Motorka cíleně kupovaná pro MotoGymkhanu poté co přestala Jawa stíhat.
Výška jezdce: 173 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda NSR 125R: Nutnost vyrobit z ní naháče a horší podvozek a brzdy.
První dojmy - Překvapilo mě jak je lehká, co se týče zbytku jsem nebyl schopen příliš posoudit, protože byla nepojídzná.
Motorku bych doporučil pro - Navzdory tomu, že si tyto motocykly pořizují většinou vlastníci řidičáku A1, jsou pro ně něvhodné svojí křehkostí. Jsou vhodné pro lidi, kteří o technice něco vědí a dovedou si je sami servisovat, jinak se nedoplatí. Takže starší lidi, které baví charakter ostrého dvoutaktu.
Doplňky na motorce - Z motorky jsou naopak všechny doplňky a nejen doplňky odinstalované. V rámci závodních úprav zmizely všechny přebytečné plasty atd. Naopak přibyl vypouštěcí ventil nádrže a systém sahary, který standardně Planet nemá. Nezbytné jsou taky padací protektory a pneumatiky Pirelli Supercorsa SC.
Recenze
Když jsem začal shánět motorku čistě na Motogymkhanu, měl jsem několik požadavků rozumových a jeden citový. Motorka musela být lehká, mít dobré brzdy a podvozek a nestát příliš mnoho peněz. Logickou volbou by byla buď Honda CBR600 nebo Suzuki DRZ400, ovšem první nesplňovala lehkost a druhá cenu. A ani jedna zásadní podmínku, jízda na ní mě musí bavit.
Jako malý jsem začínal na ostrých dvoutaktech a když jsem se pak na mistrovství Evropy v MG svezl na Hondě NSR250 bylo rozhodnuto, musí to být ostrý dvoutakt. Samotné NSR250 je takřka nesehnatelné a drahé, podobně jako Aprilia 250. Musel jsem se tedy poohlédnout v nižší kubatuře. Výběr byl mezi Hondou NSR, Aprilii RS125 a Cagivou Mito/Planet/Raptor/Supercity. Postupně jsem vyřadil kapotované verze z důvodu nutnosti předělání na rovná řídítka a obtížnější aplikaci padacích protektorů. Tím pádem zbyla kombinace Planet a Supercity.
A když se naskytl porouchaný Planet, bylo rozhodnuto. Bylo lepší si udělat generálku rovnou, než koupit dvakrát tak drahý pojízdný kousek a GO dělat stejně jen o něco později. Po rozebrání motoru jsem zjistil, že je nefunkční vodní pumpa a opotřebený válec a píst. Taky množství doplňků instalovaných předchozými náctiletými majiteli bylo zajímavé a to včetne subwoferu pod nádrží a LED osvětlení všeho. Dal jsem nová ložiska, gufera, válec, píst, vodní pumpu, vyměnil ložiska v kolech a motorka byla připravená. Postupně mě ještě čekala repase tlumičů, řetězovka atd.
Na podzim se mi povedl záděr vlivem nedostatečného zahřátí a tak následoval nový nikasil a kvalitnější píst. Následovaly další závodní úpravy včetně výměny výfuku a odlehčení. Nyní má motorka 119kg připravena závodit.
Navzdory odrazování lidí od tohoto stroje se mi povedlo zajet slušné dílší výsledky, páté místo v celosvětových šampionátech a přiblížení se světové špičce.
Teď už je to jen o tréninku.
Sezóna 2019:
Letošek se výsledkově vyvedl, povedlo se mi přiblížit se na vteřinu od jednoho z nejrychlejších japonců a vyrovnat časy s nejlepším čechem. Zatím jen v online závodech. Taky jsem zajel český tréninkový rekord v GP8.
Motorka fungovala dobře, jen mě pozlobilo špatné servo přívěry, ale po výměně zase lítá.
Další skvělá recenze. Ať to litá
Parádní popis. Rád jsem si přečetl "celou" historii Tvého stroje...
Super, 2T je 2T a v tomhle provedení je radost na něm jezdit.
Pěkně