PROFIL MOTORKY

Honda NHX 110 LEAD (2010)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník dave-lister
Vloženo 18.7.2020
Aktualizováno 7.4.2023
Zobrazeno 1 168x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Malý levný skútřík pro krátké dojíždění do práce, pro zmrzlinu, do obchodu a podobně.

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - První dojmy byly dobré. Cena byla odpovídající, na skútru byly skoro nové pneumatiky, plná nádrž a majitel vypadal slušně tak jsem ho vzal. Nějaká koroze se tam najde, ale je to deset let stará jebka z číny.

Motorku bych doporučil pro - Pro ženy a pro ty kteří bylí ve městě.

Doplňky na motorce - Kufr a na cestě je cestovní plexi.

Recenze

Vybíral jsem mezi několika modely a tento skútr vyhrál.
Měl jsem v hledáčku tyto skútry:
Piaggio Liberty 125 - nový je za dobrou cenu s ABS. Ale vzduchem chlazený motor a celkem málo místa pod sedačkou kvůli nádrži. Na ojetý jsem nenarazil, ale kupovat za 40 000kč pět starý se podle mě nevyplatí, tak jsem na žádný inzerát ani nejel. Navíc jsem si říkal že nebudu tahat Italšrot do garáže když mám Hondu. Ale tento model je prý spolehlivý. :D :D
Honda SH 125i/150i - na nějaké jsem se byl podívat a většinou to byly šroty z Itálie, s jediným klíčem, bez servisky a manuálu. Je to povedený model od Hondy, 16" kola, silný motor, spolehlivost atd. Nakonec se mi nelíbilo místo pod sedačkou, vejde se tam stěží jedna přilba. Nový model 2020 je na tom lépe, ale nikde nebyl skladem a taky ty peníze co za něj chtějí...
Honda Vision 110 - chtěl jsem koupit nový, ale nakonec to nevyšlo. Jeho výhoda je pořizovací cena, je to doslova za pět prstů. Nevýhoda je, malý úložný prostor pod sedačkou, vzduchem chlazený a jednopístkový přední brzdič. Nebyl nikde skladem, tak jsem to vzdal. V inzerci byli dva, se slevou asi 8000kč oproti novému a to se podle mě nevyplatí. Raději připlatím pár tisíc a mám nový se zárukou.

Jako hlavní výhody Hondy Lead 110 vidím:
1) malá pořizovací cena
2) malá hmotnost
3) malé vnější rozměry, takže se lehce parkuje
4) velký prostor pod sedačkou
5) dvoupístkový přední brzdič, takže to hezky brzdí
6) motor se vstřikováním, takže bezproblémové starty a malá spotřeba
7) vodou chlazený motor který dobře táhne a dlouho vydrží
8) dobře naladěný variátor který velmi slušně zrychluje do 60km/h

Jako hlavní nevýhody Hondy Lead 110 vidím:
1) malá kola, takže to trochu drncá na dírách, ale je to méně drncavé než předchozí skútr MBK Flame (Yamaha XC125)
2) maximální rychlost je jen 80km/h, takže na nějaké delší výlety to moc není, ale dá se to.

Nějaký čas jsem hledal skútr po okolí, po inzerátech a po bazarech. Nakonec jsem narazil na tento stroj v Německu. Byl za dobrou cenu, nebylo to daleko, domluva s Němcem byla taky dobrá takže jsem pro něj jel dá se říct na jistotu. Říkal jsem si, že ho vezmu i kdyby v reálu byl skútr vrak. Prostě bych ho v ČR prodal dál a hledal něco jiného. Naštěstí to tak zlé nebylo. Nějaká koroze tam byla, ale to se dá u jebky za pět prstů z číny čekat. Na skútru byly skoro nové pneumatiky, plná nádrž, dva klíče, manuál, serviska, COC list...zkrátka všechno co k tomu mohlo být. Skútry jezdí moc hezky, hezky brzdí. Odpružení a tlumiče jsou v dobrém stavu, stejně tak ložiska krku řízení. V porovnání s minulým skútrem, je to určitě výrazné zlepšení. Já skútr využívám na skákaní po městě, dojíždění do práce a podobně. Na toto mi skútr stačí a vyhovuje. Zezačátku jsem byl dost skeptický, protože je to 10 let stará jebka, ale nakonec spokojenost.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
dave-lister
dave-lister napsal 23.07.20 v 17:15

CRF1000: výkon bude stačit, mám to na skákání do práce. Když se chci svézt, vezmu si Afriku. Podobný kozí dech jsem měl i před Leadem.

moto.joker: to byla nadsázka, skútr je samozřejmě o galaxii kvalitnější než nějaký Yuki. Olaf.Peterson znám. Skútr v roce 2012 prodal, na tachometru měl 74000km. Pak se objevil v inzerci se stočeným tachometren. Myslím že to jezdí do dnes. :D

CRF1000
CRF1000 napsal 23.07.20 v 12:24

já bych si v té kůlně udělal pořádek, fotil bych až poté...
skůtřík vypadá zachovale, ať dlouho a spolehlivě slouží...němci jsou o hodně pečlivější než malý český člověk a technický stav by tomu měl odpovídat...

jsem zvědavý jak dlouho bude stačit výkon...já začínal s dvoustovkou , teď mám 500ccm a uvažuji o tom, jaké by to bylo jezdit do práce Gilerou GP800 nebo Aprilií 850...nebo alespoň nějakým dvouválcem ...např. 750ccm Integrou...objem ničím nenahradíš

moto.joker
moto.joker napsal 23.07.20 v 11:00 10b.

Koukni tady na profil Olaf.Peterson, ten na ní nalítal za 3 roky 74 000 km.
Má tam podrobný soupis oprav a výměn.

moto.joker
moto.joker napsal 23.07.20 v 10:53

Výběr dobrý. Je to super stroj a určitě svou práci odvede. Messengeři v Praze by mohli povídat.
Velký prostor pod sedlem, malá výška sedla a spotřeba minimální.

Jen s tím označením čínská jebka nemohu souhlasit. To se nedá vůbec srovnávat. NHX najede bez problémů 90 000 aniž by se muselo na skútru kromě běžné údržby něco dělat. To Ti žádná čínská jebka nenabídne.

dave-lister
dave-lister napsal 21.07.20 v 11:24

CRF1000: Piaggio je za dobré peníze, zvažoval jsem zda koupit novou. Nakonec jsem se rozhodl ušetřit a ušetřené peníze použít jinde. Vybíral jsem tedy z ojetin a byl to boj. Jedno větší šrot než druhý a finanční úspora zanedbatelná. Nakonec jsem koupil tuto Hondu Lead. Byla nejlevnější a nechtěl jsem aby se v garáži hádali dvě značky, tak proto padla volba na Hondu.

Více komentářů



TOPlist