PROFIL MOTORKY

Honda CMX1100 Rebel (2023)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Myschan
Vloženo 23.3.2023
Aktualizováno 25.7.2023
Zobrazeno 5 479x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Hezký zvuk. Sedí se proklatě nízko, to se bude dobře klopit. Obsah 1100 – to by mohlo i slušně jet. Za měsíc mám narozeniny, tak mám první dárek :).

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Velsbike (Jinačovice)

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1100L Africa Twin: pocitově, jak říkám (bez urážky), vysoká koza. Do terénu nikdy nepojedu, polňačku jednou za rok projedu na všem, nelíbí se mi drátěná kola, do města široká řídítka, a cena už vůbec ne. Ale to byl jen okamžitý nápad, který rychle odešel.
Honda NT1100: Vážný kandidát. Lepší podvozek než Rebel, lepší výbava, kufry v ceně … Motor relativně stejný, o cca 80 000 Kč dražší, vyšší těžiště, pocitově už docela velká a široká. A já bych ji nevyužil.

První dojmy - Auu, ku*va, to bolí! Tak tohle byl úplně první dojem, když jsem chtěl couvnout a narval si stupačku do holeně. Je prostě jinde, než jsem zvyklý. Displej malý, ale je tam kupodivu vše, nezvyklý posed. Řídítka mohla být o kousek blíže k jezdci a taky výš.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, co se chtějí víc kochat, než závodit. Nemyslím ale, že by se to s tímto motorem nedalo, ale já si chci jízdu užít, ne jet 200 a chlubit se, že jsem dal Praha Brno za 65 minut. Takže pro pohodáře, co si chtějí užít slunečný den :).

Doplňky na motorce - V plánu je jako vždy zhruba následující výbava - padací rám, přídavná denní led světla (raději jsem víc vidět), nadstavce na zvýšení řídítek?, možná mřížka před chladič, držák navigace, klakson Nautilus, prodloužení předního blatníku, plexi či menší kapotáž - to považuji za nutnost. Prostě můj obvyklý doplňkový standard.

Recenze

Nebudu kopírovat technická data, to si může každý najít na netu. Místo toho se pokusím jako vždy uvést svůj subjektivní pohled na tuto motorku.

Začnu tím, že jsem si vybral letošní (2023) novou barvu Iridium Gray Metallic. Nechtěl jsem mít motorku jen černou. Tím neříkám, že černá není hezká, je to s takovým nádechem jako do stříbrna, ale působí to na mě už moc jako monolit. A taky si myslím, že šedých Rebelů bude míň, tak si ho alespoň někde na srazu líp poznám. Jo a je to poctivý Japonec, tedy vyrobeno v Japonsku.


Věřím Hondě a její spolehlivosti, a ačkoliv jsem uvažoval i o jiných moto, nakonec jsem si ujasnil, že zásadní podmínka je DCT a že chci něco nad litr, takže na výběr zase tak moc nebylo, respektive Honda nebo nic. A nevěřte tomu, že DCT funguje blbě. Jen je potřeba pochopit způsob jeho „myšlení“ a především ovládání. To, že si můžu rychlostní stupeň kdykoliv změnit tlačítkem, je už snad obecně známo, ale i přesto jsem viděl rádoby recenzi, kdy chlapík, co ji dělal, toto věděl, ale už vůbec netušil, že lze přepnout čistě do manuálního módu. Dost trapas, snažit se něco popisovat a nic o tom nevědět. Takže pokud slyšíte názor, že DCT moc nefunguje, přičemž dotyčná osoba s tím má zkušenost, protože už má najeto skoro 30 km, tak se zasmějte a jděte dál. Podotýkám, že dle mé zkušenosti se řazení dá částečně ovládat i citlivou prací s plynem a navíc bych řekl, že se to snad i učí. Schválně jezděte na standardní režim delší dobu kochačku a zapamatujte si, kdy tak asi řadí. Pak delší dobu jezděte „palbu“ a najednou zjistíte, že při stejném režimu to řadí později a motor je víc vytáčen (poslední verze softwaru po přehrátí v r. 22 u NC 750X).

Důvodem, proč jsem pořídil Rebela je touha mít zas něco nového a udělat si radost. Nesnáším zimu, to je pro mě trest. Bude jaro, nová motorka, začnu zase žít, nejen přežívat pod šedivými mraky a nulovými teplotami na venkovním teploměru. Navíc už kdysi se mi hodně líbil Rebel 500, ale přeci jen pětistovka kontra můj metrák, no nevím. A pak vyjel rebel 1100 a mě lákal ten stroj jako takový a samozřejmě i ten motor, co je všude chválen. Objektivně tu motorku nepotřebuji, ale proč si neudělat radost, že? A než aby mi těch pár korun, co jsem obdržel ze stavebního spoření, sežrala inflace, tak ať je raději sežere něco, co mám rád. Někdo vrazí peníze do kuřiva, někdo do milenky (v případě lepší finanční situace a testosteronu do většího množství milenek), no a já do motorek. Prostě mi to dělá radost a s rozumem to nemá mnoho společného. Vyzkouším, pojezdím a uvidím, zda zůstane.

Začnu troškou kritiky, už jen proto, že nejsem úplně ztotožněn s tím, když někdo píše jen o tom, jaká je motorka super a hyper skvělá a nejlepší ve vesmíru a okolí. Kdyby taková motorka opravdu existovala, tak ostatní výrobci si můžou akorát hodit mašli, protože by už nikdy nic neprodali.

Klíček zapalování u levého kolena. A zámek řízení vpravo na vidlici. Takže vyndám klíček a jdu obejít moto, abych zamkl řízení. Ano, u tohoto stylu to tak bývá, ale tohle není čistý styl, tohle je přeci ten Rebel, co se vymyká (motor, poloha stupaček, úhel řízení), tak proč nemohl mít klasickou spínačku nahoře u palubovky? Tohle se teda nepovedlo.

Řidičovo sedlo je jen 70 cm vysoko, takže jestli máte většího psa, tak si na to bez problémů sedne i on. Nasedání suprově pohodlné, žádné přehazování nohy do nebeských výšin.
Zvuk klaksonu je na takovou moto trochu nedůstojný. Slyšet je to dobře, ale tak nějak snad troubila Monkey. Tohle má mít zvuk jak vzducháč z kamionu.

Další poznatky: Co říct k ceně? Nedá se říct, že je to úplně levná motorka, ale na druhé straně na cruiser tohoto objemu to v porovnání s Harley či Indian apod. vychází cenově velmi dobře. Navíc místy i kvalitnější provedení, např. kovové blatníky upevněné hliníkovými držáky!
Nemá hlavní stojan, to je celkem běžné, ale budu muset na zimu něco vymyslet, tedy pokud ho ještě budu mít.

Pokud to čte někdo, kdo nejezdil na novější Hondě, pak upozorňuji na prohozené ovládání blinkrů a klaksonu, ale takto to Honda dělá už pár let a už s tím nemám problém.
Potěší malý prostor pod sedlem řidiče, mimochodem výborně přístupný po otočení klíče ve spínačce. Zaplať Pánbůh za něj, plno motorek nemá žádný a tady jsou údajně 3 litry, takže trochu místečka na lékárničku a něco malého. Je zde i dobře přístupný akumulátor a zásuvka USB.

Po městě se propletu i díky automatu velmi dobře. Je to obratnější, než to vypadá, a mezi auty rozhoduje především šířka řídítek, a ta je v pohodě, dokonce o 12 mm užší než na mém NC a s tím není v kolonách žádný problém. Celkem hbitá motorka na svůj typ. Co se týče jízdy po rozbitých okreskách zatím nemohu objektivně hodnotit, moc jsem jich ještě neprojel, ale zatím mám pocit, že to zas tak hrozné, jak jak se někdy říká, není. A vzhledem k tomu, že stupačky nejsou zase tak moc vepředu, tak je možné se zlehka nadlehčit, ne, že ne.

Servisní interval 12 000 km pro mě znamená, že na servis budu jezdit po roce a neřeším km. Rebel má samozřejmě ABS a dále kontrolu trakce a antiwheelie.
Spotřebu to zatím píše 5,1 l. Na jedné straně předpokládám, že půjde po zajetí dolů, na druhé straně za to budu zas možná občas víc tahat, takže ve finále ji předpokládám řádově stejnou. Jo a jedná se o ranní jízdy do práce, pak proplétání v kolonách Brnem a pak pohodová jízda po Vysočině a zpět do centra Brna.

Brzdy určitě lepší než na NC, radiální čtyřpístek brzdiče se docela snaží a kotouč o průměru 330 mm mu pomáhá. A to si ještě nesedly destičky, takže za mě spokojenost. Když plyn zaklapnete, tak samozřejmě brzdí i motor a pokud si tam cvaknete nastavení User, neboli vlastní, tak tam si předem navolíte i parametry včetně brzdné síly. Tím jsem došel ke čtyřem jízdním režimům, které si můžete navolit. Rain je klasika, slabší odezva, na mokru se to může hodit. Sport je řazení vy vyšších otáčkách při plném výkonu, je to super. Standard stačí na běžné ježdění, asi ho využívám nejvíc. No a parametry User si nastavíte dle libosti a moto si to pamatuje do doby, než se rozhodnete to nastavit jinak.

Ukazatel venkovní teploty mě potěšil, stejně tak, jako tempomat v základní výbavě. Výborná věc při delší cestě a funguje přesně jak má. To je poprvé, co mám tuto vymoženost na motorce.
Startovací tlačítko je implementováno do nouzového vypínače, což se mi také líbí. Poprvé jsem to měl u Yamahy Tracer 900 a připadá mi to jednoduché a logické. Ten běžněji používaný apendix utopený dole pod řídítkem se mi od té doby vůbec nelíbí.

Elektronický plyn funguje naprosto v pohodě, výkon nabíhá plynule, nepřekvapí. Režim D se občas jeví jako lehce podtočený, ale možná je to i o zvyku. Zatím to řeším občasným podřazením pádlem, ale je fakt, že se to zatím nesnažím moc vytáčet, protože zajíždím. Takže toto možná není úplně relevantní údaj.
Hlavní displej je v dobrém úhlu takřka v zorném poli řidiče, dobře čitelný i na slunci, ve tmě je poklad krásně modrý. Diodový světlomet svítí výborně, snad nejlíp ze všech moto, co jsem zatím zkoušel. Přední blinkry mají i funkci pozičních světle, tedy svítí tlumeně a jste tak o něco lépe vidět.
Zvuk výfuku paráda, laďák dávat nebudu. Sice vzhled trochu hrůza, ale zvuk to vynahradil.
Zrcátka nevibrují, jsou kulatá a ta mi přijdou asi nejlepší oproti jakýmsi mnohoúhelníkům. Kupodivu ani nevidím rameno, jsem spokojen a zatím ani nehodlám montovat rozšíření.
Zrychlení z nuly na sto dle testu na YouTube je 3,6 s, já to neměřil. Krouťák to má 98Nm, navíc při skoro stejné hmotnosti jak mé oblíbené NC.

Tolik úplně první dojmy. Ve své recenzi na NC uvádím, že: „Pokud bych měl vyzdvihnout jednu nej věc, tak úložný prostor místo nádrže, pokud tři, tak bych přidal nízkou spotřebu a automat“.
Pokud bych měl zachovat tento způsob hodnocení, pak u Rebela bych asi vyzdvihl tempomat, pokud tři věci, tak ještě zvuk továrního výfuku, … přemýšlím, … no a samozřejmě DCT. Vždyť to byla jedna z hlavních podmínek. Já už prostě řadit nechci!
No a to je zatím vše! Zase časem něco doplním, jak bude víc najeto. Samozřejmě přibydou i lepší fotky. Snad se vám moje malá recenze líbila a snad třeba i někomu trochu pomohla či alespoň napověděla.

5/23 - motorka prodána. Co mi nejvíc vadilo, jsou ty stupačky vepředu. Protože do garáže musím couvat, aby se mi lépe vyjelo, a ještě po ne zcela rovném povrchu, nebyl snad den, kdy bych se pořádně nepraštil do holeně. Domlácenej jak vánoční kapr. Hroznej vopruz. Motorka má sloužit mně, ne já jí! Už jsem z ní prostě neměl radost. Co se týče sedla, řekl bych, že to sice není tak hrozné, jak se občas píše, ale nic pohodlného rozhodně nečekejte.
Další věc, která mě, eufemisticky řečeno nezaujala, byl výkon motoru. Nevím, ale od litru jsem prostě očekával o dost brutálnější nástup, o dost víc výkonu (asi podvědomě srovnávám s motorem CP3 od Yamahy). Spotřeba 5,5 - 6 litrů vzhledem k tomu výkonu taky žádný zázrak a jako "bonus" ještě malá nádrž. Nakonec jsem ho (po prvním servisu po 1 000 km) prodal s takovou ztrátou, že za ty prachy bych mohl mít novou 125. Říkám to nerad, ale tahle motorka byla asi první, která mne vyloženě zklamala.
Vracím se k osvědčené a univerzální NC 750X DCT.

Mějte se všichni fajn a kolama dolů!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kawalumpik
Kawalumpik napsal 25.07.23 v 16:41

Tož zkušeností se trestáme všichni a pak jsme teprve chytří. Snažím se věřit, že před tím jsem byl jenom zvědavý a ne ...Tak hobluj na NC.

VIETNAM
VIETNAM napsal 26.05.23 v 13:25 10b.

Cajk

libac22
libac22 napsal 10.04.23 v 20:24 10b.

Nechápu obsah a spotřebu a jak se to Hondě povedlo Jinak recenze i moto super

Kawalumpik
Kawalumpik napsal 06.04.23 v 10:21 10b.

Taky posedlý. To je virus. Diagnóza biker. Za pěkný článek a ze soucitu k diagnóze- palce nahoru.

momo71sk
momo71sk napsal 05.04.23 v 14:38 10b.

Hm...aj keď nie celkom moja šialka káveju, ale zaujímavý stroj a pekný popis

Ozaj,..
kedy si kúpiš NT1100 DCT?

Daj mi potom vedieť prosím Ťa, ...Ano?

Více komentářů



TOPlist