PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z900 (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Angelika
Vloženo 10.10.2019
Aktualizováno 24.2.2022
Zobrazeno 11 438x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Tak teď i já tady rodině Z900 představuji:
„můj ZED“

Více fotografii

Motorka koupena od PRIMOTORCENTRUM Kamenný Most - ochota rychlost, vstřícnost – všechno bylo super

Výška jezdce: 160 cm

První dojmy - Možná to někdo nebude chápat, ale já nehledala a nerozhodovala se. Měla jsem jasno, že chci ZEDA, i přesto, že jsem ho naživo poprvé viděla až při odvážení domů, a žádná zkušební jízda se nekonala. Bylo mi jedno jak pojede, jak se bude chovat, byla jsem mu ochotná všechny mouchy odpustit. Byla jsem prostě šťastná , že ho budu mít, se všemi plusy i mínusy. O to šťastnější jsem byla ještě, když jsem se potom svezla. Žádné mouchy! Padnul mi neskutěčně. Při první jízdě ( oproti mé staré GSR600 ), jsem si připadala, že se vznáším na obláčku. Jede lehce, čistě…. a když zatáhnete, nebo to potřebujete, víte , že je to tam.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny….

Doplňky na motorce - Padáčky na přední ose, padáky, kryt chladiče, krytky motoru, podmotorový klín, koncovka výfuku Akrapovič, držák SPZ, krovka místo sedačky spolujezdce ( tu tam mám, jen když jedu kolem komína)

Recenze

Všechno byla jen kombinace více souher a náhod, ze kterých tak nějak nečekaně a rychle vyplynulo, že se rozloučíme se svými starými motorkami , které dlouho a dobře sloužily, a nastal čas na změnu, a pořídit si nové

( celou dobu co už jezdím pro mě vždycky kterákoli Kawasaki z jakékoli řady “Z“ byla nej z japonských naháčů. Ale taky vždycky pro mě nedosažitelná ( všechny těžký a hlavně vysoký ).
A protože taky patřím mezi „špičkové“ jezdce – mých 160 cm není moc, tak kandidátů by bylo jen pár, ale jakmile jsem věděla, že Z900 pro rok 2017 změnila pro mě důležité parametry ( sedlo se přiblížilo zemi - jupí, aspoň špičky na zemi, a hmotnost šla dolů – i když pořád, než jí otočím na fleku, jsem spocená až na..… )
v tu chvíli nějací ostaní kandidáti pro mě nebyli ani trochu zajímavý.

A tak jsem v říjnu 2017 prodala své vymazlené GSR 600, na které jsem nedala dopustit a obrečela jsem ho, a jeli jsme pro ZEDA. A jasná volba – je to KAWA tak zelenýho!
Nejdřív jsme chtěli počkat na jaro 2018, a koupit ZEDA na jaře – proč kupovat na konci sezony motorku, že jo - lepší chvíli počkat na jaro a mít o rok mladší ročník.
Ale, když Kawasaki vyběhla s novými barvami na rok 2018, a já koukala, že u zelenýho ubrali na laku ( přední blatník, plast pod světlem, boční plast pod sedlem…. , místo zelenýho laku černý plast – což chápu, že je teď IN, ale mě se to strašně nelíbí) tak bylo jasný , že chci stejně 2017. Tak proč čekat na jaro, a netrávit zimu už s ním v garáži.
Koncem října 2019 to bude dva roky co ho mám, a jak už bylo napsáno, opravdu jsme si sedli neskutečně. Ať už jde o posez ( jezdíme i delší cesty a ani 800 km za den není problém ), jízdu ( oproti GSR600 na něm i míň fouká i přesto, že nemám žádný štítek, který nechci, i když jsem do něj pořád přemlouvaná ), podvozek, brzdy ( oproti GSR600 podstatně líp brzdí ) a dokonce mi naprosto sedí i gumy, který jsou v základu obutý, takže vím, že půjdu do těch samých. Spotřeba je taky luxus ( oproti GSR600 menší asi o 2 litry). Jasně, záleží na tom kdo jak tahá, já se dostanu při naší cestovní rychlosti kolem 5 litrů ( možná i pod 5litrů ).
Cítím se na něm a jede se mi na něm nejlíp a nejjistěji ze všech motorek, které jsem jezdila. Věřím mu!
K dnešku mám najeto cca 15 000 km, nikdy mě nezklamal ani nikde nenechal. Nikdy žádný problém.
Nutno říci, že jsme zvyklí vždy svým motorkám dávat péči ( po cestě Rumunskem jsem pucovala týden …) a servis ( podle servisky ve 12 000 km výměna svíček – pěkný opruz, ale mám doma nejlepšího servismana ) tak jak má být. Ani tady to není jinak .

Pro cestovatele – moje obrovská výhoda je, že když jedeme dál a na dýl, moje věci se vezou v kufru na Tenerce a já si jedu jen tak nalehko s kapsičkou na zadní sedačce kde mám svý blbiny a nepromok. Nemusím jet s „plnou náloží“.
Milujeme Alpy a jejich Passa a jezera a rádi se tam vracíme.
Takže 2018 - na 10 dní Alpy (Německo, Rakousko, Švýcarsko, Itálie), plus nějaké kratší výlety.
2019 - jednou týden Alpy , podruhé 14 dní Alpy a 10 dní Rumunsko, plus něco kratšího.
Alpské silničky jsou se ZEDEM požitek. Prostě paráda, ráj.
Rumunsko, to už je jiná. I když jsme nejeli žádný off-road, a Rumunsko má svoje kouzlo, tak na nejhlavnějších tazích to ještě jde, ale jak sjedete z hlavních tahů a máte-li svýho ZEDA opravdu rádi, budete si hodně nadávat kudy ho to taháte a ať vám promine. Přední tlumiče a vlastně celá motorka tam dostává pořádně zabrat. Některý úseky byly opravdu příšerný ( i když třeba na Transalpinu se ráda vrátím).

A ještě pro ty co se třeba rozhodují – moje nejdražší polovička má 189 cm a jezdí Yamahu Tenerku XT 1200Z. Když si sedne na mojí motorku, strašně špačkuje a je prý pro něj :
nekomfortní, tvrdá, malá, fouká na tom…. no prostě hrůza.
A já nechápu o čem mluví.
To mluví za vše, každý jsme jiný a každý si tu svou musí vybrat sám.
Pro každého motorkáře je jeho motorka modla, ta nejlepší ze všech, ta nejhezčí ze všech, prostě top.
Ani já nejsem výjimka, a dmu se pýchou a samozřejmě mi lichotí, když se někomu líbí.
Když se nelíbí, je mi to fuk, pro mě je ten můj ZED nej a neměnila bych.

Takže vážení, v galerii vám představuji „svýho ZEDA „

Ještě pokud by někoho zajímalo - pohled na naše cesty:


Odkaz na některý ostatní videa:
https://www.youtube....er/miloss1000/videos

18.04.2020
Vzhledem k tomu, že čas neúprosně běží, opravila jsem výše pár výrazů, aby to bylo aktuální a přidám další „odstavec shrnutí“. Prosím o přimhouření oka, pokud se budu opakovat.

2020 - Sezona začala, ZED připraven, i když připraveno toho bylo víc, ale není přáno, a naplánované cesty se budou muset odsunout.
Žijeme vždycky celou zimu těšením se, a tím, že připravujeme a plánujeme cesty na novou sezonu. A tak máme i teď už většinu naplánovanou, včetně termínů. Z těch hlavních to letos opět mělo být v červnu asi 10 dní v Alpách a v srpnu jsme chtěli prubnout nově povolený elektronický víza a zajet alespoň kousek Rusko. No co, zatím to vypadá, že budem brázdit cesty v Čechách, tady je taky krásně….
Protože je to teď zatím jen na malý svezení, tak je čas a můžu ještě doplnit a rozepsat nějaký moje postřehy. Ale většinou jen tak obecně, co už někde bylo řečeno nebo napsáno. Pokud to někoho zajímá….
Ale jak povídám, je to čistě jen můj osobní pohled, někdo to může vidět nebo pociťovat jinak.
A protože jsem před ZEDEM jezdila GSR600, tak něco bude spíš srovnání….

Technická stránka – na toto téma se asi ode mě moc nedozvíte, základní parametry u modelu v tabulce si najde každý, a nemá cenu je tu opisovat, a já nejsem žádnej střelec co jezdí 200 v městě a 300 z místa, a o nějakých výkonnostních a rychlostních křivkách si moc nepokecáme.

Rychlosti – už tu někdo psal, že rychlosti jsou bezchybně odstupňovaný a výkon nastupuje plynule odspodu. Souhlasím. I podle mě je to tak. A ať tam máte cokoli, jede to, sice jsem to nezkoušela, ale asi by se ZED rozjel i na šestku?
Na co jsem si teda musela zvyknout je, že hned jak nastartujete a než se ZED zahřeje a trochu spadnou otáčky, tak vlastně jede taky. Stačí zařadit jedničku a ze dvora do ulice ( což je malej kopeček ) vlastně vyjedu bez plynu. Nebo téměř bez plynu.
Pokud jedete pod plynem a zavřete ho, brzdný účinek je dobře poznat ( taky už to tady někdo psal). To u GSRa tak znát nebylo. I při podřazení motor reaguje skvěle.

Originál výfuk - jsem vyměnila za koncovku od Akrapa. Věděla jsem přesně, co chci. Určitě ne kvůli výkonu, jestli to přidalo pár koníků, tak to já nepoznám. Ale měla jsem ho i na GSRu ( vyndaný vložky ), a ten zvuk…..
Ovšem ( ach jo ) nový normy jsou nový normy, teď vložka vyndat „jakože nejde“ a zvuk je o něco ( o hodně) chudší. Ale i tak, zbožňuju ho. Navíc samozřejmě ušetřený nějaký kilíčko, originál váží určitě víc.

Tlumení - předku i zadku mám nastavený už od koupě . Na naše silnice tvrdší a projetí každý větší díry je poznat, ale mám odezvu a přesně tak mi to vyhovuje. U GSRa byl předek o fous měkčí, a stařičký Bandit byl proti tomu houpačka.

Gumy – už jsem psala, naprosto mi vyhovujou ty nasazený od výrobce, takže budou to znovu ty samý. Mám najeto přes 16 000 km a bylo v plánu koupit teď nový, před cestama. Vzhledem k odsunutí naplánovaných cest ještě něco, ale hodně málo najedu a pak výměna.
Ale….u všech motorek, který nám prošly garáží, šla do háje vždycky nejdřív zadní guma. U GSRa jsem měnila 2x zadní na jednu přední.
U ZEDA to mám naopak. Nevím jestli je to tím, že nějak divně jezdím, ale podle mě, myslím, že má ZED víc hmotnosti na předku, a já zas tolik nevážím, tak teď momentálně mám přední gumu sjetou už skoro na značku, o dost víc než tu zadní.
( 29.05.2020 - jen dodatek ke gumám - tak znovu ty samý to nebudou, protože Dunlopy Sportmax D214 už nejsou k mání - ukončena výroba. Tak už mám vybrané "náhradnice", tak uvidíme...)

Jasný, jasný – fouká na tom…..Je to naháč, takže na tom fakt fouká a ochrana skoro žádná. Taky první co jdu čistit po příjezdu domů je helma a pak hned bunda od kombi, která je od hmyzáků vždycky řádně zadělaná.
Pořád nemám žádný štítek, a ani po něm zatím netoužím.
Ale zase záleží na úhlu pohledu – (při porovnání s GSR600) – na GSRu předpisových 130 km/h - ještě celkem ušlo. Při 140 – 150 km/h - že bych se pustila řídítek a zdravila protijedoucí motorkáře, to už šlo dost těžko ( tímto se zpětně omlouvám všem, co mě zdravili a já tu ruku nezvedla…). A při 160 – 170 km/h – chvilku jsem tak vydržela jet, ale se zapřením celýho těla a hlavně hlavy, nohy přitlačit na bandu jak na koni, a pustit se jednou rukou řídítek bylo pro mě naprosto nemožný, to bych okamžitě odlítla, a navíc mě pak po takový jízdě bolelo tři dny za krkem…..
Se ZEDEM je to jiný level: 130 km/h – pořád pohoda. Při 140 – 150 km/h – ještě pořád celkem pohoda. Při 160 – 170 km – nemůžu takhle jet půl dne v kuse, ale občas se to dá a celkem v pohodě, a pak mě nebolí za krkem.
Možná je to tím , že jsem prcek, a přední maska je tak udělaná , že mě ten hlavní nápor objede, nevím jak na tom jsou vyšší jezdci. Taky je fakt, že na ZEDOVI sedíte víc utopený „v něm“ než „na něm“. Prostě pro mě, optimální, a ten nápor je pro mě „ snesitelný“.
Taky myslím, že tu někde někdo psal, že si koupil štítek a bylo to s ním ještě horší. Mě to prostě takhle vyhovuje, tak nějaký štítek zatím neřeším.
A ještě – při jedné z posledních podzimních jízd hodně foukalo a byl docela silný boční nárazový vítr. S Tenerkou přede mnou to docela dost a viditelně mávalo, ZED to tolik nepociťoval.

Pohodlí – psala jsem už – ani 800 km za den pro mě není problém. Ale zase, jsou prostě dny kdy vám to sedne a kdy ne. Jeden den ( směr Garda, všude uzavírky a k tomu hnusně a déšť) kdy jsme se crcali po šoustkách skoro celý den, najeli necelých 300 km, a já potom necejtila záda a zadek taky naříkal.
A zase naopak , den, odpoledne, kdy už jsme měli cíl na dohled v údolí, ale spadla lavina a cesta do údolí zavřená a museli bychom objet na to místo dalších 100 km. Tak jsme sedli na motorky a jeli dál, kus z další etapy a nebyl to žádný problém, i když už jsme měli najeto pěkný kus, bylo teplo, azuro , krásný silnice, krásná příroda, jelo se parádně. Záda i zadek v pohodě.
Takže opravdu pro mě ani 800 km za den není se ZEDEM problém, ale nejezdím to každý den, a jsou dny kdy i 300 km mi připadá nekonečných.
Pozice je pro mě akorát, trojuhelník ruce- zadek- nohy mi vyhovuje, s tím že jsem zvyklá sedět co nejblíž u bandy.

Údržba a servis – jak již bylo psáno , všem svým motorkám vždy dáváme údržbu a servis tak jak by mělo být, podle manuálu nebo jak je třeba. Nejezdíme do servisu, většinu si děláme doma sami. Výměna oleje a filtru, čištění a mazání řetězu……to snad ani nemusím psát. Ale na ZEDOVI jsme měnili ve 12 000 km svíčky, musí se odstrojit celá motorka a při tý příležitosti jsme zjistili, že jedno ze čtyř kolínek v airboxu bylo špatně nasazený a zdeformovaný . Takže to jsem objednávala a dávali jsme nový.

Poslední věc kterou zmíním – a popravdě, nevím co si s tím počít - když někde ZED stojí, ať už po jízdě, nebo stačí když ho vytáhnu před garáž a chvíli na něj svítí sluníčko, tak pak uchází z pod víčka na nádrži vzduch a jakoby píská. Otevřu nádrž, upustím tlak, někdy to malinko pčoukne a chvíli je ticho. Hledala jsem už na foru, dočetla jsem se že to Kawy dělávají. Někdo říká , že to nic není, někdo radí provrtat víčko ( což teda se mi moc nechce ). Tak nevím. Je to taková zatím jedna moucha co mě docela trápí.

Takže….přeju všem skvělou sezonu 2020 , krásný počasí, suprový silnice, a hodně najetých kilometrů se šťastnými návraty. S některými z vás se třeba potkáme………čau.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Verys
Verys napsal 24.05.22 v 22:12 10b.

10b.

Samíc
Samíc napsal 24.02.22 v 23:02 10b.

Super recenze

K167
K167 napsal 12.09.20 v 23:52 10b.

Opravdu pěkná recenze. Klobouk dolů, jseš borec.

Luc_22
Luc_22 napsal 11.06.20 v 14:22 10b.

Paráda

libac22
libac22 napsal 03.05.20 v 09:28 10b.

Cestovatelskej duch se nezapře Super moto i popis
A samo že krásnou sezonu přeji

Více komentářů



TOPlist