Ne nadarmo má v názvu enduro. Schopný dualsport. Škoda s ní jezdit jen po silnici. Ideálně tak 70 off/30 on.
Motorka koupena od FIRMA:Univok (Bozkov)
Výška jezdce: 170 cm
První dojmy - Vysoká koza, dosáhnu na zem? Výkonu přehnaně, v terénu teda určitě. Ale prostě dle firemního sloganu Ready to Race.
Motorku bych doporučil pro - To si musí uvědomit každý rider sám. Jedná se o kompromis mezi stroji typu EXC a např. větším cest. endurem typu 990 ADV.
Doplňky na motorce - Origo alu kryt motoru, držáky kufrů, plexi. Padací rámy/ochrana chladiče od Touratechu, dále drobnosti jako páčky, pěnové gripy atd.
Recenze
Koupena jako nová na jaře 2018. Nebyl to vyloženě vysněný stroj, po kterém jsem toužil, ale spíš náhoda. V té době jsem hledal stroj orientovaný víc do terénu. S Versysem jsem si totiž dovoloval víc a víc mimo silnice, a jeho limity jsem už dokázal překračovat. Na obranu Kawasaki nutno říct, že se jedná o silniční náčiní.
No a jednoho pátečního dopoledne jsem na tipmotu objevil nabídku nové 690tky za supr peníze. Jeden kontrolní telefon, jestli v tom není nějaký háček (naštěstí nebyl), vybrat cash jako zálohu a odpoledne rychle do Liberce omrknout ji naživo. Když jsem na místě zjistil, že to s tou svoji nevýškou (170 cm) nějak dám, bylo rozhodnuto. Navíc jsem už kamarádům slíbil, že s nimi letos pojedu na offroad do Bosny. A tak začal náš příběh s 690.
První jízdní dojmy veskrze pozitivní. Vysoký podvozek, krásné tlumení, výkonu z 1-válce tolik až jsem nechápal, brzdy Brembo - předek příjemný, zadek tak nějak jsem věděl, že tam je. ABS mě hned zkraje pomohlo ustát krizovku a tak jsem jí slíbil, že budeme kamarádi. Naštěstí jde lehce vypnout přímo z budíků. Jednoválec jsem už kdysi měl a tak mě mile překvapily umírněné vibrace. Časem jsem pořídil ještě pěnové gripy a ty zvedly komfort o třídu výš.
Prvních zajížděcích 1000km byla celkem nuda. Radost mi nedělaly falešné neutrály mezi 5. a 6. stupněm a občas i mezi 4. a 5. O tomto všeobecném problému u LC4 jsem předem věděl, ale doufal, že si to časem trochu sedne. No můžu říct, že prvních 5 tis. km si to moc nesedlo.
V rámci prvního servisu jsem nechal přidělat pár origo doplňků - vyšší plexi, boční držáky kufrů a taky spodní alu kryt motoru. Plexi pomůže ale nijak zvlášť. Ostatní dva doplňky jsem ocenil mnohem víc. Držáky kufrů slouží zároveň jako ochranné rámy a výborně se za ně motorka zvedá :)
V červnu tedy motorka obstála v Bosně, rok na to i v Rumunsku. První země byla odjeta na origo pneu Metzeler Sahara 3, což je velice dobrý kompromis mezi silnicí a lehčím terénem. Druhý rok už šla 690tka na šputny a začali jsme poznávat jiný level offroadu.
Právě na takové expedice typu Balkán, Ukrajina apod. je pro jednoho člověka ideální a název ENDURO si plně zaslouží. V konkurenci s lehkými stroji typu EXC bude 690tka působit jako těžká kráva, přesto dokázala 2x obstát v rámci Enduroškoly bratří Kuklíků. Naproti tomu s cendury bude i méně zkušený rider díky váze cca 150 kg ve značné výhodě.
Prodáno v lednu 2021 s najetými necelými 5 tis.km na Bruntálsko.
Pěkný fotky nebojíš se ji vzít tam, kam patří
Krásná motorka.. paradni fotky
Tahle motorka ti da zážitky a zvedne ti tlak