ČZ 175 typ 487 jsem si pořídil v létě 2009. Měla kompletně nový lak, později jsem viděl fotografie, jak vypadala předtím a originál lak byl perfektní, velká škoda, že nemá původní. Jinak byla 487ka v originálním stavu krom páčky brzdy
Výška jezdce: 179 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
ČZ 175/477: Protože byly zrovna k mání 477ky ve špatném technickém i estetickém stavu. Ovšem typ 477 bych si rád pořídil, nejlépe rok výroby 1969 v červeno-šedé s odděleným mazáním Posilube. :-)
První dojmy - Líbil se mi tah motoru, oproti ČZ 175/450 jede lépe ve vyšších obrátkách. Motorka padla krásně do ruky, všechny ovládací prvky po ruce, široká sportovní řídítka, prostě parádní.
Motorku bych doporučil pro - Je to lehký a obratný motocykl, vhodný tedy i pro slabší postavy, takže i pro něžné pohlaví :-D
Recenze
Tak především největším kladem této ČZ je to, že má 18ky kola, takže oproti "kývačce ČZ" je člověk výše a je to přecijen dospělejší stroj. Další výhodou je přední bubnová dvouklíčová brzda, která je celkem účinná a spolu se zadní jednoklíčovou brzdí slušně. Mám nové lepené obložení. Dále - lepší výkon motoru oproti starším motorům 450, ale táhne více od vyšších otáček. Dále si myslím, že i vzhledově je Číza velice pěkná a povedená.
\r
Při dobré a běžné údržbě je tento stroj velmi spolehlivý. Nakonec se mi podařilo dovést ho k tomu, aby nevysadil a sloužil na jedničku.
\r
Možnou nevýhodou může být i to, že zde není zapouzdřený kryt sekundárního řetězu - řetěz by se tolik neopotřebovával ,ale zase je to výhodné v tom, že máme dobrý přístup k napínání řetězu. Ještě bych zmínil jednu z nevýhod. U tohoto modelu 487 je na pravé straně řídítek namontován chcípák. Ten mě zradil, z ničeho nic odešel a já nemohl přijít na závadu, proč nestartuje a svíčka nehází jiskru. Nechal jsem ho na stroji, ale je odpojen.
Myslím si, že spotřeba paliva u tohoto motocyklu je celkem nízká, pokud nejezdíme stále na plný plyn. Taková průměrná mě vyšla asi 3,5l/100km. Dosud nejnižší spotřeba byla 3,3 litru/100km. Jel jsem delší vzdálenost - celkem asi 220km na sraz do Nové Bystřice.
Psáno 23.1.2012: Po úplném zajetí motoru se průměrná spotřeba dostala na přesně 3 litry na 100 kilometrů, což si myslím je výborná spotřeba a dělá ze stroje úžasný a vcelku tedy i levný dopravní prostředek jak v denním životě, tak i pro zábavu (koníček)
Gratuluju! Ta tedy je "eňo ňuňo" vymazlená. A jestli chcete dosáhnout téměř dokonalosti, doporučuju Vám Vape 12V. Ve své ho mám několik let a opravdu se vyplatí. Za tu parádu 10bodů!
Je parádní, mám jen malou kejvu ale 487 ČZ se mi líbí a přemýšlím že jí přihodím do garaže
Pěkná mašinka :) Uvažuji o jejím pořízení aby mi nestála kejva sama v garaži