PROFIL MOTORKY

Cagiva Planet 125 (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník mickaelb
Vloženo 23.2.2019
Aktualizováno 22.11.2019
Zobrazeno 2 063x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motorka cíleně kupovaná pro MotoGymkhanu poté co přestala Jawa stíhat.

Více fotografii

Výška jezdce: 173 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda NSR 125R: Nutnost vyrobit z ní naháče a horší podvozek a brzdy.

První dojmy - Překvapilo mě jak je lehká, co se týče zbytku jsem nebyl schopen příliš posoudit, protože byla nepojídzná.

Motorku bych doporučil pro - Navzdory tomu, že si tyto motocykly pořizují většinou vlastníci řidičáku A1, jsou pro ně něvhodné svojí křehkostí. Jsou vhodné pro lidi, kteří o technice něco vědí a dovedou si je sami servisovat, jinak se nedoplatí. Takže starší lidi, které baví charakter ostrého dvoutaktu.

Doplňky na motorce - Z motorky jsou naopak všechny doplňky a nejen doplňky odinstalované. V rámci závodních úprav zmizely všechny přebytečné plasty atd. Naopak přibyl vypouštěcí ventil nádrže a systém sahary, který standardně Planet nemá. Nezbytné jsou taky padací protektory a pneumatiky Pirelli Supercorsa SC.

Recenze

Když jsem začal shánět motorku čistě na Motogymkhanu, měl jsem několik požadavků rozumových a jeden citový. Motorka musela být lehká, mít dobré brzdy a podvozek a nestát příliš mnoho peněz. Logickou volbou by byla buď Honda CBR600 nebo Suzuki DRZ400, ovšem první nesplňovala lehkost a druhá cenu. A ani jedna zásadní podmínku, jízda na ní mě musí bavit.
Jako malý jsem začínal na ostrých dvoutaktech a když jsem se pak na mistrovství Evropy v MG svezl na Hondě NSR250 bylo rozhodnuto, musí to být ostrý dvoutakt. Samotné NSR250 je takřka nesehnatelné a drahé, podobně jako Aprilia 250. Musel jsem se tedy poohlédnout v nižší kubatuře. Výběr byl mezi Hondou NSR, Aprilii RS125 a Cagivou Mito/Planet/Raptor/Supercity. Postupně jsem vyřadil kapotované verze z důvodu nutnosti předělání na rovná řídítka a obtížnější aplikaci padacích protektorů. Tím pádem zbyla kombinace Planet a Supercity.
A když se naskytl porouchaný Planet, bylo rozhodnuto. Bylo lepší si udělat generálku rovnou, než koupit dvakrát tak drahý pojízdný kousek a GO dělat stejně jen o něco později. Po rozebrání motoru jsem zjistil, že je nefunkční vodní pumpa a opotřebený válec a píst. Taky množství doplňků instalovaných předchozými náctiletými majiteli bylo zajímavé a to včetne subwoferu pod nádrží a LED osvětlení všeho. Dal jsem nová ložiska, gufera, válec, píst, vodní pumpu, vyměnil ložiska v kolech a motorka byla připravená. Postupně mě ještě čekala repase tlumičů, řetězovka atd.
Na podzim se mi povedl záděr vlivem nedostatečného zahřátí a tak následoval nový nikasil a kvalitnější píst. Následovaly další závodní úpravy včetně výměny výfuku a odlehčení. Nyní má motorka 119kg připravena závodit.
Navzdory odrazování lidí od tohoto stroje se mi povedlo zajet slušné dílší výsledky, páté místo v celosvětových šampionátech a přiblížení se světové špičce.
Teď už je to jen o tréninku.

Sezóna 2019:
Letošek se výsledkově vyvedl, povedlo se mi přiblížit se na vteřinu od jednoho z nejrychlejších japonců a vyrovnat časy s nejlepším čechem. Zatím jen v online závodech. Taky jsem zajel český tréninkový rekord v GP8.
Motorka fungovala dobře, jen mě pozlobilo špatné servo přívěry, ale po výměně zase lítá.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Genx
Genx napsal 26.12.21 v 10:04 10b.

Další skvělá recenze. Ať to litá

Dismas
Dismas napsal 23.09.20 v 21:11 10b.

Parádní popis. Rád jsem si přečetl "celou" historii Tvého stroje...

mito7
mito7 napsal 12.04.19 v 09:52 10b.

Super, 2T je 2T a v tomhle provedení je radost na něm jezdit.

Holubp
Holubp napsal 25.02.19 v 13:33 10b.

Normik
Normik napsal 25.02.19 v 12:57 10b.

Pěkně

Více komentářů



TOPlist