PROFIL MOTORKY

Jawa 50/21 Pionýr (1973)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Linedem
Vloženo 7.1.2018
Aktualizováno 7.1.2018
Zobrazeno 2 550x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Cestovní stroj vybudovaný drobnými úpravami originálního Pionýra.

Více fotografii

První dojmy - Motorka při předání sotva fungovala a tak její dlouhá cesta napříč opravami a výměnou dílů mohla začít. Přestože to zatím jezdí více na peníze než na benzín s olejem, je důležité, že má platný technický průkaz...

Doplňky na motorce - Bezkontaktní zapalování Vape, řídítka s hrazdou, omezovač napětí, kryt zapalování z plexiskla, lamely spojky Ferodo, snížená hvězdicová hlava, různé úpravy elektroinstalace, digitální otáčkoměr s měřením motohodin

Recenze

Tento stroj jsem si vybral hlavně z toho důvodu, že je všichni teď prodávají (za skoro astronomické částky) a tím pádem jich ubývá, přestože na dřívějších silnicích jich bylo mraky. To mi samozřejmě samo o sobě nedává jediný důvod proč jsem ho koupil, tím hlavním důvodem je to, že jeho křivky byly vcelku průlomové a odlišovaly se od pozdějších modelů Jawy.

Pionýr byl celkově ve zuboženém stavu. Většina věcí byla dobastlena a pofidérně vyřešena tak, aby to aspoň nějak fungovalo. Takže hned po tom, co se mi dostal pod ruce, začal jsem koukat po náhradních dílech a ejhle, celková částka se vyšplhala na "očirvoucích" 10000Kč (nutno podotknout, že objednávka neobsahovala žádné chromované díly, ani nějak zvlášť drahé věci...). Po vybalení ohromného balíku jsem započal svoji první GO (ve smyslu výměny ložisek, gufer, spojky, částí převodovky, očištění spojů karterů, výměna těsnění, očištění válce, výměna šroubů, atd.). Skoro vše vyšlo tak jak mělo, ale mým velkým nepřítelem se stala převodovka. To totiž až po půl roce jsem zjistil, že ta kolečka, která jsou zavěšena na řadící vidličce, jsou od sebe odlišná počtem zubů a jejich prohození je celkem problém. Kvůli této hlouposti se mi skoro pokaždé stalo, že jsem musel motor znova půlit, abych prohodil tato kolečka... No jo občas se vyplatí číst návody... Tedy po prvním složení byl konečně na chvíli klid od investic do stroje. S postupem času se však objevovaly tzv. mouchy. A tak mě dále provázely investice. Přesto, že jsem utratil kvůli němu tolik peněz, není to vůbec znát.

Co se týče jeho vlastností, mám k němu spoustu výhrad. První jízdy byly celkem "zážitek", ale když člověk ví, jak se to chová, může si z toho dovolit vytáhnout maximum. Základem je naladěný motor. Bez něho by to nešlo. Muselo se do něj vložit trochu práce, peněz a péče, aby jeho výsledky na cestě za něco stály. Druhým kritériem a neméně potřebným je podvozek a jeho vlastnosti a stav. Na něm jsem našel snad nejvíce nedostatků z celé motorky. Stačí jmenovat pár: Nebrzdící brzdy, přední vidlice na bázi trubek s pružinami jezdících v plastovém pouzdru, které nic neodtlumí, atd. Zkrátka bylo potřeba pár úprav, aby se chování alespoň trochu zlepšilo...

Ačkoliv jsou tyto věci nežádoucí, je nutno říci, že jde o jednoduchou motorku a v té době nebyly takové možnosti, alespoň v té cenové relaci v jaké se pohyboval. (samozřejmě že by to šlo, ale ta cena by musela být hodně vysoká). A hlavně pokud jsem se s něčím takovým nechtěl setkat, neměl jsem si nic takového kupovat.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Targus
Targus napsal 10.01.18 v 08:45 8b.

Příteli,
nějak postrádám fotky po renovaci. Přední vidle po smrti, hlava válce standard, digi měřák nikde a vzadu to tmavočervené oné, to je teda dílko. za to nedám víc, než osmu.
Jinak kdybys chtěl, možná bych ti o víkendu mohl pohledat návod na mírné zvýšení účinnosti brzd. Jedná se o mírné zkrácení obložení na úběžné čelisti. Kdysi dávno, když jsem byl mladý a blbý, jsem si taky myslel, že z pejka udělám sporťáka, takže jsem to zkoušel a celkem to bylo poznat.

Milan1963
Milan1963 napsal 08.01.18 v 12:59 10b.

Pionýr je asi nesmrtelný stroj. Sám jsem do obou svých taky musel investovat vyšší částky, ale co je dnes zadarmo ? At' Ti dělá radost.

Jawabetta
Jawabetta napsal 07.01.18 v 20:38 10b.

Pěkné čtení

Více komentářů



TOPlist