PROFIL MOTORKY

Harley Davidson XG750A Street Rod (2017)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Thulle
Vloženo 26.6.2017
Aktualizováno 28.7.2021
Zobrazeno 7 332x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Přepracoval jsem celou recenzi - hlavně pro ty, který se rozhodují, zda Street Roda pořídit nebo jít o dům dál. Na mým budíku teď svítí 6 000 najetých km.

Více fotografii

Motorka koupena od Harley Davidson Praha - Super, po zrušení Hondy jsem zavolal do HD Praha a model, kterej začali distribuovat v dubnu, byl za 10 dní na skladě.

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight: Moc drahá a malej úhel náklonu
Indian Scout Sixty: Moc drahá a velká, možná příště
Triumph Bonneville Bobber: Moc drahá
Yamaha XV 950/R/Bolt: Moc moc velká
Triumph Street Cup: Dražší než Street Rod a nijak zvlášť lepší
Honda CMX500 Rebel: Původně objednána, ale zpozdili dodání až na srpen, takže jsem jí zrušil.

První dojmy - Padla mi skvěle, hledal jsem něco rozumně velkýho, klasickýho (ne hmyzí look) a pokud možno něco od zavedených značek. Výkon (70 koní) to má tak akorát pro mě jakožto začátečníka a strašně dobře se s ní (i přes 240 kg váhy) manipuluje.

Motorku bych doporučil pro - Pro někoho, kdo chce kompromis.

Doplňky na motorce - Dám tam jinej lauf. Možná zkusím přemístit stupačky víc dozadu a přidělat tam clip-on řídítka.

Recenze

Street Rod je v současnosti nejsportovnější a zároveň druhej nejlevnější Harley, kterej si můžete od americký značky pořídit.


Je paradoxní, že die-hard fanoušci značky na vás a tenhle stroj koukají spíš shora a s despektem, přestože má Street Rod velký množství předností, konečně se začíná podobat ostatním japonským a evropským strojům, co se do použitelnosti týče a ve spoustu ohledech je to prostě lepší stroj, než většina Harleyů.


Soudruzi z USA se rozhodli, že postaví motorku, která bude cílit na mladší generaci (rozuměj v marketingovým new-speaku: motorku, s kterou lze zatáčet a má nějakej výkon) a inspirací se jim staly plochodrážní speciály z jejich stáje. Motorku stylizovali částečně do podoby café-raceru a velký množsví dílů převzali z nejlevnějšího modelu Street 750 (aby ušetřili).


Motor

Srdcem Street Rodu je 750cc vodou chlazenej motor s označením Revolution X: motor, kterej pro Harley vyvíjelo Porsche pro jejich modelovou řadu V-Rod. Celou řadu přestali minulej rok prodávat, tenhle motor downsizenuli a použili ho pro jejich nejlevnější modely.


Výborně se hodí pro model, kterej se má chovat sportovněji. Konkrétně pro Street Rod motor ještě vylepšili (oproti modelu Street 750 to má přídomek “High Output” - zvýšená maximální výše otáček o 1 000, ostrý vačky, zvýšená komprese, zvětšený sání) a dostali z něj cca 70 koní v 9 000 a 65 Nm kroutivýho momentu ve 4 000.


Čistě náhodou jsem se ochomejtnul v grupě hustejch Harleyářů, který Street Roda počastovali přídomkem “dětskej Harley”, což mi přišlo přinejmenším humorný, vezmeme-li v potaz, že ten motor má stejnej výkon jako vodou chlazený Evolutiony s obsahem 1 200cc, co strkají do normálních Sportsterů. Jenže je o 450cc menší, žere o 3 litry na sto míň a netřese se jako babka s Alzheimerem.


Podvozek

Ve předu má obrácenou 43mm vidlici (dost tuhou), která má navíc oproti jiným Harleyům značně menší úhel hlavy řízení. Poslat motorku do zatáčky nebo se něčemu vyhnout je v kombinaci s rovnýma řídítkama možný s jedním prstem v nose. Zadní odpružení je přednastavitelný s rezervoárem.


Brzdy

Další velká přednost Street Rodu. Dva kotouče vpředu s logem HD, prakticky nikdo ovšem neví, že ty brzdy jsou offset Bremba: ByBre. Brzdí to jako nic jinýho od Harleye, stačí za tu páku trošku zatáhnout. Oproti Streetu nebo jiným Sportsterům jako z jiný galaxie.


Zpracování

Je to takovej prasopes. Mnohem lepší zpracování než obyčejnej Street 750, hodně věcí vylepšili: schovali kabeláž, je na tom hodně kovu, pěkný obšitý sedlo, nádhernej lak, spoustu hezkých detailů, ale zároveň s rozhodnutím vzít prvky ze starýho modelu tam zbylo spoustu hnusných věcí. Nádrž má amatérský sváry (všechny nádrže, není chyba modelu), úplně strašný ovládání blinkrů, který mám už po 6 000 km vytahaný a občas musím mačkat dvakrát, navíc ani nelícuje k sobě.


Ostatní

Kromě motoru je asi největší předností Street Rodu 40-stupňovej úhel náklonu. Oproti jakýkoliv jiný nahatý motorce je to málo, ale tohle je to nejlepší číslo, který od mechaniků z Milwaukee můžete dostat.


Posez je to nejzvláštnější a to první, o čem budete na týhle motorce přemýšlet. Vlevo je chodidlo v normální poloze, ale při stání se vám bude stehno opírat o zadní válec motoru, protože motor je vyosenej na levou stranu, za což může velkej přívod sání a obří výfuková roura, kterou Street Rod zdědil ze staršího modelu - cruiseru. Pravý chodidlo vám odpočívá na plastovým bobánku, kterej je přimontovanej přímo kryt výfukovýho potrubí. Každý chodidlo je trošku v jiný pozici a je to hodně podivný, označil bych to asi za největší problém týhle motorky.


Na motorce jsou z výroby pneumatiky Michelin Scorcher. Jsou docela tuhý a mají hodně vysokej nájezd, přilnavost není vůbec žádnej problém - položit motorku můžete stejně jenom do 40 stupňů.


Street Rod nemá naprosto žádný úložný místo. Naopak má alarm s gyroskopem (zvednete motorku ze stojanu, ozve se). Motorka je dost malá, rozhodně bych si jí nepořizoval pokud měříte 185+, budete na tom vypadat jako vosa na bonbónu.


Mám si to vlastně pořídit? Proč jsem si to pořídil?

Plusy:
Dobrej motor
Vysokej úhel náklonu (na Harleye)
Nízká cena (230 000,-)


Mínusy:
Umístění pravý stupačky
Hnusný zpracování ovládacích panelů řídítek
Motor generuje hodně tepla
Neutrál tam padá hodně špatně, chyba modelový řady


Motorku jsem si pořídil jako svůj úplně první stroj. Původně jsem chtěl cruiser, ale lítat do zatáček mě prostě začalo bavit víc. Zvolil jsem si kompromis, což přesně charakterizuje to, čím tahle motorka je.


Je to Harley, ale vlastně není. Chce být naháč, ale není tak dobrej naháč, aby konkuroval ostatním značkám. Na malý otáčky motor zní jako cruiser, na vysoký jako japonská motorka.


Pokud jste vyhraněný na určitej styl jízdy, jsou mnohem lepší a levnější motorky. Pokud ale děláte od každýho něco - občas na motorce zajede do práce, občas se projedete na výlet okolo komína a jednou za rok pojedete do Alp brousit stupačky, není to špatná volba.


Rozhodně to není špatná volba pro začátečníka. Já ale budu dál koukat, jakou Ducati si pořídím.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Petr7474
Petr7474 napsal 22.03.21 v 23:43 10b.

dobře napsaná recenze, člověk pochopí trochu jaká ta motorka vlastně je. Díky.

Czort
Czort napsal 07.01.18 v 10:51 2b.

Rookie81
Rookie81 napsal 05.09.17 v 20:51 10b.

krásná motorka

ferda.66
ferda.66 napsal 15.07.17 v 17:53 10b.

ahoj,zrovna včera jsem ho neplanovane projizdel na HD tour v Brne...asik fakt zavrhnu po delší pauze presedlani na choppera,a pujdu do tohoto,Ten motor je fakt peknej točak,jak ty pises,jako japonec ...i když jsou stupačky miniaturni, zadni brzda nepouzitelna,a radicka pro normalka člověka me pripadla taky nejaka mala.Ale ten posed mi vyhovuje vic.
A taky je to krapet i o tech penezich...

Vytínač
Vytínač napsal 03.07.17 v 19:26 10b.

Více komentářů



TOPlist