PROFIL MOTORKY

Suzuki DR-Z400S (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MotoTraveller
Vloženo 25.10.2018
Aktualizováno 29.10.2018
Zobrazeno 3 691x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Suzuki DR-Z 400 S Adventure. Jedno z posledních lehkých endurek s jednoduchou technikou a dlouhýma servisníma intervalama

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha WR 250R: Moc pěkná motorka, ale obsah ničím nenahradiš :-)

První dojmy - Traktůrek :-), Není to závodní náčiní, ale taky žádný lenoch. Příjemný endurko na vyřádění se i na offroadové expedice ;-)

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny kdo chtějí nenáročné endurko pro každý den.

Recenze

Toto endurko znám už delší dobu, protože jsem ho doporučil a pomáhal vybírat 2 kamarádům. Sám jsem zatím jezdil na 2-taktní 250. No a protože po posledním off road mopotulování po Albánii jsem poznal, že s 2-taktem to není úplně ono a chystal jsem výpravu do Mongolska. Byla volba motorky jasná. Ne že by 2-takt byl špatnej, ale na větší vzdálenosti není praktická vysoká spotřeba, nutnost sebou vozit dost oleje do benzínu a taky, že za mnou nikdo nechtěl jezdit . Přeci jen se za to v terénu tahá.

Takže jsem scháněl lehký enduro do max. 150kg s velkou spolehlivostí a dlouhýma servisníma intervalama, slušným podvozkem a hlavně elektrickým startérem.

Co by mělo umět? Všechno . Lítání v terénu, jízdy do práce a hlavně na off road cestování ve stylu Ukrajina, Rumunsko, Albánie atd. No a hlavně na letošní Around Mongolia 2018 .

Asi cca rok jsem scháněl nějaký pěkný a zachovalý kousek abych měl jistotu, že mne někde na cestách nenechá. Našel jsem a koupil viz. foto.

Endurko je to příjemný a jak jsem napsal na začátku. Můj první pocit byl, že je to takovej traktůrek - hezky táhne od nízkých otáček. Motor jede pěkně, ale závoďák to není. Původně jsem si říkal, že by se s ní dala jet i nějaká rally, ale ztrácela by jak výkonem tak i podvozkem.

Zkušenosti z Mongolska jsou parádní. Je to příjemný endurko, se kterým se dá v pohodě valit po roletách a pískových cestách co strach dovolí. Krásně se s ní jezdí po dunách, v blátě, sněhu i těžším terénu. Podvozek toho zvládne opravdu hodně, ale na motokrosovou trať není. Cestovní rychlost po silnici je tak do 110km/h. Jde i víc, ale pak mám pocit, že už motor zbytečně moc vytáčím. Sedlo je úzký a tvrdý jak na klasickym enduru, takže po silnici se na něm člověk začne po cca 50km vrtět. Denní nájezd do cca 600km se dá zvládnout. Pro porovnání, na Yamaze XTZ 750 Super Tenere zvládnu cca 1100-1200km za den, abych byl tak ready jako na DR-Z.

Spotřeba byla parádní od 3,4l do 4,1l. Těch 4,1l bylo při řádění v dunách a nebo v horách ve výškách přes 3500 m.n.m. Průměrná spotřeba se pohybovala okolo 3,6l/100km. Překvapilo mne, že i ve výšce přes 4200 m.n.m motorka jela celkem dobře. Možná to maj na svědomí ty ekorestrikce co jsou připojený ke karburátoru.

No a teď nutné úpravy originálu .

Stage 1 - lítání v terénu

Protože bych si nechtěl v terénu poničit krásný originální kabátek, tak jsem provedl první úpravy
- Nový plasty od Acerbisu. Bohužel už se nedají sehnat modrý, tak jsem koupil černo bílý.
- Blástry Ufo Alu
- Kryty motoru a bočních karterů
- Chlupatý pneumatiky
- Sklopný zrcátka

Stage 2 - upgrade na Adventure

Na dlouhou cestu bylo potřeba hodně úprav. Hlavně zvětšit dojezd, protože originální nádrž má jenom 10L. Vytvořit úložný prostor. Vyřešit kokpit pro montáž GPS, telefonu nebo roadbooku + připojení na elektro. Vypínání předního světla pro šetření baterky při startu a nebo když nebudu chtít bejt vidět a taky voltmetr pro kontrolu dobíjení.

- Nádrž od Safari Tanks na 17l zvětší dojezd z cca 250km na 450km. Pasuje skvěle a montáž je taky jednoduchá. Vejde se do ní 18l, ale motorka vyjede jen cca 16l. Zbytek benzínu se samospádem do karbeců nedostane. Budu ještě řešit.

- Bagáž jsem zvolil nepromokavý brašny z plachtoviny. Do terénu jsou asi nejlepší. Zadní nosič a boční rámy na brašny jsem svařil z topenářskejch trubek.

- Řidítka jsem vyměnil za vyšší Renthaly - jsou pevnější a líp se s nima jezdí ve stupačkách

- Kokpit jsem si udělal z hliníku s hrazdou pro osazení GPS, telefonu nebo roadbooku. Nový přední masky UFO a polykarbonátovýho štítu vlastní výroby. Kokpit jsem si vybavil zásuvkou na 12V + 2xUSB, voltmetrem s teploměrem a vypínačema světel včetně přídavných.

- Ochranný nálepky na rám.

Stage 3 - co chci ještě udělat

- osadit přídavný LED světlo. 35W H4 v masce od UFA není nic moc
- výztuhy chladičů
- dořešit vyjetí i posledních cca 2l z nádrže

Všechny úpravy prošly 6500 km zatěžovací zkouškou při motopotulování po Mongolsku a obstály na výbornou

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MotoTraveller
MotoTraveller napsal 11.06.20 v 19:16

Díky stavba si myslím, že se povedla a mašinka slouží dobře.

jelda-f
jelda-f napsal 26.05.20 v 20:59 10b.

Moc pěkný kousek stáčí nějaké úpravy a je z toho hned adventure bike

Sema
Sema napsal 01.11.18 v 22:26 10b.

Super

MotoTraveller
MotoTraveller napsal 30.10.18 v 14:06

brejsa.cz
Díky. Jak něco dotvořím tak se zase podělím . Přemýšlím o tom a mám v profilu pár příprav na cesty, ale času moc není tak snad přes zimu bych tam mohl něco dát . Ani nevím jestli by byl zájem

mRKEF
Díky moc. Motorky jsou můj život a cestování a poznávání nových krajů a lidí se stalo mým druhým já . Jen škoda, že toho času není víc, ale musí se makat aby bylo na cesty

Jenik789
Jeníku díky, ale nepřeháněj to

M_o_m_a_n_e_k
Díky moc. Jestli o ní přemýšlíš tak moc neváhej. Pěkný kousky se už shánějí docela dlouho. Stelvio to je srdeční záležitost a skvělý cestovní endurko . Možná dokáže víc než si myslíš, ale na opravdu offroadové jezdění je opravdu lepší něco lehčího s čím se člověk nebude bát upadnout a terén si bude užívat místo toho aby bojoval s hmotou a večer byl úplně vyřízenej. Mám těžkou i lehkou a je to nejlepší volba,

Honza-TA950
Díky moc. Koukal jsem na tvou a super práce . Když už nám je fabriky neudělají, musíme si je udělat sami . Podvozkově a výkonem musí být KTM skvělá. Jak je to se spolehlivostí netuším, ale DR-Z ko jsem volil právě pro jeho vyhlášenou spolehlivost a nenáročnost.

Pedl
Díky

Pedl
Pedl napsal 30.10.18 v 13:18 10b.

Více komentářů



TOPlist