PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 1200 Rally (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Oreleagle
Vloženo 16.9.2023
Aktualizováno 30.1.2024
Zobrazeno 230x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Do Triumph Tiger 1200 Rally Explorer jsem se zamiloval na první dobrou na letošní pražské výstavě motocyklů. Hned jsem měl jasno v tom, že tohle je přesně ta motorka, za kterou vyměním Baworaka.

Motorka koupena od Triumph Olomouc

Výška jezdce: 187 cm

První dojmy - Úplně první dojmy byly rozporuplné. Na testovací jízdu jsem dojel ještě na své BMW 1250 GSA. Motor odspodu nic moc, tedy určitě v přímém srovnání s BMW. Řídítka mírně jiný úhel, prostě všechno špatně. Ale zaplatil jsem si hodinu a jako starému kolenovrtovi mi bylo líto peněz, tak jsem hodinu pojezdil a pak už se vrátil s rohlíkem na tváři. No a pak už to šlo rychle, prodat BMW a koupit Trumfíka. A rohlík mám po každé jízdě.

Motorku bych doporučil pro - Každý, kdo chce plnotučné cestovní enduro, ale chce se odlišit v záplavě BMW. Případně někdo jako já, koho Bawor přestal úplně ale úplně bavit a přinášet radost.

Doplňky na motorce - Originál kufry s držáky. Origo kryt předního světla a zmiňované plexi Puig

Recenze

Triumph se mi vzhledově líbil dlouho a protože mě poslední sezónu začal Baworak lézt na nervy, měl jsem jasno, za co ho vyměním. A díky klukům z Triumph Olomouc jsem brzy mohl osedlat vysněnou motorku přesně ve specifikaci i barvě, kterou jsem chtěl.
Je to krásná, vysoká motorka pro chlapa mých proporcí (187cm 110kg). Motor to je balík adrenalinu, jak přeskočí 6000 otáček, tak se začnou dít věci, které se jen těžko dají popsat slovy. Brzdy naprosto excelentní, podvozek jakbysmet.
Za prvních 3000km během října jsem na ni zažil více emocí než na Advíkovi za 4 roky a 74tis km.
Ale protože se snažím být za všech okolností objektivní, tak tady pár věcí, které by mohly být o krapánek lepší. Vibrace motoru okolo 5 tis otáček, naštěstí se tomu dát předejít tím, že jezdím 6tis plus a ještě se u toho náramně bavím. Originál plexi na moji výšku bohužel nestačí, turbulence mi hučely přímo do helmy i v nejvyšší poloze. Koupě plexi od Givi toto i přes vyšší výšku nevyřešilo, takže jsem koupil Puig, které je trochu jinak tvarované. To zatím nemám moc vyzkoušené, protože mi do toho vlezla zima, ale prvních 50 km bylo o dost lepších. Tak uvidím na jaře, jestli to nebyl pouze placebo efekt. Pomalý displej mi nevadí, než naběhne, nasadím přilbu a rukavice a pak už to vše funguje tak, jak má.
Co je o třídu lepší než u BMW je naopak sedlo a to jsem si myslel, že Bawor byl ideal... A pak hlavně to, jak si Triumph poradil s odvodem tepla od motoru, tady by se měli inženýři od BMW přiučit. Ani v teplotách okolo 30° není od motoru ani svodů ani výfuku žádné teplo cítit. Paráda, díky kluci anglický.
Motor, podvozek a brzdy už jsem zmiňoval, tak už asi zbývá vzpomenout (take hojně vychvalovaný) quickshifter. Tady jsem si všiml, že až po prvním servise začal fungovat tak, jak jsem očekával. V tom zajížděcím módu to bylo takové hodně gumové. Asi je součástí první prohlídky i úprava softweru QS resp. převodovky. No a to by tak asi mohlo být vše. Případné další postřehy doplním, až začnu pořádně jezdit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Sabik1
Sabik1 napsal 15.04.24 v 12:53 10b.

Krásná motorka! Dobře jsi vybral!

Více komentářů



TOPlist