PROFIL MOTORKY

Honda XL 600V Transalp (1991)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník VojtaDes
Vloženo 29.12.2011
Aktualizováno 18.4.2013
Zobrazeno 9 407x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Honda XL 600V Transalp ...první dojmy...

První dojmy - Velmi mnoho muziky za málo peněz

Recenze

najeto 700km.

Když mi bylo 15 let, považoval jsem za nejlepší motorku tu, co vytáhne nejvyžší rychlost. Ve 20 jsem se zhlédl v chopperech. Snad i díky OCC které tenkrát běželo na Discavery Chanel. O 6 let později jsem si udělal řidičák a ve 27 se rozhodl že nějakou koupím. Mám docela respekt před silnými stroji a silniční zavrhuji jako první. Rozmýšlím se nad nákupem choppera, ale při mé výžce 2m. se výběr zůžil na pár modelů , na kterých bych díky jejich robustnosti nevypadal jak blb. Cena za tyhle stroje ale skoro dvojnásob převyšovala to, co jsem byl ochoten za svojí první motorku dát. Tj. do 50 000kč. Byl jsem v pasti.
Tak jsem pátral dál ve vodách mnou zatím opomíjených a to v kategorii cestovní enduro. Po několika nocích s internetem, kdy jsem hltal specifikace, vzkušenosti, videa atd. jsem došel k závěru že právě tohle musím mít a že bez tohohle nemám na tomhle světě co pohledávat.
Nejčastěji jsem v mé cenové kategorii narážel na modely:

Honda 600 Transalp, 650 Dominátor, Honda 750 Africa Twin
Aprilia Pegaso
BMW F650
Yamaha 750 Tenere
Suzuki DR650 a DR800

Proč právě Transalp?
Po delším studování na fórech a rozmluvou s kamarády co mají nějaké vzkušenosti jsem dospěl k názoru že chci dvouválec. Již od počátku jsem preferoval značku Honda. Afrika mě původně lákala více ale nakonec jsem usoudil, že tak robusní stroj zase nepotřebuji. Má o něco vyžší spotřebu a v neposlední řadě bych za něj musel připlatit o pár desítek tisíc víc jak za Alpa. Takže nakonec bylo vybráno. Pak už jen počkat na podzim až půjdou ceny níž.
Alpa jsem koupil na podzim 2011 za 43000kč. Něco málo jsem s ním najezdil než šel do dílny, kde jsem ho rozebral a začal upravovat k obrazu svému.
Přibude:

padací rám
kufry
vyhřívané ručky Saito
zásuvka 12V
GPS od Garminu (automobilová nuvi 1450T. Budu jí boxovat do duralové skříňky usazené nad budíkama přes silentbloky. Tak jsem tedy zvědav
kryty páček
upravené a přešité sedlo
přídavné světla
nová skříňka na nářadí ( větší)
duralový plech pod motor
zvýšení řídítek ( vyrobím zrovna nastavitelné. Mám skoro 2m. a těžko odhadnu o kolik to budu potřebovat zvednout. Asi začnu na 30mm.)
turistické plexi
držáky pro GoPro ( duralové, samo domo) příjdou přišroubovat na rám, řídítka a boční kufr

Snad to do jara stihnu dát do kupy a pořádně vše otestuju.

Je to má první motorka. V provozu od 1995. Koupeno od pána, který se o motorku velice pěkně staral a těžce se s ní loučil. Najeto při koupi 34000km. Barevná kombinace je pro mě jedna z nejpěknějších co Honda Transalpům dala. Snad více se mi líbí jen první bílo-modrá.
Těžko můžu nějak objektivně zhodnotit. Ze subjektivního dojmu můžu konstatovat, že je na ní moc pěkné svezení. Vůbec mi nevadí ony často uváděné "berličky" které Transalp má. Například slabší brzdy ani neberu v potaz. Dle mého brzdí dostatečně.
Na silnici se krásně ovladá. Projížděl jsem i nějaké polňačky. Nijak jsem nedivočil. Jen tak v klidu a nebyl to žádný problém. Ještě jsem neměl padáky tak jsem se hodně krotil.
Orig. plexi mi směrovalo proud vzduch přímo do helmy, ve které velice nepříjemě hvízdalo. Stačilo se trochu skrčit a vše ok. Ale raději vyměním za turistické.
Při jízdě ve dvou skoro nepoznám že někoho vezu. Jen je už pro mne horší posez. Snad to úprava sedla vyřeší.
Chod motoru se mi nejvíc líbí a příjde mi nejpříjemnější mezi 4500-5000ot/min. Což je asi 80-110km/h ( mám ve předu o jeden zub více).

Přes zimu je rozebraný v naší nástrojařské dílně a postupně jej znovu skládám. A protože je to, jak jsem již psal, má první motorka, seznamuji se s každým šroubkem, drátkem a dílem individuálně, ( tedy mimo motor a karburátory, do kterých zatím rozhodně nehodlám vrtat) abych získal alespoň nějaké podvědomí o konstrukci a souvislostech mezi jednotlivými komponenty. Nerad bych totiž zůstal trčet s nějakou triviální záležitostí 1000km od domova.

Příští rok, který plánuji v duchu motovýletů přinese jistě hlubší náhled na to, s čím mám tu čest.

8.3.2012

najeto 1500km.

Objednal jsem nové plexi. Čekal jsem na něj asi tři měsíce než přišlo z Itálie. Nejvyšší od Givi. Výška 542mm. Když konečně přišlo, tak jsem zjistil že nepasuje. Pátral jsem po tom, čím to je. V TP mám rok výroby 01.1995. Plexi bylo pro r.v. 94-99. Prodejce v HZ motu ( výborné jednání, ochota a vstřícnost ) mi nakonec zjistil u Hondy podle VIN, že je motorka rok 1991. Tak jsem pátral v techničáku a nakonec našel řádek s tímto zněním. : "Rok výroby neurčen. První zaevidování vozidla dle původního TP 21.01.1995" Jen pro přesnost, dovoz byl v roce 2001 z Francie. Ani ve snu by mě nenapadlo že bude v TP chybný rok výroby. Teď bych se vůbec nedivil, kdyby to byla běžná praxe. O najetí 34000km. při koupi si taky nedělám iluze. Popravdě mi to příjde úsměvné. Ale moto je v dobré kondici, motor šlape jako hodinky, chytá na drc a víc mě zajímat nemusí. Zbytek a to údržba už je na mě.
Plexi mám objednané jiné. Turistické od MRA. Je sice o něco nižší, ale co naplat.

Alpík ještě sice není komplet ale už jsem neodolal teplému počasí a od 1. března vesele jezdím. Už jsem si dal celodenní vyjížďku a naprostá spokojenost. Jezdím podle předpisů, dodržuju rychlost. V místech kde to neznám zpomalím. Je mi jasné že ta motorka pro mé potřeby bohatě stačí. A to jezdím převážně ve dvou. Jezdím do 5000ot/min těch 110 max. Víc už ani nechci. Příjde mi to zbytečné. Snad na dálnici bych jel rychleji. Ale kolik se po dálnicích najezdí? Brzdy vzhledem ke stilu mé jízdy naprosto dostatečné. Sedlo už mám upravené a baťužek nesjíždí.

Nějaké video z GoPro HD, které jsem natočil během letošních prvních vyjížďek. Video berte prosím s rezervou. Teprve se učím editovat. Takže takový malý sestřih zde:

15000 km.

Motor šlape jako hodinky. Momentálně měním spojku, která začala mírně prokluzovat. Zatím najetý rekord byl 1600km za dva dny. Jediné co se pokazilo byla žárovka v předním světlometu.
Má nespokojenost je s podvozkem. Rozebral jsem přední vidle, a zadní tlumič i s přepákováním. Ložiska, která tam původně byla, jsou zadřené či vyrezlé. Trubky předních vidlic házely 5mm.. Asi to někdo napral do zdi. Trubky jsem srovnal na lisu do 0,5mm. a dal nové gufera. Snad to nebude chcat. Ložiska do přepákování mají atypický vnější rozměr 24,5mm. a stojí 450kč/ks. Toto jsem odmítl zaplatit, a tak jsem díry vyvložkoval na prům. 22mm. a koupil ložiska za 150kč/ks.
Pod pružinu zadního tlumiče jsem dal asi 8mm. podložku protože pružina mi příjde již dost unavená. V budoucnu to budu muset řešit novým tlumičem.
Tak snad se to trochu zlepší.

Motorku jsem komplet rozebral a skládám jí znovu dohromady. Částečně jsem to dělal už min. rok. Tentokrát mi to příjde vše nesmírně jednoduché. Přesně vím, co kam patří. Myslím že to bude velká výhoda, až se někde motorka nedejbože pokazí.

S motorkou jsem jinak velmi spokojen. To se ví, že bych chtěl 1200GS ( kdo taky ne?) ale na Alpovi je pěkné svezení a když na něj usednu na začátku nějakého většího výletu, tak jsem rád, že sedím právě na téhle motorce.

Zatím nemám důvod měnit. Zatím mě nezklamala. Díly obecně jsou za pár korun a spraví to každý šikovnější garážník na celém světě. Spotřeba okolo 5l/100km. Chtít od cestovní motorky víc by snad bylo pošetilé.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Asso2
Asso2 napsal 12.03.21 v 19:29 10b.

Junior88
Junior88 napsal 21.05.16 v 23:26 10b.

Dlouho jsem si na tuhle barevnou kombinaci myslel, ale pak mi přišla pod ruku stříbrnobílá varianta a byla na svá léta v tak neuvěřitelně dobrém stavu za pár korun, že jsem se zelené vzdal a šel po kvalitě. Ať to jezdí

Milan1963
Milan1963 napsal 25.10.15 v 12:13 10b.

Parádní, jistě slouží i dál.

ThomsonMotorson
ThomsonMotorson napsal 11.02.14 v 16:35

..aha.. neaktivní To jsem přehlídl.

ThomsonMotorson
ThomsonMotorson napsal 11.02.14 v 16:33 10b.

10b. Dobře napsaný info o stroji Ať ti jezdí ku radosti

Více komentářů



TOPlist