bmw_renocar_r_1300_gs_adv



PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Interceptor (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník kaw.38
Vloženo 24.1.2022
Aktualizováno 21.8.2024
Zobrazeno 8 260x
HODNOCENÍ PROFILU OD 37 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Interceptor se povedl. Na živo je moc pěkný. Když jsem se dozvěděl že mají v Opavě zastoupeni hned jsem věděl že si ho pořídim.
Koupeno Leden 2022 - 196000 Kč

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Lukáš Burda DIRTBIKES (Opava-Předm

Výška jezdce: 190 cm

První dojmy - Royal Enfield je jedním ze starších jmen mezi motocykly a kontinuálně působící značkou na trhu. Původní britská firma sice zanikla v roce 1971, ve výrobě však dodnes pokračuje stejnojmenná indická odnož založená v roce 1955. Původní model se v Anglii vyráběli mezi lety 1960 a 1970, tedy prakticky až do zániku původní továrny. V reakci na masivní invazi japonských výrobců motorek na evropské trhy v polovině 60. let provedl tehdy Royal Enfield poslední pokus udržet si své zákazníky. Motorka byla velmi populární v USA, kde však továrna nedokázala uspokojit poptávku a zákazníci objednávky rušili, což paradoxně vedlo k zániku původního britského RE, který skončil podobně jako další slavná anglická jména minulosti jakými byli BSA, Ariel nebo Matchless. Dnešní model se vyrábí od roku 2018, když byl vyvinut z vývojového centra Royal Enfield v Anglii, čímž se tak trochu vrátil na místo činu. Interceptor vypadá přesně tak, jak vypadat má - dva analogové budíky, nádrž v krásném odstínu , dva výfuky a dvě tlumící jednotky v zadních partiích. Kola s drátěným výpletem a nevelkou šíří plášťů. Mezi nohami trůní na pohled impozantní vzduchový čtyřtaktní "twin", kterému byste od oka řekli víc než jeho 650 ccm. S výkonem 47 k a točivým momentem 52 Nm se příjemně sbírá už z nízkých otáček a od 2500 ot./min už sportovně zatahuje prakticky až do maxima okolo 7000 otáček. Řizení je obecně velmi zábavnou záležitostí, což svým zemitým duněním notně podporují dvě laděné výfukové roury od firmy VG.

Motorku bych doporučil pro - Doporučuji tomu, kdo chce mít doma pěkný motocykl. Těm co nikam nespěchají , rádi jezdí na motorce a rodina je ráda, že se vráti v pořádku domu.

Doplňky na motorce - RE přední štítek - 2730 Kč
Padací rám - 3350 Kč
Sprint Filter P08 a otevřeny držák vzduchového filtru - 2078 Kč
Laděné výfukové svody JT-MOTO - 14000 Kč
Otevřené koncovky VG - 12900 Kč
Zrcátka do koncu řidítek - 3500 Kč
Sedlo Touring GT se zadním krytem - 9280 Kč
Prošívané sedlo Signature Bench - 6290 Kč
Prémiové sedlo Touring - 6290 Kč
USB adaptér Hitchcocks - 2000 Kč
Rozšíření bočního stojanu JT MOTO - 522 Kč
Rolny Royal Enfield - 825 Kč
RAM mount úchyt s upnutím šroubu do řidítek - 519 Kč
Navigace tomtom rider 550 Premium Pack - 10400 Kč
Boční nosiče SLC SW-motech - 5200 Kč
Sada tašek Legend Gear LC2 - 13,5 L - 8840 Kč
Řídící jednotka - fuelx LITE - 6300 Kč
Stavitelné páčky - 710 Kč

Celkem - 95734 Kč

Recenze

Royal Enfield mám v podvědomí za Anglána!. Současný RE je Ind ...s anglickou minulostí. Je to jedna z nejzajímavějších moderních retro-motorek na současném trhu. Při prvním usednutí vas překvapí, jak úzké je sedlo a že motorka při manipulaci působí navzdory svým nijak hrozivým dvěma stovkám kilogramů poměrně těžká a vratká. Po rozjezdu se nejistota těžkopadnosti ztrati. Motor je vzduchem a olejem chlazený paralelní twin o objemu 648 ccm se čtyřmi ventily na válec, vyvažovací hřídelí a 270° přesazenou klikou , aby měl tak trošku charakter a zvuk jako V-Twin. Přesně v tu chvíli, kdy přehodíte nohu přes úzké sedlo, otočíte klíčkem a elektrickým startérem probudíte paralelní twin k životu, jste ztraceni. Zapomeňte na všechny kontroly trakce, stabilizace a náklonová čidla, složité displeje a tisíce režimů všeho. Na Interceptoru jsou veškeré režimy ve vašem zápěstí, taháte plný, dává všechno, taháte míň, dává míň. Prosté. Tak , jak to vždycky bylo. Interceptor jako by říkal „ já jsem motorka , takhle jsme my motorky , vždycky vypadaly. Motor neškube, jde krásně a hladce ve všech otáčkách, žádné přehnané nepříjemné vibrace, prostě nic, co by mě štvalo. Pokud zaberete za heft , nemá problém vás po plochém sedle pošoupnout na místo spolujezdce. V maximálních hodnotách není Interceptor závratně rychlý, ale da vám ten pocit. Ten o kterém motorky jsou - volnost, hluboké uspokojení a souznění člověka se strojem. Je faktem že ve vysokých otáčkách nepřichází nic zásadního, ale spodek je naprosto boží.
Postupem času jsem začal interceptora vylepšovat. Došlo na výměnu vzduchového filtru za otevřeny Sprint Filter, svody JT - MOTO a otevřené koncovky Vintage Garage. Motorka tím získala par koni na víc a zlepšila se odezvu plynu - výkon motoru příjemně graduje a za doprovodu symfonické ódy dvou otevřených koncovek , mam pocit že ma Enfield víc než necelých padesát koní. Po této úpravě jsem začal přemýšlet , ať tímto otevřením nepodpálím ventily a nenapáchám nějakou škodu motoru. Z toho důvodu jsem se rozhodl pro kouzelnou krabičku FUELX což je elektronicky optimalizátor vstřikováni paliva k narovnání palivové mapy a obohacení na správný poměr bohatosti směsi . Tato jednotka se automaticky ladí na nejlepší provozní parametry , učí se a přizpůsobuje stylu jízdy k doplňkům jako je vzduchový filtr , výfuk , svody k podmínkám daného prostředí jako je teplota , vlhkost , nadmořská výška a pod.
Po této upravě se motor líp chová , výkon zůstal stejný , reakce motoru jsou uhlazenější , jakoby se otáčky ustálily necítím žádný propad při jakékoliv poloze plynu. Slovy to neumím popsat zkratka motor je hodnější jede to o hodně lip.
Na motorce jsem během dvou let vyzkoušel čtyři rozdílné sedla z toho poslední tři používám. Sedlo Touring Interceptor ma stejný vzhled jako původní sedlo z výroby. Oproti originálu veliká změna. Měl jsem ho rok a potom ho prodal, nebylo špatné za mě hodně pohodlné , klidně vám ho doporučím . Důvodem změny byl příchod Prémiového sedla , které se posedově vyrovná Touring sedlu , je o něco výši a díky me výšce 190 cm mi vyhovuje líp. Sedlo používám při delších cestách. Sedlo Touring GT s krovkou mě při delší jízdě tlači na stehnech. Používám ho na kratších vyjížďkách. Prošívané sedlo Signature Bench používám na cesty 200 až 300 km od baráku. Na to že je to rovna tenká lavice je pohodlné.
Dále jsem odzkoušel zadní nosiče s kufry. To byla katastrofa , sice jsem do nich při cestováni všechno důležité schoval , ale optický to vypadalo jak splachovače na WCku Po dvou výletech jsem je sundal.
Nakonec zvítězil systém SW Motech + sada tašek Legend Gear. Cenově jsou o hodně dražší , ale motorce pasuji nejlíp.
Jednu dobu mě přepadla tuning myšlenka a začal jsem si s motorkou hrát. Na motorku jsem nacpal přední led parabolu. Vyzkoušel jsem chrom a černé provedeni. Jezdil jsem s tím krátce , svítilo to parádně , nicméně tohle světlo se k Enfildovi nehodí.
Další omyl - led blinkry a koncové světla. Ty jsem na zkoušku nasadil a druhy den letěly do krabice v které jsem je koupil
Další experimenty nehodlám absolvovat. Nicméně jsem si tím musel projít , aby mi došlo že není nad parabolu a blinkry originální. Přikládám fotky pokud by někdo dostal podobný nápad. Třeba tím ušetříte peníze a čas. Mi se to nelíbilo a po druhé bych to na žádnou motorku nedal.
Vice info a fotek můj deník.






11.06 2022 - Prvních 1000 km







18.8 2023 - Po roce užívání. Motorek jsem vystřídal docela dost , tahle je nejlepší co jsem kdy měl. Pocitově lehká , mala , obratná. Každý km si užívám. Výkon mi nechybí. Vždycky , když se chci projet a vahám s kterou vyhraje na plné čáře. Věřím že mi při pravidelné údržbě vydrží do konce života. Ta motorka má duši , jsem rád že ji mám.


15.08 2024 - Po několika experimentech a vše různých úprav je motorka ve stavu , kdy jsem sni spokojen. Takhle mi zustane , takhle si ji nechám


Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
elvis78
elvis78 napsal 20.08.24 v 08:09 10b.

jasných 10 bodů, lekl jsem se že ta LEDková hrůza tam zvostala Ty kufry přirovnat ke splachovačům to jsem se pobavil. Ale bohužel hodně lidí kupuje odporný nádrže na splachování a dokurví tím jinak krásnou motorku.

Neeno
Neeno napsal 05.06.24 v 12:36 9b.

Moto nádhera,jen prosím odstranit tu fotku s plastovým kufrem na boku...tolik ladění motorky a najednou taková rána .
Jinak

Hikafima
Hikafima napsal 25.03.24 v 11:41 10b.

Ještě bodíky: 10b

Hikafima
Hikafima napsal 25.03.24 v 11:40

Úžasný vymazlený stroj. Znovu dík za sedlo i rady.

Targus
Targus napsal 19.02.24 v 19:48

TVL, ty to vychystáváš, jak bys chtěl jet nejmíň na mys Dobré naděje.

Anebo po Norově vzoru pokoříš Vladivostok?

Více komentářů



TOPlist