byly. frézoval se plast... Ale už je to tam a jak jsem řekl, snad zůstanou jen na ozdobu...
PS: Ten Triumph Tiger jsem už jen zkušebně osedlal pro klid svědomí. Bylo to něco jiného, hůř jsem dosáhl na zem, byť rozdíl ve výšce sedla je pár milimetrů a prostě to nebylo ono. I když moje žena naopak prohlásila, že jsem měl koupit naopak toho Tigera, ona by si ho prý klidně vzala
Ja som presedlal z VFR800VTEC na F800GT a musím podotknúť, že VFR bola viac športová, motor bol silnejší, ale vždy to chcelo viac ťahať za plyn, to GT jazdí v podstatne nižších otáčkach a jazdu si užívam v tom istom merítku! Nech robí samu radosť na výjazdoch...
Preju mnoho spokojenych kilometru. Taky jsem se ubezpecil, ze bila barva je pro tuto motorku nejlepsi. Davam za 10b.
Preju mnoho spokojenych kilometru. Taky jsem se ubezpecil, ze bila barva je pro tuto motorku nejlepsi. Davam za 10b.
vyměním
Čau zajímavá pohodovka.