Můj sen z dětství kdy jsem na ni jako kluk koukal v moto časopise , stará klasika co už se dneska jen tak nevidí ale dovede překvapit a předjet ne jeden moderní motocykl .
Výška jezdce: 182 cm
První dojmy - První jízda když jsem dojel k prodejci , trochu problém se na motorku složit ( jezdil jsem hlavně na Fazeru kde je posed úplně jiný ) no složil jsem se rozjel a jízda byla nic moc , plavalo to až jsem myslel že je něco s vidlema a je po bouračce , tak jsem se vrátil řekl to prodejci a Němec řekl že letos na ní nejel a zapomněl při odzimování nafouknout pneu tak jsme koukli na tlak v pneu a ejhle místo předepsaných 2,5 tam bylo sotva 1,5 , dofoukly jsme gumy na to co má být a najednou motorka motorka jela podle pravítka , krásné zrychlení , sama šla do zatáček , kouknu na tachometr a ejhle je tam 160 , na německou okresku docela dost , tak jsem se trochu zkrotil , dojel jsem zpět a řekl super beru .
Doplňky na motorce - poze laďěný výfuk který motorce dodává krásný zvuk .
Recenze
Jak jsem psal na začátku , tato motorka se mi líbila od doby co jsem byl kluk a viděl jsem ji v jednom časopise , pak jsem na motorky nějak zapoměl a teď ve 30 mě to k nim začalo táhnout .
Ale jelikož jsem z velkými motorkami začal pozdě , až 32 tak jsem si řekl že než si tento sen splním dám si aspon 3 roky praxe na nějakém šestikilu , 3 roky na fazeru uplynuli a ja mezitím hledal svojí krásku , požadavek byl jasný polsední model a pokud možno v této barevné kombinaci ( dost těžký úkol ) začal rok hledání po internetu kdy většinou byli buď starší modely ( nejčastěji model 91 s jedním světlem ) nebo kombinace bílá - fialová což se mi úplně nelíbilo , a když se objevila ta moje vysněná byla napadená nevratným tuningem kapoty kdy lidé ji zkracovaly a odstranovaly vzpěru .
Už jsme ani nedoufal že se dočkám protože motorky začaly mizet a co hůře lézt i cenově nahoru ( což pro otce 3 dětí není dobré ) , a najednou se objevila na ebay tato kráska za 2000 Eur na ebay a až Gersheim , region Sársko , docela dlouhá trasa dost lidí říkalo že je to nějaky podvod když je to ebay ale jiná nebyla .
Opatrně jsem tedy napsal prodejci , reagoval vcelku rychle , proběhla komunikace , vysvětlení že ani já nejsem spambot ale skutečný zájemce co opravdu chce jet 800 km pro motorku , nakonec vyplaval na povrch další problém díky koronaviru a to že nemůže provézt odhlášku , je nutné objednání a termíny jsou plné , takže řešení záloha předem , on provede odhlášku ale nebude možná testovací jízda , nebo návrh mého řešení uvedeme do kupní smlouvy že odhlášku provede v co nejkratší možné době a dokumenty mi pošle poštou ( docela tenký led pro mě a neměl jsem z toho dobrý pocit ) souhlasil s mojí variantou a domluvily jsme si tedy termín kdy pro motorku dojedu .
Blížil se čas odjezdu musel jsem zařídit věci na cestu jako korona test , registrace , a pro jistotu mi němec poslal kupní smlouvu abych v případě kontroly mohl říct že jedu pro zakoupený motocykl .
Půjčil se vozejk za auto , mikrobus se předělal na pojízdný obývak abych se v klidu po cestě vyspal a jelo se .
Po cestě žádné problémy nebyli a já dojel do zapadlé vesničky přímo na Francouzských hranicích kde Němec už připravoval motorku po zimním spánku do provozu , proběhla krátká diskuze o motorce a o tom že měl nehodu na fotbale kdy utrpěl poranění nohy a neřadí se mu dobře proto s motorkami skončil .
No sedl jsme na ní trochu problém zvyknout si na naprosto odlišný posed na který jsem byl dosud zvyklý z fazeru , zmáčkl jsem tlačítko pro startér a motorka chytla na drc , proběhlo ohřátí a já se pomalu rozjížděl , ale nebylo to nějak ono , motorka plavala , nakláněla tahala do stran , vrátil jsme se zpět , asi to na mě viděl říkal what is wrong , tak jsme mu řekl že to nějak plave a on se praštil do hlavy a říkal že zapoměl nafouknout gumy po odstávce , přeměřily jsme tlaky , a ejhle sotva 1,5 na předku a 1,8 zadek , dofoukly jsme na předepsané tlaky a jelo se znovu.
Říkám kam až mohu jet ( svítilo sluníčko bylo krásné jarní ráno a krajina zde byla opravdu nádherná ) říkal že je mu to jedno jen ať to vyřídíme do 11:00 že pak musí do práce .
Tak jsem vyjel , seznamuji se s motorkou a jiným posedem , zatahuji za plyn zrychlení krásné plynulé , motorka se po dofouknutí pneu chová krásně jede rovně reaguje na přenesení váhy jsem naprosot unešen , zrychluji užívám si klikatící se silnice kde není téměř žádný provoz , koukám na tachometr a zjištuji že se proháním rychlostí 140 - 160 km/h no dost na Německé okresky , ubírám zvolnuji , ani se mi nechtělo ject zpět.
Po návratu Němec vidí na mé tváři že všechno už je v pořádku a ptá se či ji beru , říkam ano beru ji je naprosto užasná .
Proběhla nakládka na vozejk zakurtování , Němec si sundal značku , podepsal jsme mu kupní smlouvu ( ja svojí měl už v autě ) . Poslal mi fotky techničáku pro jistotu kdyby proběhla kontrola po cestě zpět a říkal že vše co nejrychleji vyřídí aby mi mohl papíry poslat.
Po návratu domů proběhla výměna provozních kapalin protože jsem věděl že nebudu moct vyrazit hned , zjištěny drobné nedostatky v podobě zpuchřelých hadiček u expamzní nádoby a drobný průsak chladicí kapainy zde ale nic kritického . Objednány nové ( docela darda za pár hadiček z part depa ) vyměněny , při tom vyměněna i chladící kapalina , byla zelená kterou jsem nedovedl přesně sehnat tak radši průplach motoru destilkou a klasika modrá kapalina , zde vyzdvihnu vychytávku výpustní šřouby i v bloku motoru přímo z chladicích kanálů , vyměněn palivový filtr který podle stavu hadic a bordelu na nich byl stále tovární , vzduchový filtr byl čistý ten bylo vidět že měnil jak říkal na podzim než motorku zazimoval před úrazem , olej s olejovým filtrem jsme pro jistotu měnil též . Žádné další nedostatky jsem nikde nezaznamenal .
No servis byl hotový mezitím přišly doklady jak Němec slíbil ( obavy že se na mě vykašle nebo se někde ztratí vzaly za své ) a já se připravil na to že budu absolovat dovozovou STK .
Vozejk se mi znovu půjčovat nechtěl STK je ve vedlejší vesnici , riskuji tedy dávám značku z Fazera a vyražím na jízdu , jedu opatrně , nechci na sebe moc upoutávat pozornost , dojíždím na STK do Dobrovic přicházím na řadu a začíná první problém který jsem čekal , nejsou všechny údaje , říkám jasný čekal jsem to .
Další problém je to USA původ , říkám ano to vím ale registrováno bylo už v Německu a bylo zde provozováno tak vše v pořádku ne ? Odpověď ne není to v pořádku to tady nepřihlásíte , docela mě polil studený pot , říkam jak nepřihlásím když to v Německu jezdilo a mělo to značku a platnou TUV , prostě nepřihlásíte , jen za údaje u nás budete platit 15 000 Kč , pak musíte mít vyjímku na světka kde není E a pak na tachometr a zrcátka , říkám ale tady vše je v Německé dekře , no ta nás nezajíma protože je Německá , musíte si vše vyřídit znova nepřenáší se vyjímky ze států , tak docela vytočený říkám hrajeme si tady na jedno společenství s jednotnými pravidly a pak něco co jezdilo vedle nemůže jezdit tady jo .
No naštvaný sedám na motorku odjíždím domů a využívám pár skupin a síly Facebooku a nácházím pár ochotných lidí kteří se v problematice orientují a motorka se víceméně bez velkých problémů přihlašuje jen musím na jinou STK ( trochu z ruky takže opět vozejk ale daří se ) , ale řešit to sám jsem ztracený .
Tímto pokud to někdo čte kdo chce kupovat motorku takto starší ať si dá pozor na původ protože to že to jezdí ve vedlejší zemi a má to platné papíry v této zemi neznamená že to půjde bez problému přihlásit i v naší banánové republice.
Nakonec telefon a oznámení že mám vystavené papíry a značku , sedám na Fazera a jedu si pro své vytoužené dokumenty a SPZ a konečně mohu legálně sedlat svojí vysněnou krásku .
Nacvakávam tedy SPZ a krásného už letního odpoledne startuji motor a vyrážím na první , beru ji na obchvat jedné vesnice kde je široká nová silnice pro kamiony který zde večer nejezdí a jsou tu krásné zatáčky a provoz minimální , ohřívám gumy první jízda tam klídeček , druhá taky , třetí užívám si plně toho jak motorka krásně padá do zatáček a zátahu na jejich výjezdu , poté co si to jedu po ani nevím kolikáté už na mě něco řvou chodci co jsou na procházce a já se rozhoduji že je čas se přesunout jinam , beru motorku tedy na silnici a zkouším její zrychlení a maximální jízdu , přívěra exup funguje na jedničku nejsou velké skoky ve výkonostní křivce a v nižších otáčkách motorka krásně reaguje , chvíli mi trvá než si zvyknu na zpřevodování jen 5 rychlostí ale během pár km je to v pohodě .
Zatahuji za plyn předjíždím kolonu vozidel , poté co na mě jednou troubí kouknu na tachometr a 200 km/h , no řekl jsem si že na první jízdu tady po ČR toho už bylo dost stavím na benzínce kde si dávám birella a polechku otáčím k domovu .
Doufám že mě takhle kráska za kterou se skrývá ďáběl jednoho dne někde nepřipraví o papíry .
Tak zakončujeme první sezonu , najely jsme asi 1500 km , jen tak málo protože času nebylo tolik na ježdění protože se mi rodina rozrostla o syna .
Musela do servisu začal nám téct jeden tlumič a u tohoto jsem repas nezvládl tak byla nějakou čas přes ulici u Brabax Moto , odvedena suprová práce chválím.
Němec na motorce použil olej 10w50 ja se toho držel no s tímto olejem byla jeho spotřeba brutální , dostal jsem nějak přes 1l/1000 km , měl jsem pocit že jedu spíš na olej než benzín , no přečetl jsem si zdejší zkušenosti a poradili i kluci na mezinárodním foru a vyměnil jsem tedy současný castrol 10w50 za FUCHS TITAN SILKOLENE COMP 4 20W-50, 4 L a s tímto olejem šla jeho spotřeba dolů , držíme se nějak pod 0,5l/1000 km ještě jsem to přesně nezměřil , s tím už člověk může vyjet někam dále a nemusí furt koukat na to kolik tam oleje má , když bude chladněji motorka stejně bude ve vyhřáté garáži takže pohoda .
Jinak žádné další závady jsem nenašel , ten olej to je spíše vlastnost těchto motorek , jinak vše beží jak má.
Přes zimu plánuji nechat udělat kontrolu vůle ventilů a dát nové bačkory.
Máme spolu druhou sezonu 2022 , nové gumy Bridgestone Battlax BT016 .
Zjištěn dost závažný problém že motorka bere olej a to dost hodně i po změně viskozity stejně při delší trase začně pálit olej dost zásadně , odhadovaná spotřeba 0,5l/1000 km je reálně ještě vyšší , bude se holt muset řešit , proto bych se chtěl poptat či zde nění někdo kdo by na to mkrnul a oprava by nestála to co motorka.
Případně či se vyplatí sehnat motor z druhé ruky ( moc jich na výběr není a nikdo nedá záruku že to nebude žrát olej stejně ) .
Gratulace k nááádhernému stroji z té nejzlatější doby motorismu, kdy se ještě výrobci nebáli udělat motorku barevnou. Kočičí oči a tahle barevná kombinace je zatraceně sexy, trochu závidím
A hlavně se nenechat oblbnout na STK, kdybych odjel pokaždé, kdy mi technik řekne, že to NEJDE, už bych visel na hrušce. Ubít papírama, nepřestat otravovat, a nakonec jde všechno
Krasavice a tvůj splněný sen, tak to má byt
hlavně ať dělá radost
Krásna mašina sny si treba plniť, aj tie ktoré pretrvávajú z dectva. Je obdivuhodné, že si sa nevzdal a šiel si pevne za svojím cieľom! Prajem vela stastnych kilometrov v sedle a nech robí iba samú radost, davam 10b
Taky jsem jako kluk na tu svou vysněnou koukal v časáku..
Když ji miluješ, není co řešit..
Je úžasná. Papíry sebrat můžou, ale vrátit musí ("časem možná"). Stačí vždy myslet na pravidlo "šťastného návratu". Mě jednou na JIP doktor řekl,že mi bere řidičák, a pak mi teprve řekl, že mám 3 cm hajzla v hlavě. Operace. ŘP mi časem vrátili a na dotaz co motorka, že jsem rozumnej - auto krátké trasy, ať zapomenu na moto. Jezdil jsem půl roku 120kg CBR125R a neskutečně super... Život je cesta a nejezdit je jako nežít. Jen taková perlička - tu krásnou CBR125R 09 červeno-černou jsem prodal loni doktorovi z ÁRA. Počítám, že letos v srpnu se přijde naučit výměnu oleje. Loni jsem ho naučil čistit řetěz, letos to bude olej. Nikdo není dokonalý, já zase neumím nahodit člověka, když zhasne a vyměnit mu krev.
Staré a silné motorky bez ABS jsou nejlepší...