PROFIL MOTORKY

Honda ST 1300 Pan European (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník pepe100
Vloženo 13.4.2020
Aktualizováno 19.4.2020
Zobrazeno 3 359x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Výborný ukrajovač kilometrů, vhodný i na kratší vzdálenosti svižně v pohodlí a komfortu

Více fotografii

Výška jezdce: 181 cm

První dojmy - Na to jak vypadá - velká, masivní moto, je velmi ovladatelná, překvapivé jízdní vlastnosti, žádný dravec, ale když zatáhneš za rukojeť svižně reaguje, překvapivě účinné brzdy, kvalitní zpracování.

Doplňky na motorce - Top case GIVI, navigace, custom sedlo, vyhřívané hefty.

Recenze

Mimo své cesty do práce, jezdím většinou na větší vzdálenosti. Po cestě do Norska (2018) a s přibývajícím věkem jsem se rozhodl pro větší pohodlí při cestách. Norsko prověřilo mou prdel, klouby a šlachy. Původně jsem jezdil 10 let Bandita 650S - mimochodem výborná motorka.
Pana jsem koupil (4. majitel) v listopadu 2018 se 73 000 km.
Loni (2019), jsem Pana otestoval při tripu do Švýcarska. Momentálně najeto 84 000 km.
Motorka je velmi ovladatelná. Dá se srovnat s mnohem menšími sportovně laděnými stroji. Dokonce bych řekl, že lépe než Bandit. Do náklonu jde bezvadně, není problém škrtnout stupačku. I v takových podmínkách moto drží skvěle stopu a je stabilní i s plnou polní. Pokud motor držíš v otáčkách nad 4000, dá se v pohodě užít i sportovní jízda a neztratíte z dohledu žádnou spotrovně laděnou motorku.
Moto se cítí dobře na jakékoli asfaltové cestě, alpské serpentiny, vracečky, delší přejezdy, dálnice. Dobře zvládá filtrovat nerovnosti a díry na horších cestách. Horší ovládání se projeví až na rozbitých cestách čí šotolině. Na větších nerovnostech, hlavně podélných, má tendenci si hledat vlastní stopu což může trochu překvapit.
Brzdový systém je dobře navržen a naladěn. Brzdy jsou účinné s velmi příjemným nástupem. Dualní systém v kombinaci s ABS dodává maximální pohodlí a účinnost.
Výhodou je integrovaný padací rám pod kapotáží (černé plastové výstupky), který časem využije asi každý. Stává se, při manipulaci na místě nebo ve velmi malé rychlosti, že motorku neudržíte. Velmi dobře ochrání zrcátka a zbytek kapotáže. Pokud vlastníte i zadní padáky máte v suchu i boční kufry - já nemám.
Při jízdě na dálnici, dlouhé jízdě či chladu přijde vhod nastavovací plexi. V horní poloze zajistí plné obtékání vzduchu a odvede veškerý hluk. Jízda je tichá jako v autě a můžete jet s otevřenou helmou (i při 0°C). Bohužel vzniká turbolence za zády, která nepříjemně ovlivňuje stabilitu při rychlé jízdě s top case. Většinou až nad 150km/h a také záleží na povětrnostních podmínkách nebo např. při předjíždění kamionů. Turbolence se dá pravděpodobně odstranit spolucestujícím - nemám ověřeno. Při vyšší rychlosti je také znatelný nárazový a boční vítr. Zároveň se ale není čeho obávat pokud nejste totální poleno a cítíte co stroj dělá. S plně vysunutým plexi jsem jel asi 180km/h, v nejnižší poloze asi 200 km/h a v pohodě.
Kapotáž odvádí tak dobře vzduch, že je na motorce velmi teplo. Sálající teplo od motoru je hlavně pociťovat v rozkroku. V létě je to peklo.
Zaintegrované, ale odjímatelné kufry nabízí dostatek místa a pokud vlastníte top case, jste za vodou. Pro samostatného jezdce až příliš mnoho prostoru. Dvě odkládací, uzavíratelné přihrádky v kapotáži se hodí na drobnosti. Jedna uzamykatelná - větší- původně pro rádio. Druhá menší, vetšinou vybavená napájecí zdířkou vhodná pro mobil apod. Nepříjemnost u obou přihrádek tvoří velké množství tepla od motoru. Tato nevýhoda se dá otočit ve výhodu, pokud si chcete sebou vést teplý oběd.
Motor je známý jako neskutečný držák a není problém najet i několik stovek tisíc kilometrů. Takže jen běžná údržba, olej, filtry, vůle ventilů. Moto jezdí bez problémů průměrně pod 6l/100km i při svižné jízdě do alpských sedel či po dálnici. Motor si jen ševelí a zvládne toho dost i v nízkých otáčkách. Ale nenechte se mýlit, ikdyž je to V, brutální zátah od volnoběhu nečekejte. Nicméně již zhruba od 2000 ot. jede motor svižně a stabilním hladkým taheh až k maximálním otáčkám. K předjíždějí je lepší si podřadit aby jste s tou hmotou svižně hnuli.
Doporučuji, věnovat se údržbě a pravidelnému servisu přední vidlice. Ta trpí asi nejvíce z celé moto, je to dáno hmotností.
Obuto mám BT023 GT, zatím najeto 9 000km a jsem naprosto spokojen. Pneu drží za chladu i horka na vodě i suchu. Je to dvojsměsovka a sjíždí se pěkně rovnoměrně. Zbylý vzorek odhaduji na zhruba 2000 km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
vladaw
vladaw napsal 27.08.20 v 15:14

Moc pěkný popis a vše souhlasí. A se spolujezdcem se mi jezdí lépe. Snad to nadchne více motorkářů...Přeji všechny jízdy bez nehod.

Zedsdead
Zedsdead napsal 18.04.20 v 08:17 10b.

Zajimave čtení.
Ať jezdí!

vetinari
vetinari napsal 17.04.20 v 08:05 8b.

super napisane. dobre skusenosti a recenzia. dakujem.

d.fany
d.fany napsal 16.04.20 v 18:58 9b.

Pěkný popis stále po panu pokukuji zatím sedlám TDM 850

bertold
bertold napsal 16.04.20 v 10:26 10b.

Další Pan na cestě, super! Přesné postřehy a nadčasová motorka. Doporučuji věnovat pozornost zadnímu tlumiči, po těch km možná zaslouží repasi, stejně jako tomu bylo v mém případě.

Ať ti to jezdí a někdy čau na cestě!

Více komentářů



TOPlist