CMX1100 rebel DCT - obsah 1100 ccm, dvojválec, traktůrek se silou býka. V režimu sport, trhač asfaltu a rukou
Motorka koupena od FIRMA:MOTOSALON KLOKOČKA (Praha 5-Hluboč - Prodávající vstřícní, fundovaní.
Výška jezdce: 176 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda NC 750X: Slabý motor, prodejce neměl s automatem.
První dojmy - Na zkušení jízdě u prodejce mne motorka uchvátila velmi pohodlným a nízkým posezem, nízkým těžištěm a pak hlavně v režimu sport silným tahem od spodu při rozjedu. Oproti NC750X naprostá raketa, Rebel DCT má bleskurychlé automatické řazení, velmi dobrou ovladatelnost při kličkování mezi kanály, podvozek je v originálním nastavení trošičku drncavý.
Motorku bych doporučil pro - Jako úplně první stroj pro úplné začátečníky bych ho nedoporučil, je to přeci jenom obsah 1100 a má to 220 kg. Takže je to spíše stroj pro motorkáře, kteří již mají nějaký ten rok zkušenost. Velmi vhodné pro jezdce, kteří neumí / nechtějí pořád řadit, na to je automat ideální. (V době koupi Rebela jezdím teprve 2. rok. Papíry na velkou mašinu jsem dělal ve 49-ti letech, jsem začátečník, na moto jsem nikdy před tím nejezdil. Učil jsem se na skútru Honda 125 PCX a pak skočil na Honda CBF1000, která je na mne velká a těžká.)
Doplňky na motorce - V době koupi doplňky nebyly u honda prodejců dostupné. Uvažuji o vyhřívaných rukojetích, nosičích kufrů a opěrce pro spolujezdce.
Recenze
Proč jsem si vybral tento stroj? Je to silný a obratný stroj, univerzálně použitelný do města, vesnice, dálnice, okresky, zatáčky, kopce. MÁ AUTOMATICKOU PŘEVODOVKU. Oproti mému stávajícímu cesťáku HONDA CBF 1000 (2006) to sice není taková "střela", ale dojmy mám výborné. Motor má režimy, které jsou jak pro kochačku, tak i pro velmi svižnou jízdu (maximálka 170 km/hod - omezovač)
Po odvezení z prodejny zajíždění v režimu STANDARD s postupným navyšováním zátěže. Během dvou prvních dní jsem ujel cca 720 km - silnice, okresky, dálnice, spotřeba 4,6 l/100 km.
Postřehy: na sedadlo si zadek zvykne, umístění stupaček je pohodlné, řidítka jsou na mne moc vepředu, nechám si upravit.
Jízda: pro mne trošku změna, ze 4-válce přechod na 2-válce. Cítím "jiné "vibrace pod zadkem než u CBF 1000. Takový trošku traktůrek , ale zvuk neunavuje Na cesťáku zatáčky moc neumím klopit, ale tady mi to šlo najednou zatáčet "samo". Za ty stovky km jsem neměl ani jednou pocit, že bych měl vylítnou ze zatáčky nebo nějakou nejistotu. Moto je velmi stabilní, má nízko těžiště, celkově mě stroj nenutí k agresivní jízdě.
Při rychlostech nad 130 km/hod se člověk musí už pořádně držet řidítek, protože je to naháč a tlak vzduch je enormní.
Motor: po dobu zajíždění jezdím zatím pouze v režimu STANDARD, ale motor šlape jako hodinky, do kopce automat řadí 5 nebo dokonce 6, při zpomalení v zatáčkách na můj vkus podřazuje méně než chci, ale naučil jsem se "mu do toho kecat" a přepínačem si podřazuji dle libosti a teprve pak mačkám brzdu.
Podvozek: v originálním nastavení drncavý, horší než skútr PCX 125.
Brzdy: po cca 200-300 km se brzdný účinek zlepšil, zadní brzda je velmi ergonomicky umístěná pod špičkou pravé nohy, pření páčka je nastavitelná. Při prudkém brždění přední brzdou se předek lehce ponoří, z mého úhlu pohledu moto brzdí velmi dobře. Nouzové brždění jsem nezkoušel.
Ovladatelnost: oproti mému cesťáku HONDA CBF 1000 o 200% lepší, motorku jsem i zkusil řídit na rovince bez držení (zapnutý tempomat 50 km/hod) pouze koleny s pocitem naprosté jistoty
Spolujezdec: zatím nemám zkušenost
Úložný prostor: pouze pod sedlem místo na lékárničku a nářadí, malý zámek na kotouč, mobil, vyveden konektor pro dobíjení. Jinak asi nutno dokoupit brašny s nosiči nebo jezdit s baťohem na zádech.
Spotřeba: kombinovaná cca 4.6 l/100 km
Poruchy: druhý den po koupi praskl montážní úchyt (očko) plastu - víčka pod sedlem vlevo, které zakrývá pojistkovou skříňku. Víčko se samovolně vyklápělo směrem ven. Vyřešeno izolační páskou a stahovacím páskem, budu reklamovat.
Krásné moto, užij si jej
cajk
Se zatáčky "vynáší" když moto v dané rychlosti málo naklopíš.
Zatáčení je plný Youtube. Klidně začni titulem Bible zatáčení.
Zdar, vítám tě v klubu Rebelů. Jezdím na něm od června a jsem z něj pořád nadšený. A mám to úplně stejně jako ty - 49 let, druhý rok ježdění
)
K tvým popiskům a zkušenostem:
1. Ten trochu tvrdší podvozek (drncání) odstraníš seřízením zadních tlumičů. Klíč je součástí výbavy a návod je v příručce. Přecvaknul jsem to o jednu pozici a je to o dost lepší. Pokud jsi lehčí, překlikni klidně 2x (já mám skoro 100 kg
2. Pro vyšší rychlosti mi dost pomohlo malé plexi. Vychýlilo proud vzduchu směrem na ramena a hlavu a tak hrudník, který má největší odpor, už to tolik netlačí dozadu. A hlava ten proud udrží. Dost to pomohlo. Ale, jak píšeš, doplňky na Rebela nejsou nebo jsou nedostupné, takže jsem si plexi musel upravit a především posvařovat a udělat na něj držák - viz moje fotky.
3. A doporučuji objednat v Německu ty chrániče motoru (padáky) od Motea. Jsou super (koukni na moje fotky), za dobrou cenu a člověk má přece jen pocit, že kdyby to náhodou položil, že ten motor úplně nezruší...
Tak dobré bezproblémové ježdění!!!