PROFIL MOTORKY

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník LuigiCB1300
Vloženo 19.7.2021
Aktualizováno 25.1.2024
Zobrazeno 6 031x
HODNOCENÍ PROFILU OD 30 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Univerzál pro všechny typy povrchů, na české cesty, vlásenky, dálnice i lehký šotolinky .. jako zarytý hondofil pokračuju ode dneška v afrikománii .. Manual Transmission, bez aktivního podvozku ..

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - 2 sezóny v letech '19 a '20 jsem nejezdil a tak teď zajíždim - žádná divočina max 4ooo otáček občas 5ooo, 3 dny pro převzetí provedena garančka v honda LETY (servisák je specialistou na afriky, má jí také čerstvou novou a na fajnšmekra je tedy vždy spolehnutí!) konečně si můžu užít plný výkon do 8tis. otáček tak, aby motor byl dobře zajetej a nebyl v budoucnu línej .. takže nezbývá než točit .. točit a zase točit :-)

Motorku bych doporučil pro - Pro každýho, kdo preferuje rozhled, kvalitní posez, pohodlný odpružení a už alespoň trochu jezdil a nebo i pro začátečníky s alespoň 170cm, když si dají sedačku do nižší polohy. Pro menší postavy holt dokoupit nižší sedačku a dát do spodní polohy. Preferuju při svých 180cm polohu vyšší. Je to uživatelsky velmi příjemnej stroj a nezklame zkušenýho jezdce ani někoho kdo právě začíná.

Doplňky na motorce - Zatím holota, pouze PUIG přední štítek o 5 cm nižší než OEM Honda štítek, parádně je přes něj vidět a nekoukam do jeho hrany jako u originálu. Bílý Barkbusters VPS (VPS-003-WH) v sadě s chráničema rukou BHG-082-00-NP přes myenduro.cz. Dle mně nejpovedenější ochranný rámy SW-motech v berezu,

Recenze

EDIT 20.01.24// Sezóna 2023
Tak ta probíhala poklidně, spoustu výletů v Čechách a koncem července jsem poprvé vyrazil lehce zařádit do alpských vraceček. Plán byl upíchnout se na jednom skvělém místě - v trojmezí Rakousko, Švýcarsko, Itálie, protože jezdit v Alpách bez bagáže na lehko má pro milovníky náklonů a rychlého překlápění v zatáčkách pochopitelné výhody!



A nasměrovat to každý den někam jinam je v trojmezí hračkou - přes Stelvio do Švýcarska, a přes Ötztal nebo Reschen Pass do Dolomit v Itálii, nebo si střihnout blízké Lichtenštejnsko.
Během několika dní, kdy proběhlo každý den velmi intenzivních alpských 350-400 km těmi nejlepšími úseky, jsem byl nasycen zatáčkama tak, že jsem po zbytek sezóny v čechách už moc neměl potřebu to lámat do vinglů a jezdil jen kochačky. Sezóna 2023 byla naprosto boží, najeto 16.000km. Aktuální stav na tacho 33.000km. Přes zimu udělám velký servis, rovnou vyměnim svíčky když budou kapoty dole a konečně přidělám nové kufry Bumot, na které se dosti těším, protože se rozšíří možnost jet někam dále.



EDIT 22.03.23// První jízda v nové sezóně 2023
Už jsem se nějakou dobu těšil, jen jsem na poslední chvíli sháněl v Německu padáky SW-MOTECH v nerezu. Celkem najeto 17.700km, obuty třetí pryže a přední destičky byly už taky k vyměnění - nově je instalována sada desek SBS. Poslední úprava před třetí sezónou byla instalace chráničů rukou Burkbusters. Dnes najeto 200km a velká radost juchůůůů





EDIT 03.12.22// Zazimováno po druhé sezóně
Letos na jaře šlo začít celkem brzo, 17.3. začaly teploty být už kolem 12-13 stupňů. Tedy dlouhá sezóna do konce listopadu Na tachometru svítí 17.500 km najeto během sezóny 10.000 km. Není to příliš, nebylo moc času, na druhou stranu rád bych, aby afrika vydržela do důchodu, takže pošetřit kilometry a nelítat sezónně 30tis je ok.





Na začátku sezóny jsem při 8500 přehodil sériový gumy Metzeler Karoo Street na silniční Pirelli Scorpion Trail II. Jsou to dobrý gumy na silnici a vydržely taktéž 8500 km. Víc prostě při mém stylu jízdy ne žádných pneu nedám. Nechápu jak někdo může najet přes 10tis. km leda že by jezdil do 110 km/h. Letos zimuju v teple u známýho v servisu, teď se afrika přezouvá na 3 sadu gum, zpátky do Karoo Street protože Michelin Anakee Adventure aktuálně nemá přední gumu za méně než 4.000 Kč a do toho fakt nejdu. Dál přidávám BARKBUSTERS® blástry a nerez mřížku na chladič. Uvidím jak příští rok, jestli našetřím na nějaký ochranný rámy, nebo kufry .. uvidíme. Už teď se ale těším na třetí sezónu.





EDIT 28.10.21// Tak poslední jízda a zazimováno, baterka vyndaná .. po operaci kolena teď na podzim jsem toho moc už nenajezdil, tak letos od 19. července do dneška jen 7.500km. Spokojenost veliká po všech stránkách.





EDIT 8.8.21// Dnes je to 20 den od nákupu, najeto 4200km a pocitově se zdá že už si motor krásně sedá, živost a reakce na plnej plyn, zátah a především ucukanost při puštění plynu ve městě třeba na trojku - ta zmizela už asi po týdnu, že jsem na to zapomněl. Dneska jsem k 3 týdennímu výročí seřídil řidítka do offroadový polohy, tzn. aby byly zároveň s osou přední vidlice .. viz článek od Vládi tady na motorkářích ..



Výsledkem je lepší a vyšší úchop při jízdě ve stoje. Bonusem je i mírně rovnější poloha zad.
Mam z afriky čím dál tím více větší radost. a jen tak mimochodem krom bahenní lázně už proběhlo i škrtání stupaček ..





EDIT 6.8.21// Po 14 dnech přišel konečně deflektor z US viz deník s odkazem na stažení skenu pro výrobu deflektoru .. velká radost zbavit se mikro vibrací do helmy, moc dobře mi nejde do hlavy jak někdo může dlouhodobě jezdit bez něj .. vivat swegotech ..



EDIT 30.7.21// Otestoval jsem eko rally jízdu via tempomat 100km/h se spotřebou přesných 4,0l/100km a není to žádná pruda a je to dokonce legální ..
viz deník.
Až budu jezdit s přítelkyní (až najde odvahu), tak to je přesně ten způsob jízdy co jí bude vyhovovat. Bez stresu a na pohodu.



EDIT 24.7.21// Šestý den od nákupu (celkem najeto 2222km) krásný 500km kolečko (viz deník ) po vlastech českých. Spotřeba šla logicky nahoru, protože poctivě zajíždim motor a každej kvalt do 7-8.tis otáček co to jde, aktuálně je díky tomu na 6,8l/100km, jen kdyby nebyl takovej provoz o víkendech, ale aspoň je důvod provětrat brzdy, převodovku a motor do plna. Sériový gumy jsou celkem klouzavý a trakce se už párkrát hodila při zrychlování v náklonu. Tempomatu blahořečím za spoustu pohody ve vesnicích kdy nastavim tachometrových 70km/h (ve skutečnosti cca 65 km/h) na čtyřku a odvětrávám spocenej textil ve stoje.



EDIT 22.7.21// Jak jsem se rozhodoval jestli základní afrika nebo ATAS, tak jsem šťastnej za ATAS, volba je to určitě lepší kvůli spoustě věcem, nemusim dokupovat vyhřívání rukojetí, zadní nosič, lepší ochranu pod motor, 12V zásuvku, bezdušový kola!, ale hlavně nádrž 25 litrů je prostě boží a po 300km v noci jsem jásal nad každým rozsvícením přisvěcovacích LEDek v zatáčkách, kdy vidim každýho jezevce, motýla a zajíce v pangejtu .. je to vážně pecka a kdo se rozhoduje mezi základní afrikou a ATASem tak to vem do úvahy, taky jsem ohrnoval nos, v noci přeci moc nejezdim a nepotřebuju to, ale ouha jak jsem rád že to šajní a to vážně luxusně, dýchá z toho v nočních zatáčkách velká jistota a bodyguardí pocit!!



19.7.21// Tak po velké spokojenosti s 2018 ATASem kterou jsem jezdil v sezóně 2018 (22tis. km), ale musela jít z domu (se zamáčknutím slzy v oku) kvůli rekonstrukci bytu, přišla řada na nový model ročník 21, dnešní den po dopoledním nákupu začlo zajíždění, na půl nádrže 250km po mých milovaných zakroucených okreskách s častým řazením. za dva dny jdu na 1000km garančku tak se musím krotit a rozvrhnout kilometry tak, abych se vešel do limitu tzn. denně maximálně 400km.



Srovnání s ATAS 2018: zátah citelně lepší, apropo krouťák odspoda je velmi vítaný, spojka libová lehoučká, žádná únava levé ruky. Brzdy stejné, vynikající jako na minulém modelu, je třeba za to vzít aby se rozsvítily varovné směrovky.



Zvuk o 20% slabší díky EURO 5, ale dostačující, naopak chci-li ject decentně, tak nikoho neobtěžuji. EDIT: po 1000km a vytáčení je zvuková kulisa super, je cítit kdy se otevírá přívěra před tlumičem a jsem se zvukem velmi spokojen, proto tvrzení v poslední větě ber s rezervou



Tempomat úžasnej na 3jku sice nefunguje, jen od 4 kvaltu výše, ale je paráda když si může pravá ruka odpočinout, hodí se to i do města, dálnici, nebo při jízdě ve stoje kvůli provětrání textilu a změně polohy. Intuitivně se učím pracovat s ovládáním menu, jezdim pouze režim TOUR, kde občas vidim probliknout trakci při zrychlování v plnym náklonu, ale trakce je velmi decentní a kdyby neproblikla kontrolka, tak si toho v režimu TOUR nelze ani všimnout.



Tankuju pouze Natural 98 a pouze u mé oblíbené ONO, teď v létě když všechny značkový pumpy mají 95tku za 34,50 - 34,90 je aktuální cena 98čky u ONO 33,50 Kč, což je pecka. Výhoda velké nádrže s dojezdem 450 - 500 je nesporná, nerad bych tankoval co 2 hodiny



Tovární setup odpružení oproti ATAS 2018 je výrazně sportovnější, tam kde dlouhý zdvihy starýho modelu dávaly pocit jistýho vlnění v zatáčkách, tak novej model je méně měkkej tedy OFF, ale o to víc to člověk ocení při prudkým dobržďování a překlápění do počínající ostrý zatáčky.

Vítám nižší posez - měřim 180, váha 80 a jistota při dobržďování do křižovatek je o poznání větší než na ATAS 2018, kde jsem při nesnížené sedačce měl nohy na špičkách a koukal jen abych nešlápl někam do díry, prohlubně, kanálu.



Co je super - že nižší sezení je opravdu znát na jízdních vlastnostech, člověk se nemusí tolik prát při nájezdu do zatáček, naopak africa tam padá téměř sama, zdá se že i geometrie byla změněná k lepší ovladatelnosti a mrštnosti při překlápění v rychle navazujících zatáčkách.



Sezení je lehce tvrdší než u starýho modelu ale nic co by stálo za řeč, 500km za den není problém a úplně otlačenej nejsem.
Celkově vzato posun ve všech směrech k lepšímu je tedy znát a jsem rád že se Honda rozhoupala vzhledem k úspěšnosti modelu (100.000 prodaných starých afrik) ke kvalitním změnám, nemluvě o viditelnosti přístrojovky, a tisíci a jedné fíčur, který podstatně zvyšujou bezpečnost (vylepšená trakce, náklonový abs, přisvěcování do zatáček, vše pod taktovkou 6ti osé jednotky Bosch).



Co mně naopak nepotěšilo je opětovná křížová turbulence z tunelu od přední vidle, nezbývá než opět objednat deflektor od swegotech. Je celkem nepříjemnej mikro buffeting nad 100km/h a už se na deflektor s následnou komfortní jízdou tedy dost těším, dorazí za 10dní, shipping confirmation z Las Vegas přistál právě v mailu.



Převodovka perfektní, sametová, kvalty tam padají jedna radost, jsem šťastnej, že jsem nevzal dlouho zvažovanou DCT (protože služební auto mám v automatu a celkem jsem si na automat zvyknul), ale na motorce mám rád vše pod kontrolou, přesný manuální podřazování do zatáček s dobržďováním motorem. Úspora 10kg na hmotnosti je taky plusem.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
KALUP
KALUP napsal 05.07.23 v 00:10

rozplýváš se nad padákama SW Motech jako by to byl zázrak a hlavně z nerezu
Zřejmě jsi ještě neryl , kryje to akorát horní plasty a nádrž . Celej spodek je odkrytej . ten šusplech je atrapa která ničemu nezabrání . Dokup spodní padák buď od Hondy nebo KNH číslo k tomu KNHuž nepamatuju .
Já mám KNH horní i spodní a zachránilo to mašinu když jsem při 30-40km/h vystoupil .
Mám také ochranu blastrů , ta se také osvědčila .

Myschan
Myschan napsal 27.03.23 v 10:43 10b.

Tak tomu říkám parádní recenze. Krásně jsem si početl, hezké fotky, je vidět, že jsi srdcař. Přeji hezké poježdění a hlavně vždycky šťastný návrat. Ať se daří

JardaBar
JardaBar napsal 23.03.23 v 06:39 10b.

speroure
speroure napsal 10.01.23 v 22:18 10b.

Skvělá recenze Pěkně, a ať to jezdí v nadcházející sezoně

Zdenekkkkk
Zdenekkkkk napsal 03.12.22 v 11:32

Více komentářů



TOPlist