renocar_zari



PROFIL MOTORKY

Suzuki DR 125SM (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Malinak02
Vloženo 19.4.2022
Aktualizováno 19.4.2022
Zobrazeno 512x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Suzuki DR 125 SM je malý hravý motard pro motorkáře s řidičským průkazem A1. Perfektní motorka na vyježdění nebo do města. Lehká, hravá a taky úsporná.

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Po prvním nasednutí překvapí nízká hmotnost, měkké sedlo a poměrně vysoká jezdecká pozice. Při startování je nutné myslet na to, že na spojkové páčce je čidlo a bez spojky tedy nejde nastartovat (v sérii tam je, ale často je na těch motorkách bypass a lze tak startovat bez spojky).

Motorku bych doporučil pro - Je vhodná pro začínající motorkáře a motorkářky vyššího vzrůstu - menší nedosáhnou na zem.

Doplňky na motorce - Gripy Pro Taper
Červené návleky na výpletu kol

Recenze

Úvod
Motorku jsem si vybral v šestnácti letech jako svou první motorku. V autoškole jsem jezdil na starší Yamaze sr 125, takže skok to byl velký. Chtěl jsem motarda ve čtyřtaktu. Yamahy XT byly drahé a „Emzet“ a Blat bylo jako šafránu. Proto nakonec zvítězila Suzuki.

Motor
Motorku jsem měl dva roky a najel jsem na ní nějakých 5 - 6 tisíc kilometrů. Jízda na ní byla příjemná. Jezdec sedí rovně a sedlo je měkké. Často jsem na ní jezdil i 100 km na jeden zátah, ale pak už to chtělo pauzu (tu ale po 100 km potřebuju skoro na každé motorce). Cestovní rychlost je takových 80 - 90 km/h. Při větší rychlosti už se motor trápí a nechce se mu jet. Maximální rychlost byla na mojí konkrétní mašině 105 km/h podle tachometru. Oproti KTM Duke 125 a podobným motorkám, které mají 11 kW a vodní chlazení je DRko slabší a pomalejší. Stojí ale zhruba polovinu, což je v 16ti letech poměrně zásadní.

Brzdy
Brzdy jsou takový standart. Zabrzdí účinně a spolehlivě. Vepředu i vzadu je kotouč, což ne každá 125 ccm má (teda aspoň v době, kdy jsem na ní jezdil měly běžně 125 ccm vzadu buben).

Podvozek
Podvozek je měkký a docela houpavý. Pěkně žehlí nerovnosti a díry v silnicích. Když se pak člověk pokusí jet ostřeji, už to není ono a motorka je občas moc uhoupaná. Při ostřejším brzdění jde dost hluboko do tlumičů, ale nic, co by motard 125 ccm neměl dělat. Motorka je každopádně perfetkně ovladatelná. Je lehká a do zatáček jde sama. Akorát na výjezdech mi občas chyběl výkon.

Úložný prostor, vychytávky
Co se týče úložného prostoru, pod sedlo se vejde lékárnička a do schránky na levé straně základní nářadí. Takže vlastně všechno potřebné. Motorka má navíc integrovaný zámek na helmu, osobně jsem ho ale nikdy nepoužil.

Jízda ve dvou
Jízda ve dvou je možná. Cestovní rychlost je tak 70 - 80 km/h a jde čistě o kochací jízdu. Každopádně to jde a dá se jet i dál, spolujezdec sedí pohodlně. Jenom ten výkon v motoru výrazně schází.

Servis
Údržba je největší plus téhle motorky. Na té mojí se dělal běžný servis - olej, filtry, údržba řetězu, kontrola ventilů. Jedinou závadou za 2 roky byla prasklá žárovka v brzdovém světle, která se rozhodla po 10ti letech odejít. Motorka je spolehlivá a spotřeba 3l/100 km je v kombinaci s 10ti litrovou nádrží naprosto perfektní. Aneb za peníze od babči natankuješ a lítáš tejden :)

Závěr
Je to motard, dá se s ní jet i mimo silnice - lesní a polní cesty nejsou problém, ale nikam dál jsem se s ní nepouštěl hlavně kvůli silničnímu obutí. Nejlépe se cítí na silnici - buď ve měste nebo na klikatých okreskách.

Suzuki DR 125 SM je super motorka na vyježdění. Jezdec si s ní rychle začne rozumět a nižší výkon aspoň nesvádí k tomu dělat blbosti. Navíc vedle Hondy CBR, Yamaze YBR a podobných vypadá díky 130 mm široké zadní pneumatice dospěleji, což je fajn bonus. Jsem rád, že jsem si nakonec vybral tuhle mašinu pro začátek a kdybych měl vybírat první motorku znovu, neváhám ani sekundu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist