PROFIL MOTORKY

MZ ETZ 250 (1985)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Jozomoto
Vloženo 30.10.2024
Aktualizováno 31.10.2024
Zobrazeno 959x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Moje první větší motorka. Láska na první pohled to úplně nebyla. Když jsem ji viděl u prodávajícího, tak se mi chtělo brecet. No nakonec jsem ji dovezl domů a že to byla dálka.

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - MZ mi sedla hned do ruky. Už jsem měl ETZ 150, tak zkušenost s MZ jsem měl. Po koupi byla trochu zdechlá a ošklivá. Ale po opravě už to bylo mnohem lepší. Moto se ovládá dobře, je pěkně vyvážená, slušně brzdí.

Motorku bych doporučil pro - Doporučil bych všem co mají rádi staré motorky ale chtějí něco co je už trochu moderní. Bohužel cena je už trochu jinde..

Doplňky na motorce - Doplňky jsou zatím ne úplně vyzkoušené. Dal jsem jen jeden boční nosič originál. Mám oba. Dodělal jsem si i nosič dozadu nad zadni lampu.

Recenze

Moto jsem si pořídil v lednu 2020.
MZ 250 ETZ jsem si vybral i přesto že jsem chtěl spíš 251. Zpočátku se mi nelíbil na 250 úplně ten hranatý design. Ale nakonec jsem si ji zamiloval. Výhodou jsou oproti 251 obě 18" kola a velká a tuhá zadní kyvka s tím se nese i delší stavba motorky. Nakonec mi to přijde vyvážené. Chtěl jsem vyměnit MZ 150 ETZ za silnější kvůli jízdě ve dvou. Když jedeme se ženou tak motorka má relativně pořád dost výkonu. V jízdě je stabilní i ve dvou.
Přední kotoučová brzda je podle mě dost účinná. Porovnávám to tedy jen s bubny a slabšími kubaturami. Měl jsem po opravě třmenu po čase problém se zaseklým jedním pístkem, nakonec jsem to vyřešil. Také jsem měl zpočátku problém s odvzdušněním. Po zalití přes odvzdušňovací ventil se to povedlo.
Poruch jsem měl pár ale vždy jsem si na cestě dokázal poradit. Odešel stator, po výměně kladívka jsem musel asi po 100 km provést opět seřízení. Kladívko si sedlo a trochu se odjelo.
Moto jede hezky nad těch 110-120 už pak moc nezrychluje. Do těch 120 je svižná. Taková živá a hravá. Pátý rychlostní stupeň je spíš udržovací.
Dálniční přesun zvládá ale já to nemám moc rád. Samozřejmě okresky paráda.

Je to takový youngtimer, budí zájem. Takovej veteránek co zvládá soudobý provoz.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Targus
Targus napsal 01.11.24 v 09:42

elvis78

Máš stejný přístup, jako já. Nebudu do motorky cpát "originál" šrouby z bláta padesátých let, když tam můžu vrazit osmičkovou ocel, i když je z Číny. Občas je dobré mít hlavu na krku a nohy na zemi. Zejména když chce jeden sem tam dokonce i jezdit a nikoli jen blbě čumět na kus starého železa a trousit moudra do okolí.
Viz můj odkaz na pařízka v odpovědi na Jožku.

Moje komenty ber, prosím, POUZE jako řečnická a duševní cvičení, neb co se nezatěžuje, to záhy zakrňuje - známe z hodin tělocviku. A platí to, bohužel, i pro maso, které nosíme nad krkem.

Přeju Ti vše dobré!

Targus
Targus napsal 01.11.24 v 09:31

Jozomoto
Ano, máš k tomu ZDRAVÝ přístup. K čemu by ti byl doma křáp, který by byl "originál", a ty bys byl "nasejřenej" při každém přiblížení pod hranici deseti metrů?

Tvůj mazlík má přinášet radost PŘEDEVŠÍM TOBĚ !!! A je úplně jedno, jestli jsi docílil cílového stavu vlastní pílí, anebo cizíma rukama a vlastními penězi. I když na druhou stranu já třeba mám lepší pocit, když si něco dokážu spravit sám. Třeba tohle (taky jsem původní řídítka vyhodil a kašlu na originalitu):
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=138638

Btw. škoda, že jsi sem nehodil fotku původního stavu...
Ať se ti daří!

Jozomoto
Jozomoto napsal 01.11.24 v 07:42

moc nefotim, to je fakt.
Na 100% původnost u takhle mladého stroje si úplně nehraju. Přeci jen to není nic úplně dechberoucího jako nějaká meziválka.
Chtěl jsem mít originální vzhled, to myslím že se povedlo. Jak je vidět foto po pořízení. Ty fotky co jsem viděl na minulých stk mé motorky to byl děs..
Každý přistupuje k renovaci podle svého pohledu. Důležité je aby majitel byl spokojený.

Jinak děkuji za komentáře.

elvis78
elvis78 napsal 01.11.24 v 07:11

Targusi, tvé komentáře jsou někdy prapodivné, Možná bych je zkrátil a zpřívětivěl v nich, protože někdy jsou docela prapodivné. To že sem nepíšou ti správní "odborníci" je možná i dobře. Tak jasně že oni myslej, že 100% originální díly jsou super, ale když nejsou tak jako asi nebudu jezdit ne, a když náhiodou jsou a pěkný tak za nesmysl? Je lepší i v rámci bezpečnosti novej spojovák než starej železnej, kterej bude hnít a nebo to stříkat olejema aby to pak žralo nějaký gumy a tak, prostě další sraní s tím. Ne, to nechceš, podle mě tady co tu jsme chceme přeci jen občas jezdit a ne jen leštit a srát magi v kostkách , protože tam je šroubek shnilej na sračku z roku 1967
Z mého pohledu i na nově lakovanej stroj je blbost dávat železný šroubky bez povrchovky . Ideální stav je nerenovovat další epizoda je veteránská SPZ, tady se přiznám že jim nefandím ale jednu asi potřebovat budu k legalizaci fichtla a proč? Protože na něm chceme jezdit a ne na něj čumět

Targus
Targus napsal 31.10.24 v 22:14

Jozomoto

Ale JÁ CHCI, abys loudil!!!

Jenom tak ti potom můžu nadávat, že máš blbou motku, málo fotek a hnusnou mošnu, nebo tak něco!

Prostě konverzace čtvrté cenové!

Napíšu to jinak.
Chybějí mi tady borci - "jedině správní znalci" veteránů, kteří tu strhali kde co a když přišlo na lámání chleba, nebyli schopni předvést ani toho blbého fichtla.
To jsem se při čtení jejich komentů typu - fuj, nový lak, fuj - šrouby v pozinku," válel smíchy!

Více komentářů



TOPlist