Uzasny kus stare techniky, kdy motorka byla stroj a zdroj radosti a ne jezdici pocitac k tomu podporena nadhernym zvukem.
První dojmy - Oproti Jawe 350/634, kterou mam tez, je to opravdovy navrat do minulosti:-) spatna ergonomie a pomalost na jedne strane a na druhe strane uzadne emoce, radost a slast uz jen pri pohledu. Umocnene zapalenim smesi ve valci a lynouci se rajske hudbe z obou vyfuku:-)
Motorku bych doporučil pro - Vsem pozitkarum a blaznum do krasnych motorek, kteri si dokazi uzivat zavan minulosti
Recenze
Zdravim spolu pacienty
Proc takove osloveni? Protoze clovek musi byt trochu nemocny, az postizeny, aby mohl zazivat radost a pocity, ktere takovy stroj dokaze nabidnout
Pribeh zacina v roce 2001, kdy mi bylo 17 a hledal jsem si motorku, na ktere bych mohl od 18ti jezdit. Rodice nemeli tolik penez, abych si mohl koupit ctyrtakt, takze volba padla na 638. Pravdepodobne nejskaredejsi model Jawy, ever.
Nicmene volnost, kterou mlademu clovekovi Jawka poskytla, byla uzasna. I pres ten stud, protoze to byla proste obyc Jawa. K tomu cerna a fakt nic moc...
Tri roky utekly, prisla prvni prace a moznost koupit si neco poradneho. GSX-F1100 od Suzuki byla ponekud zmena oproti Jawicce a tak slo moje cerne stydlive nestesti do garaze. Po prodeji Suzuki prislo neuveritelne zdeseni, kdyz jsem usednul na Jawku zpet. Neuveritelne mekky ram, otresny motor, dvoutakt, smrad a cmoud z vyfuku a stud za Jawku zpusobil jeji opetovne uzavreni do garaze.
Uplynulo dlouhych dalsich 15 let, nez ve me dozral ten spravny cas. Priznavam, ze v tom dozravani mel sve prsty i "kokot dreveny, plechom pobity", ktery na Jawce, spolecne se zlutym trabantim cirkusem, projel cely svet. Rozhodnul jsem se ozivit a hlavne renovovat 638 na 634. Kus prace, hromada penez a vysledny pocit byl nadherny. Pryc byl stud za jawku a zacal jsem si uzivat pocit retro nadechu
To, za co jsem se stydel v 18ti letech, jsem zacal vnimat jako prednost. Kkazda jizda pro me znamenala, ze jsem se smal a řechtal pod helmou) uzival jsem si pomalost (ano, jezdim mimo obce 80 a uzivam si to jako nikdo). Dokonale proziti kazdeho momentu
V tu dobu jsem si zacal pohravat s myslenkou, ze bych si poridil i nejakou tu pravou "lestenku". Motorku na vikendy a krasne pocasi))
Rika se, ze prani je otec myslenky a ze touha hory prenasi... takze jsem zacal lezet na webu, ceskem i zahranicnich a zamilovani probehlo ve chvili, kdyz jsem nasel tuto zcela renovovanou 559 na bilych znackach)) opozdeny vanocni darek 27.12. Byl stale skoro pod stromecek a tato cerna kraska zacala parkovat vedle opravene 634
Prihlaseni na bile znacky probehlo bez nejmensiho zadrhelu a ted uz vyckavam, stejne jako vy, prvi jarni paprsky a prvni projjzdky)) (jasne, ze jsem se na ni uz projel, nabaleny jako cibule) a pocit ocekavani naplnen nebyl. On byl totiz naprosto prekonan!!!
Vim, ze takovy stroj neni pro kazdeho. Proto je na zacatku tohoto clanku napsano "pacienti" ))
Takze az se v lete potkame na ceste, kdy vetsina z vas bude remcat, kdo muze jet 80 a co to je za cloveka...??? Mejte pochopeni s temi pacienty, kteri se pri takoveto jizde usmivaji, jako blazni a uzivaji si drnceni dvoutaktu)) pral bych ten pocit vsem, protoze je to neuveritelne osvobozujici pocit. Naslapnout, nakopnout a za libeho drn drn drn vyrazit na jakoukoli cestu s mega usmevem na tvari:-)))
Spoustu stastnych km bez nehod, nadhernych vyletu a hlavne picitu, ktery vas bude naplnovat, preje Jawa blazen z Olmiku:-)))
Pěkná
Až na zbytečné doplňky pěkná.
Výborný text a v té černé neskutečně luxusní Jawka.
Pěkná,pěkná,pěkná...a bude hezčí bez toho chromovaného potrubí.