Modrá lehká potvůrka (potvora je litr), která ale docela jede a ukrutně na ní fouká. Ale to jsem věděl už před koupí.
Motorka koupena od Moto-Barn (Medlešice) - Pán nebyl moc mluvný, ale co se domluvilo tak vše udělal. Jednání bylo seriózní a věcné.
Výška jezdce: 173 cm
První dojmy - První dojmy byly docela kruté, protože jsem motorku kupoval v lednu kdy venku pršelo a teplota byla okolo 4°C. Takže zkušební jízdu jsem si docela protrpěl. Ale po vyčasení a první pořádné vyjížďce jsem věděl, že jsem chybu neudělal.
Motorku bych doporučil pro - Pro toho, komu nevadí, že na ní fouká :)
Doplňky na motorce - - vyhřívané rukojeti (koso - mají zapínání integrované v levé rukojeti, takže se nemusí řešit kam dát nevzhledný ovladač)
- centrální stojan
- tank bag (koupen v M-Style. A jelikož je pod sedlem žalostně málo místa, tak ho sundávám jen při tankování)
- zásuvka
- plexi Puig
- topcase od Shad (SH 45l)
- přešité sedlo + 2 cm gel u řidiče (Rutan)
Recenze
Tuto motorku jsem si vybral protože mě předchozí BMW R1150GS začalo nudit a přestaly mě bavit pořád nějaké závady (notoricky známé: Hall senzor, ložisko+gufero v hrušce, ...). Před GS jsem měl FZS 600 Fazer a ten mi sloužil 8 let bez jediné závady. Takže jsem věděl 2 věci.
1. Kardan už nechci ani vidět (vysypal se před plánovanou dovolenou)
2. Chci Yamahu
No a kategorie 800ccm mi přišla ideální.
Dosavadní zkušenosti (po cca 4000 km):
Motor mi maximální vyhovuje - dole není tak chcíplý jak 600 a na hoře jede slušně (na to přijít o papíry to stačí:)).
Podvozek je měkčí než na litru a u mojí generace není stavitelný, to mi ale nevadí, protože nejsem Rosi_z_dubé a upřednostním spíš pohodlí. Do zatáček jde krásně.
Brzdy na daný výkon parádní a jdou i dobře dávkovat. Nemá ABS.
Pohodlí je proti GS znatelně nižší, ale nemám problém na ní ujet 600 km za den a vím, že bych ještě něco vydržel. Co vím že vylepším je sedlo, v zimě ho nechám přešít a vyplnit gelovou vložkou. Možná pořídím i nějaký decentní větrný štítek.
Co už jsem "potunil" jsou hefty - koupil jsem vyhřívané. Další na ráně byly zrcátka, dal jsem barend, protože v těch originálních jsem viděl jen svoje ramena.
Na motorce byl alrm, ale ten mě tak sral, že hned když byla motorka na prvním větším servisu (řetězovka, přední vidle, všechny náplně, svíčky, brzdy= destičky+vyčištění třmenů, kontrola rotoru - to je snad jediná slabina těchto motorů - byl vyměněný za už konstrukčně správný) jsem ho nechal demontovat.
15.12.2022 na motorku jsem koupil plexi od Puig. Vzhledem k počasí jsem ho pouze namontoval, ale nevyzkoušel.
18.1.2023 - tak jsem to nevydržel a plexi vyzkoušel. Při mých 173 cm funguje perfektně. Ano pořád je to naháč, ale proti jízdě bez plexi je jízda mnohem příjemnější. Když jsem zalehnul, tak se dalo jet i vysoce nad povolený limit. Z mého pohledu dobrá investice.
Paulano: díky!
Moc hezká, tak ať slouží a kolama vždy dolů
Kybergreg: pro zloděje je alram ta úplně nejmenší překážka (o tom jak jsou zloději vychcaní mi referuje švagr, který dělá na kriminálce). A vadilo mi jak se pořád sám zapínal a i jenom mazání řetězu bylo peklo
Dobry je, zes dal verejne vedet, zes demontoval alarm
Normalnim lidem je to u zadele, zvlast pokud jsi nepopsal, cim te sral a co to bylo za typ, aby si na nej dali bacha. No a pro ty ostatni je to pekna pozvanka...