Cestovní Enduro - slušný výkon, solidní výbava již ve standardu centrální stojan, padací rám, nastavitelné plexi, dobře ovladatelná, ABS, tempomat, asistent rozjezdu do kopce, kontrola trakce,, praktický displey, Ride-by-wire, 3 palivové mapy.
Motorka koupena od FIRMA:H3 Moto (Paskov)
Výška jezdce: 170 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1000L Africa Twin: V rámci srovnatelné výbavy má nepoměrně vyšší cenu
Yamaha Tenere 700: Není až tak univerzální jako V-Strom, při vyšších rychlostech výrazně vyšší spotřeba.
První dojmy - Oproti předchozí motorce Honda CBF500 má vyšší posed a je výrazně těžší. Jak jsem se ale rozjel, tak jsem zjistil, že je velice dobře ovladatelná. Jede kam se podíváš. Přehledný display. V nižších otáčkách klidná a nad 5000 otáček se projeví výkon a při palivové mapě A je velice svižná. V těchto a vyšších otáčkách je slušně živá a umožní sportovní jízdu a nádherně se sklápí. Po najetí prvních 5 000 km musím konstatovat, že jsem neprohloupil a vybral jsem s výběrem maximálně spokojen.
Motorku bych doporučil pro - Cestování delší trasy pro jednoho i dva a i na denní dojíždění do práce nad 40 km.
Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti, přidaný horní padací rám HEED, boční kufry, topcase a toolbox GIVI vč. držáků, rozšíření packy na boční stojan. Dodatečně přidány kryt motoru, kryt chladiče a kryt táhla zadní brzdy vše černý Komaxit od Marselus.
Recenze
Cestovní Enduro - slušný výkon, solidní výbava již ve standardu centrální stojan, padací rám, nastavitelné plexi, dobře ovladatelná, ABS, tempomat, asistent rozjezdu do kopce, kontrola trakce,, praktický displey, Ride-by-wire, 3 palivové mapy. Doplněny vyhřívané rukojeti, boční kufry a topcase GIVI.
Na silnici je jako doma. V terénu musím ještě trochu potrénovat. Na město není úplně stavěná. Při pomalé jízdě si musíte zvyknoout na vyšší těžiště i váhu (co chcete - je to Cenduro) Používám na cestu do práce cca 2x60 km cesta tam a zpět - ideální. Zpočátku byla spotřeba vyšší ale po zajetí cca 1 200 km se ustálila následovně. Při klidné jízdě (i v kopečcích okolo Valašského Meziříčí) ) spotřeba cca 4,4 l100 km. Na dálnici si vezme cca 5,2 l/100 km při 130 km/hod. V terénu jsem jel i za 6,8 l/100 km.
Rychlosti při řazení tam krásně padají. Na Display jsem si zvykl rychle a najdete tam veškeré informace co k jízdě potřebujete. Má tři jízdní režimy (palivové mapy A,B a C) Nakonec jsem zakotvil u A. Dále má tři úrovně kontroly trakce a dvě úrovně nastavení ABS. Jedniná chybička pro jizdu v terénu - nelze úplně vypnout ABS. Doufám, že konstruktéři od SUZUKI měli nějaký rozumný (praktický) důvod proč to tak navrhli. Za mě jsem zatím ale na omezení nenarazil. Ale uvidíme až se trochu zdokonalím při jízdě v terénu.
Otestoval jsem i na okruhu v Brně. Nádhera. Obrousil jsem sice trochu policajty na stupačkách ale požitek (tam by mě mohly pustit i níž (ale na normální cestě stejně to nemá smysl pokoušet). Samozřejmě se supeersporty se to na okruhu rovnat nemůže.
Celkově hodnotím - univerzální motorka na dlouhé cestování i vyjížďky po okolí. Pro jednoho i pro dva s kufry nebo bez je výkon dostačující. Dojedete kam potřebujete včetně nějakké té chaty u lesa.
Květen 2023
Najeto 14 000 km. Od února už jsem to nemohl vydržet a sem tam jsem vyjel. V květnu se konečně vyčasilo, já nasadil kufry a vyrazil na trip Slovensko-Maďarsko-Bosna&Hercegovina-Černá Hora-Albánie a přes Chorvatsko zpět cca 2 600 km. Už jsme se se stromkem zžili. Durmitor a Teth byly ideální cesty pro mě i pro stromka.
Červen 2023
Upgradoval jsem pneumatiky na Bridgestone BATTLAX Adventure a tentokrát jsem trip otočil směrem na západ. Projeli jsme si RDGA (Road des Grandes Alpes) Od Ženevského jezera jsme to vzali se zajížďkou přes Chamonix-Mont-Blanc a dále okolo Kaňonu du Verdon až do Cannes. Nemohli jsme vynechat četnickou stanici v Sain-Tropez a projet si okruh F1 v Monaku. Potom zpět přes Lago di Garda. Celkem 3 700 Km.
Motorka se osvědčila jak v serpentýnách v Alpských průsmycích (sáhli jsme si na sníh), tak i při vyhlídkových jízdách podél pobřeží v 35°C vedrech. Při proplétání v zácpách v Nice a u Monaka byl sromek s kufry oproti malým skůtříkum proplétajícím se mezi auty lehce neohrabaný. Na druhou stranu stromek ale budil respekt a autaři nám ochotně uvolňovali místo.
Listopad 2023
Na garančce po 12 000 km v dubnu 2023 jsem vyměnil kosti od Marselus.com a o 2 cm snížil sedlo. Bylo to pohodlnější a byl jsem si jistější při zastavování. Nakonec jsem ale při garančce po 24 000 km v listopadu 2023 vrátil zpět k originál kostem. Ne že by bylo něco špatně, ale bylo tam hromadu malinkých ergonomických drobností jako např. jak byla motorka víc čaplá tak v mírném bočním kopci jsem musel být velice obezřetný při stavění motorky na boční stojan. Hlavní stojan při naložených kufrech byla větší zabíračka. Jinak napnutý řetěz, nižší světlá výška. No prostě jsem se nakonec rozhodl, že radši se o ty 2 cm budu víc natahovat a originál ergometrii zachovám. Zase takový rozdíl to pro mě nebyl. Zatím musím konstatovat, že jen mažu řetěz, dolévám benzín, měním olej a po 24 000 km svíčky a doposud bez závad.
Je to poctivá motorka ze železa.
Velmi pěkná povedená motorka za rozumný peníze( v podobné kubatuře) A ty tašky do padáků jsou fakt super, tam se už něco vejde
Mám tam vyhřívané rukojeti od Tecnoglobe - cca za 3500 Kč vč. montáže. Ovládání na gripu levé ruky. Občas se mi ale stane (pouze u těch nejzimějších rukavic), že při ovládání směrových světel omylem zapnu nebo přepnu to vyhřívání. U letních rukavic se mi to nestává. Jinak spokojenost.
http://www.h3moto.cz...tecno-globe-120.html
Souhlas, motorka je super, taktéž mám v červenobílé. Mohu se zeptat na ty vyhřívané gripy, jde tam dát něco jiného než ten předražený originál od Suzuki?