PROFIL MOTORKY

Ducati Monster S4 (2002)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník s4r
Vloženo 24.9.2009
Aktualizováno 19.3.2023
Zobrazeno 8 468x
HODNOCENÍ PROFILU OD 42 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Konečně zase návrat mezi to nejlepší, co po dvou kolech jezdí!

Více fotografii

Výška jezdce: 192 cm

První dojmy - První svezení bylo na hodně hrbolaté silnici, nedá se tedy říci, že to bylo ideální. Navíc jsem Monstera kupoval v době, kdy jsem se tak tak otřepal po ošklivé nehodě, hodně jsem tedy zvažoval, jestli na něj mám, je to divoká koza, která chce pevnější ruku a je úplně jedno, že má "jen" kolem 100 koní, podává je dost nevybíravě.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo rád rozhoduje o řízení, a už má něco odjeto, protože motor má sice v základu cca 100 koní, ale jejich prezentace je krásně divoká... S4 je, ať se to někomu líbí nebo ne, ten nejvíc nejsyrovější a nejchuligánštější Monster, který kdy z fabriky vyjel, ne S4R, ne S4Rs a už vůbec ne 821 nebo 1200, ty mají sice více koní a jedou více, chování mají již ale rezervovanější... Je dobré si i uvědomit, že u motorů Ducati z let, kdy byl svět ještě v pořádku(cca do roku 2007), je nutné i počítat s nezanedbatelnými servisními náklady a intervaly. Dvouventily jsou nejméně náročné na servis a peněženku(bavíme se o novodobé éře, ne o veteránech s královskou hřídelí atp.), výměna oleje podle roku výroby po cca 7000/10 000 km, to samé seřízení ventilů. Výměna rozvodových řemenů po cca 20 000 km. Seřízení ventilů se dá provést na téměř nastrojeném motocyklu. Čtyřventilové motory 748, 916 a 996 vyžadují pro seřízení ventilových vůlí hlavy dolů, pokud někdo tvrdí, že to není potřeba, je to nesmysl a na nastrojeném motoru to prostě nelze udělat správně. Je tedy logické, že udržování postaršího desmoquattra není žádná láce... Pokud bychom se striktně drželi servisních intervalů, je to každých 10 000 km náklad cca 20 000 Kč na servis motoru. Motocykly s motory testastretta jsou na tom z pohledu časové náročnosti práce o něco lépe - hlavy nemusí dolů, dá se vše udělat na nastrojeném motoru, cena však velmi výrazně nižší není... V případě, že se ale k motoru chováte slušně a dáváte mu cca to co potřebuje a vědomě ho nelikvidujete, odvděčí se perfektní spolehlivostí bez nějakých zásadních problémů, což se o nových motorech, byť s prodlouženými servisními intervaly, dle slov zasvěcených(a tím nemyslím sebe), říci skutečně nedá...

Doplňky na motorce - Airbox kit, vzduchový filtr Ducati Performance, full systém Termignoni 45/50 mm T, řídící jednotka Ducati Performance, SPS vačky, 14z primární kolečko.

Do sezony 2017 kompletní velký servis u Jirky Rianta včetně řetězovky, na tachometru aktuálně číslíčka naštrůdlená v pořadí 52 600 km, motor šlape jako hodinky, startuje na brnknutí, jen spojku by to chtělo, velmi brzy, novou, do té jsem už letos investovat nechtěl...

Do sezony 2018 instalován Termignoni full systém v karbonovém provedení + odpovídající ECU, 14z primární kolečko, zadní diodové světlo, tmavý štítek + tmavé blinkry.





Recenze

září 2009
Po rozbití 748 jsem přesedlal na RSV Mille s očekáváním, že snad budu spokojen s ohledem na cenovou relaci, kterou jsem v tu dobu měl přístupnou. Ovšem nestalo se tak, motorka měla sílu, dokázala člověka bleskově poslat do nesmyslných rychlostí, stejně tak rychle dokázala i zastavit, ale to bylo všechno, pro mě naprosto bez jakýchkoliv emocí. Byla to motorka, která žrala gumy, nejlépe se mi na ní jezdilo ve dvou a názor na ní jsem měnil snad každou vyjížďku... I proto jsem si řekl, že do další sezony už na ní vyjet nechci...Co do další sezony, vydržel jsem na ní 4 měsíce a s láskou jsem mával novému majiteli, když si jí odvážel...

Monster S4...Pomýšlel jsem si na něj už během ježdění na RSV, jeden se mi do rukou dostal, ale nebyla to ta úplně správná zkušenost, protože řetězovka na pokraji smrti a gumy už za okrajem smrti neslibovaly nic zázračného. První setkání tedy nic moc, ale řekl jsem si, že ještě jeden exemplář prostě zkusit musím, že to přece musí být dobře postavený, protože starý desmoquattro původem z 916 přece nebudou cpát do něčeho, co za to nestojí! Správná to myšlenka, protože tohle svezení už bylo někde jinde, sice jsem okamžitě poznal, že tohle už by tlumič řízení opravdu potřebovalo a antihop by se také šiknul, ale možná právě ta nevychovanost a precizní ovladatelnost mě nakonec zlákaly takovým způsobem, že je Monsterko doma a evidentně i dlouho zůstane!
Takže opět posílám motorku do zatáčky bez obav, užívám si výjezd ze zatáčky za podpory masivního krouťáku a vesele se směju do helmy zase jako dřív!

září 2017
Aktuálně už za sebou máme společných 30 tis. kilometrů a vlastním ho už 8 let. Za těch 8 let jsem jel na ledasčem, ale upřímně říkám, že jsem nejel, ve své kategorii, na ničem tak zábavném. I po tolika letech a tolika kilometrech mě strašně baví, hodně dělají výfuky s ŘJ a hlavně SPS vačky... Standardní 916 motor má lineární zátah a úplně nepřekvapí, tato konfigurace překvapí hodně, v 6,5 tis. ot./min. chytá motor druhý dech a nepovolí až do omezovače. Standardně tak ale nejezdím, nejčastěji se pohybuji v pásmu do 7 tis. ot./min., což bohatě stačí na hodně svižné svezení.

Na jízdy ve dvou nedoporučuji, zpomalit se moc nedá, ideální cestovní rychlost je kolem 120 km/h, což Monsteru ve dvou moc nesedí, nebo spíš možná mně...

listopad 2022
Po krásných 13ti letech, téměř 40 000 najetých kilometrech bez jakékoliv zásadní závady, prodáno 2.11.2022 do dobrých rukou...
Místa není neomezeně a nutně jsem se potřeboval posunout do jiného sedla. Už mi není 20, je potřeba si přiznat, že i na motorce s polovičním výkonem se dá svézt mnohem lépe, než na té, o které si člověk myslí, že je pro něj ta nejlepší a určitě někdy tou nejlepší skutečně byla…
Co ale musím detailněji vyzdvihnout - spolehlivost. Nikdy mě nikde nenechal, žádné závady jsem nemusel řešit za celou dobu, co jsem Monstera měl, přičemž na tachometru svítilo přes 60 000 km. Pouze běžná údržba a péče… Klobouk dolů a do Boloně posílám velký dík - to se Vám prostě povedlo!

Před lety jsem založil FB skupinu Ducatisti Czech Republic, kde se dosud sešel úctyhodný počet milovníků Ducati. Jste srdečně zváni!

Ducatisti Czech Republic

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Alexandr
Alexandr napsal 06.03.21 v 10:14 10b.

Parádni recenze. Docela by mě zajímal rozdíl oproti mému M1100 (2009). Koní mají podobně, ale kroutaku by měl mít můj vzducháč více.

Krakatau
Krakatau napsal 13.05.19 v 18:45 10b.

Krása Pozerám na inzerát a premýšľam, či naozaj chcem 748, alebo toto...(už pred rokmi som bývalú 748 skoro vymenil za S4)...

ducati80
ducati80 napsal 01.07.18 v 11:25 10b.

Pěkný Monstr

800XCx
800XCx napsal 18.06.18 v 12:02

Krásnej stroj! Díky za tip na servis Italka mě taky pěkně dostala a teď i vím, kde ji nechám opečovávat

Milanek13
Milanek13 napsal 01.08.17 v 10:06 10b.

Mooc pěkný Monstřík o kterého je vzorně pečováno. (máme stejného servisáka )

Více komentářů



TOPlist