Honda XL600V Dakar :) splnění snu o "domácim Dakaru".
Výška jezdce: 180 cm
První dojmy - Chtěl jsem pohodovou mašinu se schopnostma v terénu, na lítání s mýma klukama. Vzal mě ten motor a ta samozřejmost a přívětivost jízdy. O přestavbě jsem původně ani neuvažoval, ale jak mě to vezme neni cesty zpět :)
Doplňky na motorce - Jak probíhala stavba... nejdřív Maska LSAdventure, pak vidle Dominator o 4cm delší, následovaly řidítka Tommaselli 82cm a laďák Viper. Sundanej hlavní stojan, očesanej zadek a jinej držák SPZ očesanej předek díky Lsadv. Sundaný stupačky spolujezdce. Blatník XR650R 1995 (o 3cm zkrácený) na střídačku s CRF450 2002 - na foto jedovatější červená. Padáky Kappa. Držák mobilu LSAdventure a GoPro Hero 4+. Progressy vepředu i vzadu. Chystám úzký ráfky s 21/18 jako druhou sadu, 316mm kotouč, tachometr KOSO, možná Lithiovou baterku a konec. Vše homologováno. Pohotovostní váha teď je 195kg.
Recenze
Tak abych navázal na moje předchozí příběhy a jak jsem vlastně k Alpu došel.. koupil jsem třetí motorku! Kdo by to byl ještě před pár lety řek :)
Situace se trochu změnila a s děckama se mi malinko roztrh pytel :).. Začal jsem vzpomínat jak jsem jezdil po kopcích a dlouho jsem se vlastně s žádným strojem nedostal mimo silnici. Po FMXu nebylo ani na čem kloudně děcka povozit.. na Speedu to moc nejde. Do toho přišla do rodiny malá čtyřkolka LEM a začínalo se mi to rodit v hlavě. Babeta začala hrubě nestíhat :)
Chtělo to něco rozumnýho, nic radikálního ale trvalýho. Začal jsem koukat, jezdit po inzerátech, až se dostalo i na Alpa kterýho jsem si chtěl prostě "splnit" projet.. nikdy jsem na něm nejel.
"Proč jste si vybral tento stroj?"
Vlastně jsem chtěl jen něco, s čím v pohodě zvládnu jet za mladým se čtyřkolkou i třeba delší trasu.. s tím že menšího vezmu klidně sebou a pojedem všichni.
Vybral jsem ze spousty strojů a Alp mě hrozně mile překvapil. Ten Véčkovej zábavnej motor a ta samozřejmost jízdy. Oproti jednoválci se to sebere z bezvědomí.. díky véčkovýmu motoru to má i celkem grády a trochu toho pohodlí že nemusim furt řadit. Motorka jako taková úplně na pohodu, né vysoká, ani né těžká. Samozřejmě to znamenalo opět trochu posun v přístupu k motorkám, prostě už vybírám podle pocitu z jízdy a je mi jedno jakou má ta nebo ta motorka pověst. Říkám a opakuju to proto, že mezi motorkářema je těch předsudků furt dost, výkon výkon výkon, parametry, váha.. a je to celý bych řek úplně k hov.. za mě :)
Asi jsem k Alpu dospěl. Původně jsem netušil jaký možnosti v něm ještě jsou, myslel jsem že zůstane v originále a budem se jenom vozit.. Postupně jsem ale vycejtil větší a větší terénní potenciál a tak jsem se pustil do realizace mýho dávnýho snu.. a to Dakaru :) rodinnýho Dakaru.
Takže postupně vzniká můj, náš, TransAlp 600 1990 Rally ;)
"Kde se motorka cítí nejlíp? Terén, silnice, město.."
Motorka je v sérii postavená jako jeden z největších univerzálů vůbec. Původně stvořená jako turistická "pocta" Dakaru, cestovní turistika, s trochou větším zaměřením na terén a postupně se model od modelu měnila pro to co jezdila nejvíc. Já bral tu, co mi nejvíc přirostla k srdci a to tu první, jednoduchou a strohou 600. Finančně jsem zvažoval i 650, na 700 nebylo ale projel jsem ji taky.
Motorka je to hodně podceňovaná, všichni se shlídli v Afrikách, Tenerkách, DRkách a Dominech. Já bych řek že právě tady je nejvíc muziky za peníze, a stačí hrozně málo a je to speciál.
Seznamujem se, postupně ladíme a jezdíme malý i větší vejlety. Zkoušíme nový cesty a vracím se do let kdy to pro mě všechno začalo.. polní a lesní cesty, vedlejší vesnice, navštěvuju starý kamarády co jsem za nima přes kopec jezdil. Starý Hradiště, jeskyně, nejvyšší kopec.. letiště, spadlý letadlo a lom. Výjezdy sjezdy, některý co jsem ani nepomyslel vyjet a roky jsem kolem chodil :) Někdy sám, někdy se špuntama.
Samotnej pokoušim už poměrně drsnej terén. Alpik to dává a je to jen o tom co si ještě troufnu a jaký mám zrovna gumy. V rychlým terénu musim maximálně pomáhat podvozku, myslim že se mi poved v rámci možností "nastavit" nejlíp jak šel.. ale je to původní podvozek doplněnej progresama. Na svoje limity to ale vůbec neni tak špatný a když se člověk pořádně hejbe a snaží se svou vahou co nejvíc pracovat ve prospěch motorky tak je to dost zábavná jízda pro mě a poměrně rychlá.
Mam za sebou už poměrně velký bláto, rychlý šotoliny, celkem velký rychlosti.
Poměrně strmý výjezdy už, i sjezdy a technický úseky.
Rád se s Alpikem ale jen tak toulám, pochodovým turistickým tempem a fotim. Překvapivě skvěle si vede v kosení zatáček po okreskách. Slabinou je přední brzda, tu musim předělat na tu 316mm, zadní buben je spíš on/off.
Hrozně mě na něm baví právě ta všestrannost a jak tě nechává rozhodnout, co chceš dneska jet a je mu to jedno. Celý mě to posunulo do míst a silnic kde mam možnost vyjet na nějakou polňačku, nebo kombinace silnice/terén, nebo rovnou terén a nejnutnější silnice. Pro tyhle podmínky je výkon dostačující, výhledy bezkonkurenční. Je mi jedno kde jaká silnice končí a kde se budu točit. Na Speedu tam ani neodbočim.
Původní motorku a jak jsem stavěl, jsem si omylem smazal, tak jsem ji sem vrátil už tak nějak hotovou.
Mám za sebou velkej hec a to TwinRally, kde jsme s kolegou dopadli na 13.místě. Obrovská zkušenost. Závody ale neplánuju, jde to strašně rychle dop*dele a já ji lituju. Postavil jsem ji pro radost.
Zatím konec :)
Super prestavba!!! Plánujem kúpu, tak sa možno inšpirujem :)
Pěkná práce na domácí žvýkání
Ahoj. Krásná úprava na rally A moc heská recenze.
Děkuju kuci