PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi Breva 1100 (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Davcoun
Vloženo 20.12.2017
Aktualizováno 28.4.2022
Zobrazeno 4 004x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Kombinace nového a starého v jednom červeném hábitu. Stará dobrá Guzla se všemi vlastnostmi, které od ní člověk čeká.
A už prodaná.

Více fotografii

Motorka koupena od hetfoš (Kladno)

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Moto Guzzi Sport 1200: Nebyla ke koupi.
Moto Guzzi Griso 1200 8V: Motorka spíše pro jednoho a krátké výlety, což v době koupi nesplňovalo požadavky.

První dojmy - První nasednutí mi připomnělo kamarádovu Jawu 350/640. Pozice sedla v motorce, velká nádrž, krásné analogové budíky s displayem. Úchvatný, hluboký zvuk. První rozjetí a najednou, jakoby hmotnost a neohrabanost Brevy zmizela. Dlouhá, tuhá spojka a mé nepříliš velké ruce - ale co, zvyknu si.

Motorku bych doporučil pro - Breva je vhodná na cestování, je na ní dost místa pro dva a motor má dost síly. S přídavným plexi je na ní příjemně i ve vyšších rychlostech. Komu ji doporučit? Komukoli, kdo si troufne, nicméně pokud jste jen trochu jako já, ulehčete si začátky a pořiďte si něco lehčího, méně "charismatického" a až se naučíte alespoň průměrně jezdit (jako já! :-D) oceníte Brevu i ostatní "oldschool" Guzly o to víc. A po více než 400 kilometrech v dešti během několika posledních dnů i těm kdo rádi cestují i v horším počasí. Plexi je široké a dá se za něj při přikrčení krásně schovat, válce kryjí nohy a hřejí, kardan se nečistí a nemaže (to mě z psychologického hlediska velmi pomáhá :) . Ještě vyhřívané rukojeti a blástry a je to dokonalá motka na jaro a podzim :)

Doplňky na motorce - Zalamovací páčky, plexi, hlavní stojan, padací rám.

Recenze

Jako obvykle to začalo tím, že si kolega z práce a teď už kamarád motorkář, udělal řidičák na moto a jednoho dne ráno, při náhodné, společné pondělní cestě do práce se zmínil, že si v týdnu půjčí nějakou motorku a udělá si výlet. To mě zaujalo, a jakmile má přítelkyně řekla: “Tak jeď s ním“ začal jsem jednat.
Ještě ten den jsem si objednal zapůjčení Hondy Transalp 650 ve stejné půjčovně jako kamarád, který si tam zamluvil Hondu Transalp 700.
Výlet se náramně podařil a mě začalo vrtat hlavou, zda si po 15 letech zase nepořídit nějakou motorku. Přítelkyně mě podpořila natolik, že už jen zbývalo si nějakou vybrat.
Protože jsem svět motocyklů již nějakou dobu nesledoval, čekal mě dlouhý, ale velice příjemný průzkum trhu. Po přečtení mnoha recenzí a zkušeností a zhlédnutí všemožných videí jsem sestavil seznam požadavků (plný kompromisů) a po dalším pátrání nakonec vybral i samotnou motorku.
Moto Guzzi Breva 1100 ABS nalezena v inzerci na motorkari.cz a zakoupena v Kladně 9. 1. 2016 se stala mou první opravdu velkou, italskou, červenou motorkou.

S Brevou mám najeto cca 5 tisíc kilometrů (update 2021: bude to o pár tisíc víc), během kterých jsem zjistil, že je opravdu velice těžká, pokud je jí třeba zvednout ze země (a že jsem si to párkrát vyzkoušel) a na mou postavu (174cm) až příliš velká:
- sedlo je hodně široké, takže roztahuje nohy a tím je velice efektivně zkracuje
- posez je s hodně zalomenýma nohama a abych dosáhl na řidítka, musím se hodně předklonit. Při plném rejdu s tím mám celkem problém.
- Levým kolenem se opírám o válec - nevím, asi jsem asymetrický :-p

Také jízda na ní není zcela snadná, abych jel plynule, musím motor točit víc, než bych rád (osvědčilo se mi projíždět zatáčky s alespoň 2 tisíci otáček, hlavně pokud zavřu plyn úplně a pak chci z nuly zase přidat), jinak se projevuje tzv. Klopný moment motoru. Projíždění kolonou je tak docela namáhavé, když chci dát o sobě vědět vrknutím plynu

Ovšem s tím zvukem, jaký to má i se standartním výfukem, prostě nemůžu nevrkat


Nicméně: všechna ta negativa, jsou vlastně pozitiva, Breva je svá a když ji chcete vést jako běžnou "japonskou" motorku, musíte ji krotit, trochu se s ní poprat a pak se vám dostane odměny převelké - dostanete zážitek z jízdy nesrovnatelný s jinými :)

Krocení v nízkých otáčkách probíhá následovně:
- přišlápnout zadní brzdu (víc, nebo míň, zkušenější mohou eventuelně "pumpovat" )
- přidat plyn na alespoň 2 tisíce otáček
- lehce přidržet spojku a v případě potřeby nechat ještě prokluzovat

Takto si s Brevou dokáži poradit v nízkých rychlostech, v kolonách , při otáčení, při popojíždění a vlastně hlavně v těch kritických situacích, kdy se projevuje vyšší těžiště, hmotnost a klopný efekt mé italské baculky.
Jak to tu teď tak popisuju, dostal jsem strašnou chuť se na ní zase projet

K brzdám nemám výhrad, jejich hranic jsem nedosáhl, samozřejmě je třeba větší síly při větším brždění, ale vzhledem ke stylu, kterým na ní jezdím, se to nestává často.

Sedlo je široké a pohodlné (je to ale subjektivní, když na něj nejsem zvyklý, tak po 100 km je už jen široké) a je pod ním i slušný úložný prostor, byť je jeho část zabraná jednotkou ABS. Je tam i elektrická zásuvka, takže dobíjení mobilu není problém.

Průměrná spotřeba je 5L/100km. Při pomalé jízdě jsem na 4,8L, při rychlejší 6L a dost možná i víc, v chladnějším počasí není problém 7L/100km.

Při teplotách pod 15°C a pomalé jízdě po městě krásně hřeje na nohy, při vyšších už to tak krásné není Dobře se na válcích ohřívají ruce, jen za jízdy to není úplně snadné. Vyhřívané rukojeti to nenahradí

Poruchy se mi vyhýbaly, kromě lehkého prosakování oleje z pravého válce, což spravila výměna těsnění pod hlavou v Officina Riantini, kterou tímto mohu jen doporučit, mou Brevu jinam nevozím.





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Davcoun
Davcoun napsal 20.08.21 v 09:04

@rapuork XJRka jsou nádherný, já bych na ně ale neměl odvahu
Add válec - tak trochu doufám, že nejsem tak moc vyosený
Děkuju za komentář kolama dolů

rapuork
rapuork napsal 19.08.21 v 16:21 10b.

Nádherná motorka měl jsem jí také v hledáčku, ale zkončil jsem u Yamahy XJR. A to že se opíráš levým kolenem o válec, asi nebude tebou, ale konstrukcí motoru Já to měl na CX 500 také, ty válce u těchto motorů jsou tak posazené. Tak přeju hodně km a kolama dolů

Davcoun
Davcoun napsal 23.10.18 v 12:45

Děkuji
Ono to asi nebude jen tou výškou případně délkou nohou. Ostatní fyzické parametry, jako třeba hmotnost, se také počítajjí.
Má Breva letos sloužila jako náhradní stroj pro mé kamarády a známé, kteří svou motorku nemají a osvědčila se na výbornou. Já se na ní stihl také párkrát projel a s těmi zkušenostmi a dovednostmi získanými letos na Yamaze (a hlavně díky kurzům u MotoLisý) se na ní cítím o mnoho lépe. Takže se už přikláním k názoru, že spíše než o motorce je to o schopnostech řidiče

staroch30
staroch30 napsal 23.10.18 v 11:10 10b.

Krásná Nic nedbej na 174cm. Já mám 168. Pěkně napsáno.

Davcoun
Davcoun napsal 07.06.18 v 07:33

Sto lidí - sto chutí
Breva je mi vzhledem bližší, aby ne, když to byl jeden z parametrů mého výběru. Zase když sednu na MT, tak z ní vidím jen hodně málo a tah motoru a jizdní vlastnosti jsou prostě
"divnej kravál" - to sedí
Hmm, Honda sevenfifty
A pro mě i Suzuki Bandit 1200 (1996)
A Suzuki RF 600 R ve žluté prosím
A ta nová Kawasaki Z 900 RS
A mohl bych pokračovat a pokračovat...

Více komentářů



TOPlist