PROFIL MOTORKY

Vespa GTS Super 300 (2009)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník PauliniEnrico
Vloženo 13.9.2016
Aktualizováno 29.3.2017
Zobrazeno 4 037x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Vespa - nesmrtelny design & zivotni styl & perfektni prakticnost

Více fotografii

Motorka koupena od Nemecko - Koupeno od Managera AUDI - Divize DTM. Perfektni jednani! Pri prodeji jsme kecali o vsem moznym. Pozvani na zahradku s obcerstvenim od jeho pani se nedalo odmitnout.

Výška jezdce: 191 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Vespa GTV 250i.e.: Nebyly k sehnani anebo cena uplne mimo realitu ;-)

První dojmy - Presne se mi libila stara, poctiva GTS 300 Super z roku 2009 - vys. 1) jeste motor nebyl priduseny pseudo EURO-normama.. 2) analgova pristrojovka ma v digitalnim svete svoje kouzlo.. 3) padne vsem do ruky (ikdyz muze spadnout i manzelce z ruky - pripad kamarada)

Motorku bych doporučil pro - Pro vsechny - hodte predsudky za hlavu a vyzkousejte jizdu na jekokoliv Vespe :-) cim mensi kolecka, tim vetsi prdel ;-) je to vazne zabava. Ve meste se protahnete vsude a odvezete poradny kus nakladu, diky plosine mezi riditky a sedadlem. I veliky chlap nevypada jako vosa na bonbonu (mam 191cm) v neposledni rade: holky, slecny, zena - vypadaji na Vespach uplne sexy !!

Doplňky na motorce - Pri zjisteni cen originalniho i neoriginalniho prislusentstvi mi sla brada dolu ceny jsou srovnatelne, ne-li vyssi nez na napr. klasickou motorku!

Doplnky:

- Originalni kufr vcetne bederni operky ( kufr 6.939.- Kc + bederni operka 1.590,- kc)
- Originalni sklapeci nosic zadni ( 5.300.- Kc )
- Originalni plexi stredni velikosti vcetne montazni sady ( 3.769.- Kc )

Plexi jsem uplnou nahodou koupil od kluka pres net za lepsi cenu. Bylo pouze ½ sezony jete, avsak v 100% stavu a neposkrabane. Co vice si prat… :)
Pro predstavu taktez uvadim ceny doplnku, ktere jsou na Vespy..nesmyslne predrazeny

Recenze

Tak sbohem italska krasko, ktera si me dovezla pro pas 250km daleko. Budes mi chybet Tak bila kraska sla k majitelce az na dalekou Moravu. Pro Vespu si dojel pan manzel v jiz veku penzisty a dle slov budou jezdit ve dvou na vylety i na srazy. Uprimne po zkusenost s prodejem, kdy clovek zazil skutecne neuveritelny veci a je v soku z jednani lidi, jsem rad za takove nove majitele. At jim slouzi a najedou bez uhony spoustu km.. :)

Motor:
Jedna se o paradni motor, ktery neni diky Bohu doniceni EURO normama a jedna se o cistych 16KW u 278ccm objemu. Motor ma krasny zatah do cca 80km/h a rychlost 100km/h atakuje Vespa velmi snadno. Nad tuto hranici je znat, ze uz vykon zacina lehce polevovat. Avsak udrzet dalnicni tempo pri rychlosti 115 – 120km/h neni zadny problem. Staci si najit svoji pozici a clovek muze smele vyrazit na delsi vzdalenosti.
Nejlepe se citim s Vespou ve meste a na okreskach.
Mesto – paradni stika ve meste. Plyn reaguje okamzite na pridani a neni znat zedne cukani i presto, ze se jedna o jednovalec. Ohledne spotreby nemohu slouzit, avsak spotrebu se pokusim jeste do konce roku zmerit.
Okresky – nejlepsi stroj na kochaci jizdu. Nejlepe se citi motor kolem 40 - 80km/h. A nejsou citit zadne vibrace a motor si jen tise prede. Pokud dojede napr traktor, staci vzit za plyn a Vespa vystreli vpred. Je to vyhoda pri predjizdeni, kdy mate pod zadkem bezpecnou rezervu vykonu.
Motor jinak vyzaduje uplne beznou udrzbu a je dobre kontrolovat olej, kdy se toto odvdeci nesmrtelnosti motoru.

BRZDY:
Prekvapive brzdi jak maji, ikdyz pri jizde ve dvou uz je lepsi vynalozit vetsi duraz na packy. Avsak nemusi mit clovek starch, ze nezastavi. Brzdy si vzdy poradily i s krizovou situaci, takze za me pochvala. Vespa pri koupi mela najeto 18.000km a vse je puvodni, takze rozdil oproti zajetym brzdam a jetym brzdam muze byt znatelny. Zalezi taktez na stylu jezdeni. Avsak objektivne nemuzu posoudit. Pri 20.000km prohlidce bude zalezet na stavu brzd, kdyztak se zvoli nove brzdy.

ERGONOMIE:
Perfektni pohodli. Muzu rici, ze ac je do rozemru Vespa mensi nez Yamaha X-Max, je to prikladova ukazka pohodli a luxusu v teto kategorii. Uz jen zakladni sedlo je nesmirne pohodlne, rozmerne a i pri delsi jizde clovek je fit a neboli ho inkriminovana partie panskeho tela :) je dobre, ze clovek neklouze po sedle sem a tam. Pokud je potreba, je moznost se perfektne zaprit nohama o telo Vespy pred sebou.
Co se tyce designu, je to skutecne promysleny. Nohy mate pri desti v suchu a pokud potrebujete se ohrat, staci prikoupit termodeku a vyfuky na boku v predni casti Vespy vas krasne budou hyckat teplym vzduchem. Ja jsem ocenil zatim podlazku, na kter odvezte jak krabici, tak i ruksak, ktery si muzete zavesit do hacku pod riditky. Pokud se budeme bavit o moznosti prepravy nakladu ci nakupu – je Vespa v tomto smeru dokonala: pri zakoupeni kufru a predniho nosice odvezte skutecne cely nakup pro rodinu. Misto pro sedadlem neni nejvetsi, avsak bohate postacuje. Jen pozor – teplo od motoru je znat, pokud nechcete mit z kurecich prsou hotovy steak ;)
K ergonomii taktez patri vaha. Udavanych 158kg skoro necitite, avsak prechod z Vespy LX na GTS je pry citelne znat. Ja si myslim, ze se jedna pouze o cvik.

MESTO + CESTOVANI:

Jak jsem jiz prednesl, ve meste je nejtvetsi GTS paradne obratna stika. Na prvni pohled baculate az bachrate tvary neprekazi v propletani v kolonach (vyzkouseno na Nuselskym moste, Praha 1, Jizni spojka, ...) a i diky nizko polzenemu tezisti si zachovava hbitost a je i paradni na parkovani. Neni to klasika motorka, ani mainstreem skutr, ale Vespa. Byla zrozena pro mobilitu a potvrzuje to na plne care.
Co se tyka cestovani, je nejlepsi si po praci zajet vycistit hlavu a nechat vsechny starosti za vama. Vespa se citi v klidnych rychlostech nejlepe a taktez i diky 12`kolum zvladate okresni silnice a silnicky uplne s prehledem. Ikdyz se na prvni dojem zdaji byt kola male, nenechte se zmast. Na kvalitnich gumach projizdite zatacky az s nadzemskou jistotou a podvozek odvadi svoji praci na 1. Podle clenu VespaClubu se necha na Vespe s lehkosi cestovat po Evrope… kdo nevi, kam vyrazit, co treba do Italie na espresso? :)

SVETLA + OVLADACI PRVKY:
Musim rici, ze vse je vyrobeno ve stylu italske Vespy. Funguje, funguje dobre.. avsak Japonec je o krok dale. Ale jak se pise, k ovladacim prvkum neni vytek. S blinkrem to chce chvili cviku, ze zacatku jsem si i zatroubil. Takze chodci I ridici koukali, proc si Vespa do zatacky zatroubi :)
Musim vyzdvihnout predni svetlo a zejmena dalkove. Neni nad to, ze kuzel svetla sviti tam, kam zatacite. Je to dano pevnou konstrukci na riditkach. To jsem na X-Maxu velmi postradal. Dalkove svetlo sviti s prikladnosti.

IMAGE & DESIGN:
Do you Vespa? Slogan hovori za vse. Nestarnouci design, perfektni look i zivotni styl. Vespa byla zvolena mezi 100. Ikon, ktere zmenily svet designu a marketing. Staci se podivat na reklamu v TV ci na internet – kdyz skutr, tak Vespa.
Na Vespu clovek najde tolik doplnku, ze nevi, kde zacit..at se to tyka boutique, ci doplnku primo na stroj

VYLEPSOVANI & LADENI
Samozrejme na Vespu vyrabi mnoho komponentu a dilu, ktere dokazi jeste Vespu vysperkovat jak po strance vyzualni, tak i mechanicke. Moznostem se meze nekladou a vysledky stoji za to :)

ZAVEREM:
Vespa je Vespa. Co vic rici ci napsat? 2 priklady za vsechny:
- Pri pousteni pres prechod s otevernou helmou na Vespe mate zaruceny pozdravy
- Muzete zaparkovat vsude a vzdy budite pozornost, protoze Vespa je Vespa

+ Vespa je Vespa
+ Nestarnouci design
+ Drzi si cenu
+ Cim starsi, tim drazsi
+ Vyzvednuti polovicky s Vespu je jako jizda v cabrioletu
+ Srdcova zalezitost

- Zajem zlodeju
- Vysoka porizovaci cena
- Drahe doplnky

Historie zaliby v strojich italske provenience zacala cca v roce 2014 uplne nahodou, kdy jsem se objevil z nudy na jednom srazu techto stroju na moji vymazleny Yamaze X-Max a rikal jsem si, ze je fajn byt blazen, ale co lidi na tehle strojich vidi, kdyz stoji ranec penez (ze ktery muzes mit peknou masinu) a jezdi to max 130km/h…ze srandy jse se zeptal organzitarou, zda muzu jezdit s nima… pry ze jo, ale at jsem uplne v zadu. Hm…. Asi jiny klan :)
Po roce jsem jel se zase podivat na svoji Yamaze X-Max na sraz PragoVespa a jak se to tak nejak melo, jeden prodejce techto stroju si me pamatoval z minula… a pta se: “Uz mas Vespu?” Rikam, ze ne… kouknul na moji Yamahu a povida “kdyz vydrzis tak pul hodky, mozna budou tady klice od Vespy predvadecky”… neduverive jsem cekal a myslel si sam pro sebe, ze dobry for…Avsak do pul hodiny jsem dostal klice s upozornenim, ze pujcovny je zdarma a at vratim aspon s plnou nadrzi… parada.
Lidi, neuverite… kolik srandy a zabavy si clovek uzije na maly 125ccm a jeste k tomu, kdyz to ma kolecka srovantelny s inlinama :D neuveritelne jsem se bavil a po vikendu jsem zacal koukat na Vespy, kolik stoji novy… jety… jak se to ma s modelama atd.
Rychle jsem vystrizlivel po zjisteni cen novych stroju bez zadnyho prislusenstvi v zakladni nabidce spolu se strojem – pri propocitani financi spolu se vsemi doplnky, ktere jsou potreba (pro denni uzivani) bylo dojito k zaveru: na tohle proste moje penezka nebyla stavena.
Zacalo se teda patrat po inzeratech na motoinerce, tipmoto, motorkari-bazar, sbazar, bazos, atd… po objeti pulky republiky a hodin na telefonu bylo zjisteno, ze se tady prodavaji bud totalni pojistny udalosti ze zahranici nebo strepy, kdy jsou prodavany v CR jako “top-stav, vonavka, funglovka” a podobny “super” stroje vychvaleny na telefonu. Nechapu, ze se prodavajici neboji o sve zdravi po zjisteni, kdyz jedete pres pulku CR a ona to je “funglovka” ;)
Zustala posledni moznost: podivat se po strojich z Nemecka. Nastesti se na mobile.de po ¾ roce usmalo stesti a nasel se fajn stroj za rozumny penize. A hlavne, nebourany, nepolozeny, 1. Majitel a pekn prislusenstvi. Kompletni servisni historie spolu se vsemi “papiry” byla uz jen tresnickou na dortu.
Po tydenim volani s prodavajicim byl zamluven moto-vozik v Bikerscrownu (vrele doporucuji na delsi transport a stoji to par korun na den) se vyrazilo smer Ingoslstadt. Behem prijezdu cekala cela rodina vcetne dedy, ktery pomohl prikurtovat Vespu na vozejk. Papiry prodavajici vyridil a pripravil i smlouvu, takze jsme jen uzavreli „obchod“. Na zaver cele anabaze jsme byli pozvani od pani domaci na kafe + domaci kolac a pohosteni.. co vic si prat? Nejak jsme si padli s prodavajicim do noty a stali se z nas kamaradi. Na podzim prijizdi do CR s rodinou nas navstivit :) Taky jsem se prodavajiciho ptal, proc se tak potil? Odpoved nas sokovala: na blatniku je na dvou mistech odstipnuty lak od kaminku. Pri prodeji upozornil na tuto “silenou zavadu” a myslel si, ze nebudeme chtit stroj koupit. Tady je videt nemecka peclivost a fakt, ze nic nezakryval pri prodeji. Co se reklo, to platilo!

PS: pokud by byli vsichni prodejci tak pohodovy a ferovy, nemusely by se resit s prominutim “sracky”, kdy se v CR bohuzel snazi lidi odrbat kvuli 5Kc cloveka hned mezi garazi anebo mate perfektni nafocenou motorku, do telefonu slysite jen superlativa a realita je uplne nekde jinde...smutny.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
JRM-66
JRM-66 napsal 18.03.18 v 20:14

Ved by to malo byť to iste motoricky aj podvozkovo akorát iný viac retro dizajn v prednej časti.

PauliniEnrico
PauliniEnrico napsal 18.03.18 v 20:07

diky. Vespa prodana... mate nekdo zkušenost s Vespa GTV?

JRM-66
JRM-66 napsal 18.03.18 v 20:06

Enrico skúsil by som polske Allegro tam som toho videl pomerne dosť myslím použite ale za super ceny!

JRM-66
JRM-66 napsal 13.02.18 v 11:24 10b.

Pekne si to napísal chlape, ja mám tiež slabosť na vespu ale ich image cena ma dosť rýchlo schladila až pred časom si môj syn kúpil Liberty 2001-2 ktoré je síce na 16-kach ale geny Vespi ktoré sú dosť badateľné ako aj niektoré identické diely vo mne znova prebudili túžbu po Vespe. Prišli mi do toho napokon aj životne zmeny a plány museli trocha ustúpiť iným dôležitejším potrebám. Medzi tým prišiel dobrý kauf na Piaggio Beverly 250 ktorý mi poslúžil ako náplasť na nesplnenú túžbu, po roku som ho sice postúpil synovi ktorému už Liberty bolo male a kúpil som si novšie Beverly 300 vo verzii tourer ktoré mi svojim nezameniťelným nostalgie style tak trocha pripomina spominanu Vespu. Darmo italske či už Vespa alebo Beverly-Liberty majú styl a eleganciu ktorú tažko hľadať inde.

zizour
zizour napsal 18.09.16 v 08:23 10b.

pěkně od srdce napsané. Nevím kdo to vlastně vymyslel, ze malá kola jsou špatná. Zase nějaký mitus. V motoškole jsem zjistil, že jsou spíše výhodou než nevýhodou. Od slalomu, až po smyk na přední, vždy nejlepší.
Tak skútrum zdar.

Více komentářů



TOPlist