PROFIL MOTORKY

Triumph America (2004)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Snekofon
Vloženo 8.9.2023
Aktualizováno 9.8.2024
Zobrazeno 1 751x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Pravá Amerika z britského Hinckley,

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Jednorožec ve své kategorii. Britská ocel na drátech, se surovým zvukovým projevem a klasickým designem - víc není třeba.

Recenze

V loňském roce jsem přičichnul k návykové, pohodové, jízdě beze spěchu, potřeby moto oblečení vycpaného chrániči s ještě větším kontaktem s okolím, díky otevřené přilbě. Vstupenkou do tohoto světa pro mě byl Savage - malý stroj s velkým srdcem.
Jenže "divoch" byl opravdu malý a síly neměl na rozdávání ani v rámci plouživé jízdy krajinou. Ze začátku roku tak šel z domu, kdy jsem si myslel, že bych se stejně mohl loudat na Rku z Bavorska. Realita byla ale trochu jiná, Rko byla skvělá motorka, když už jsem na ní seděl, ale problém byl v tom, že jsem se musel do výletu na něm trochu nutit - nějak chybělo to správné propojení se strojem.
Po krátkém čase jsem tak zase zahořel po klasice - kola na drátech, jednoduchý stroj - karbec, dva vzduchem chlazené válce, klasiku, na kterou se budu těšit a čistit hlavu jen se odlepím od garáže. Výběr byl širší, ale postupně jsem zužoval a ořezával varianty, až mně zůstal Intruder 1400 - začal jsem hledat stroj s jasnou historií, v perfektním stavu, bez jakýchkoliv úprav, atd. Pár horkých kandidátů se našlo, ale vždycky bylo nakonec něco špatně - nájezd, stav, cena, nebo byl prostě rychle pryč...když tu jsem narazil na něco s čím jsem vůbec nepočítal a neměl ani v tom nejširším výběru.
Triumph Bonneville America 790 - rok 2004 - hledím na to a říkám si do pytle jak to, že jsem o tuto motorku nikdy nezakopl...Mrknu na to kolik je zde registrací a hle - celkově 9x model America, ale z toho pouze 1x aktivní moto v provedení s karburátorem. Zalistoval jsem tak ve starých katalozích - model uvedený v roce 2002 jako první motorka této kategorie od britského výrobce, nahrazena v roce 2006 modernizovanou verzí se vstřikováním, ale hlavně litá místo drátěných kol - čímž modelu dost ublížili, ale asi to bylo v té době moderní. Motorka byla ve své době dražší než konkurenční choppery stejné kubatury, dokonce byla dražší než DragStar 1100 . Nevím jestli bylo dosaženo prodejních cílů výrobce, ale z toho jak málo člověk tuto motorku potkává je zřejmé, že to neměla jednoduché s ohledem na cenu a uspořádání válců vedle sebe v kategorii kde se bere V jako symbol.
Jedu tedy ten zázrak omrknout, stav plně původní, včetně doplňků, nejedná se o dovoz, najeto pouze necelých 20t km, poměrně hodnověrná historie a hlavně stav 1A, bez vad na laku, chromech atd. - moto téměř jako nové. Krátká projížďka, jede to, brzdí to, řadí to jak má - není co řešit.
Po dovezení domů jsem ji oholil až na bobra abych ale stejně později nasadil druhé sedlo zpět a časem půjde na své místo i opěrka, už odlehčená od zadního nosiče na kopřivy. Opěrka to byl totiž další významný argument proč byla vzata právě tato motorka na milost - není jiná cesta jak přimět manželku sednout na motorku než opěrka...



Možná jsem pořád ještě v počáteční eufórii, ale dlouho jsem z něčeho neměl takovou radost, jako právě z tohoto stroje - tady je prostě všechno dle mého gusta.
Motor původem z Bonneville s pootočenou klikou, aby dostal víc americký charakter netrhá se svými 60 kobylami asfalt, na druhou stranu je výkonu dost na to aby nebyla jízda nudná a dalo se v případě potřeby předjíždět. Do 110-120 km/h se rozjede stroj slušně a pak je mně to už jedno - na lítání vzduchem mám jiné stroje... i přes váhu 240kg je díky nízkému těžišti a sedlu poměrně snadná i ovladatelnost na místě. Motorka je dlouhá - do příchodu Rocket 3 asi nejdelší Triumph a je to znát ... navíc nízko položené stupačky a stojánek = chrastím v zatáčkách víc než bych čekal. Dlouhý rám se v rychlejší zatáčce umí i zavlnět, ale to k tomu patří. Zaznamenal jsem výhrady k brzdám, které ale nesdílím - mně přijdou adekvátní. Další výhrady, která se občas vyskytují jsou k nemastnému projevu sériových koncovek výfuku. Toto nemohu posoudit - tento kus je vybaven "ladáky" přímo od výrobce, kterým sice chybí homologace pro běžný provoz, ale rozhodně jim nechybí krásný zvuk - motor si tak z koncovek krásně buble, brble a občas i odkašle.


Je radost pohledět na detaily - nádherně lakovaná nádrž s ručně malovanými linkami, velký bílý rychloměr, koncové světlo lehce tvarované do obrysu T ze znaku výrobce atd. dávají motorce punc poctivě odvedené práce.



Celá tato skládačka pak dává parádní výsledek - stroj který není jen produktem marketérů, splácaný z licenčních dílů, ale britská ocel (na rozdíl od dnešní produkce kdy většina Bonneville je vyráběna v thajském závodu, tento je ještě z Hinckley,), která má motocyklismus v genech a navazuje na dlouhou tradici - poctivá strojařina bez elektronických asistentů. Navíc kus, který se nepotkává na ulici každý den a umí zaujmout i na poslech!

Ta motorka je tak dobrá, že by se klidně mohla jmenovat Bonneville Morava - odkazem na aktuální reklamní kampaň Moravských Drah :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
NETOPÝR-67
NETOPÝR-67 napsal 22.08.24 v 20:52 10b.

moc hezký kousek .
Barevné provedení super .
Tak ať slouží a dál se těšíš na každou vyjížďku .

Kawalumpik
Kawalumpik napsal 23.10.23 v 00:49 10b.

Paráda veliká a dík za povzbuzení.

tomcruise77
tomcruise77 napsal 15.09.23 v 14:19 10b.

maraton
maraton napsal 12.09.23 v 10:00

Paráda, gratuluji, taky jsem o ní uvažoval.

Paťa
Paťa napsal 12.09.23 v 09:55 10b.

Pěkná!

Více komentářů



TOPlist