renocar_zari



PROFIL MOTORKY

Jawa 660 Sportard/Adenium (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Drátík
Vloženo 30.7.2024
Aktualizováno 30.7.2024
Zobrazeno 1 938x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


JAWA 660 Sportard.
V klasicke cerveno-cerne kombinaci (ve fabrice familiarne nazyvana "cihla" :)).

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - Tenhle motocykl me designove oslovil jiz na vystave Motocykl 2009, kdy jsem mel tu cest videt ji poprve. Oproti puvodne chtene J650 Dakar, me tenhle vzhled oslovil vic. Pote jsem mel moznost pracovat na vyvoji elektricke instalace pro tento stroj (ne na vyrobe - ktera je bohuzel zprasena ;)), a na jizdnich zkouskach jako testovaci jezdec a bylo rozhodnuto, ze me starsi J650 Style pribyde mladsi sestricka, coz se take nakonec stalo. Prvni dojmy uz jsem samozrejme zapomel, ale oproti spouste negativnich komentaru je hezka - ja vim, je to subjektivni, ale zastavovani lidi a jejich hodnoceni nazivo je preci jen vic nez hodnoceni v komentarich. A to i v zapadnim zahranici :)

Motorku bych doporučil pro - Ne pro zacatecnika - je tezsi a je to jednovalec. A je vyssi. Normalni motorka pro pohodovou a zabavnou jizdu, pro prumerne vysokeho evropana, ktery ma motorky rad a neboji se pripadne vzit naradi do ruky.

Doplňky na motorce - Zadni blatnicek
Blinkry Rizoma vision
Zrcatka Rizoma genesi
Drzaky na kufry
Hlinikove kufry Givi Alaska
Vyssi plexi
Homologovane led zarovky ve svetlometech

Recenze

Protoze JAWA. Protoze vzhled. Protoze je zkonstuovana a vyrobena u nas. A i kdyz situace v tovarne neni - v porovnani s velkymi jmeny zrovna ruzova - stale tovarna funguje, vyrabi a vyviji (opravdu vyviji, nemam na mysli CN a Ind preprodej) a je v ceskych rukach.

Motor:
Je svebytny a tvrdohlavy jako skoro kazdy velkoobjemovy jednovalec. A nakonec je ta svebytnost motoru celkem prijemna a zajimava zkusenost, protoze se motoru musi poridit jezdec, ne motor jezdci - musi se casto radit a podrazovat a udrzovat motor v patricnych otackach. Pokud se to jezdci povede, je motor paradni, ma pomerne silny zatah, krasny hrmotny zvuk umocneny dvema k nebi vystrcenymi koncovkami a brutalni brzdny efekt.
Maximalni rychlost je kolem 170, prijemna cestovni cca 90-120. Neni to zadny dalnicni strelec - i kdyz drzet dalnicni rychlost rozhodne neni problem - ale preci jen se motoru libi vic na okreskach.

Jizda:
Konstrukce ramu je prijemne tuha, ale musi tomu predchazet naladeni centralniho odpruzeni. Slabsi strankou pro sportovnejsi jizdu jsou mekci predni vidlice, castecne pomuze vymena oleje.
Motorka je preochotna zatacet, stupacky ma vysoko a neni problem s motorkou docilit poradny naklon ve kterem uz jsou limitujici jen pneumatiky. Za me spokojenost.
Brzdy - jednim slovem brzdi. A to tak ze neni problem motorku postavit na predek a zadni ctyrpistek neni rozhodne poddimenzovany.
Ulozny prostor pod sedlem je nadstandardne velky. A ve vyrobe byly i drzaky na kufry.

Co se tyce servisu. Popravde ho asi motorka potrebuje trochu vic nez vychytani japonci/nemci ale na druhou stranu jsem si i kvuli tomu motorku kupoval, protoze me bavi se v ni vrtat. Na druhou stranu, pokud nepocitam moje peclive aktivity pri servisu, nic se na motorce nepokazilo, takze by mela stacit jen standardni vymena spotrebnich veci a pripadne zalepeni sroubu. A obcasne promazani. Jinak kupodivu neni nic nutne, ale pokud si radi hrajete, tim lepe :)

Co se tyce cestovani. Posledni jizda na severni polarni kruh a zpet (behem 14 dnu najeto 7000km) proverila motorku dostatecne. Drzaky na kufry drzi, do kufru se vejde dost, cestovat se na ni v pohode da (denni prumer byl okolo 700km)
A v diskuzich kritizovany predni vrchni ram se ukazal jako neskutecne prakticky; Da se na nej povesit prilba, da se za nej privazat motorka v trajektu, dokonce se na nej daji polozit pri jizde i nohy.

Vse zde psano jest subjetivni.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
LesaPáán
LesaPáán napsal 06.08.24 v 15:15 10b.

Si pamatuji, když jsem o ní prvně četl recenze a už tehdy jsem nechápal tu vlnu hatu, která se na ní snesla. Říkal jsem si, že kdyby to mělo logo nějakého německého/japonského giganta s dvojnásobnou cenou, tak nad tim komentující slintají. Ale když si mohli lidé kopnout do JAWY, tak proč ne že? Jinak hodně šťastných kilometrů!

context
context napsal 06.08.24 v 11:06 10b.

Pěkná mašina motor je spolehlivý držák, ten vyrábí Aprilia a má jej i Yamaha ve svých strojích od mt-03 až po XT přeji hodně zábavy v sedle a ať ti dělá jenom radost

tomcruise77
tomcruise77 napsal 06.08.24 v 05:59 10b.

Drátík
Drátík napsal 05.08.24 v 14:22

@Targus, dalsi fotky doplnim pozdeji - sic nebudou uz tolik videt, ale dodam je, jen co je vydoluju z pocitaciho stroje :)

@Vladounreal - diky za pochvalu, uz se bohuzel nevyrabi, ale z jisteho pohledu je to vlastne lepsi. Na druhou stranu bych byl vlastne rad, kdyby fabrika mohla (nemuze - emise) a chtela v teto rade pokracovat. Ale neco se ve fabrice deje, takze kdovi, co ke me jeste zaparkuje :)

@Alonso68 - mam tam Philips ultion. Bohuzel je svetlomet pak jako celek nehomologovanej, ale zarovka jako takova je. Nicmene sviti to lip, a oproti 2x55w topeni to zere daleko mene a nemusim resit komplikovanou vymenu.

@Gilless - pekne dekuju :)

@Shark660 - i tobe kamarade :)

@Kybergreg - diky, paradoxne ten kukuc motorky asi vzbuzuje obdiv, protoze se za ni spousta lidi otaaci a pta se. A o co vic jsou pak prekvapeni kdyz vidi ovalne logo s napisem JAWA...

@Milan1963 - diky kamarade. Zatim jezdi a verim, ze jezdit bude. A kdyz ne, budu se aspon moct uklidit pred zrakem manzelky do garaze :)

Vladounreal
Vladounreal napsal 03.08.24 v 07:21 10b.

Moc pěkná motorka. Ani jsem netušil, že se něco takového v u nás vyrábí. Dobrý popis stroje s citem pro moto. Přeji ti na tvých cestých hodně spokojených návratů

Více komentářů



TOPlist