Šesttřidevítka s krycím jménem Paštika. Koupil jsem ji od kamaráda, abych měl v garáži Jawu. Po dvou letech jsem koupil ještě další Jawu (350/640), a Paštika potom jezdila jen zřídka. Od půlky roku 2013 odpočívá uložená pod plachtou v garáži.
Výška jezdce: 196 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 350/634: Ve vhodnou dobu nenalezen nebastlený exemplář.
ČZ 250/471: Ve vhodnou dobu nebyla vůbec k sehnání.
První dojmy - Klasická třinda. Zbytečné něco psát. Na 640 jsem kdysi začínal, pak zběhl k moderním strojům, abych se oklikou vrátil zpět k smrdutým pšukavkám.
Motorku bych doporučil pro - Nikomu, snad jen zuřivému fandovi značky Jawa a to pouze tehdy, má-li šikovné ruce a dobře vybavenou dílnu.
Recenze
ÚVOD Klasická hranatá třinda, první sériový model Jawy s kotoučovou brzdou. Znám ji už dlouho, v naší partě jezdí tahle motorka tuším od roku 2002 a málem jsem ji koupil už kdysi. Během dlouhých let provozu získala navíc bezkontakt VAPE, dvoukomoráče a plovoucí kotouč místo pevného.
TECHNIKA Koupil jsem ji od kamaráda už odstavenou z pravidelného provozu. Celkový stav by mě jako kupujícího z ulice odradil, ale já tu motorku znal a věděl, že motor je v dobré kondici. Bez závad nebyla, ale žádná z nich nebránila užívání. Během sezóny 2011 jsem většinu nedostatků odstranil, ale bylo to náročný. Na některé už nedošlo a motorku jsem opět odstavil.
Úpravy proti sérii:
-dvoukomorové výfuky
-bezkontaktní zapalování VAPE MZ-04
-plovoucí kotouč
-elektronický přerušovač blinkrů
-výztuha podsedláku (za tlumiči, alá model 640)
-chrániče rukou z J640 Tramp
Pneumatiky: koupeno na Mitas H-06, plánuji výměnu za Mitas H-03 nebo E-03 (mají hrubší vzorek). Ve finále jsem vzadu nechal H-06 a dopředu nazul H-04.
Spotřební materiál:
-motorový olej Motul 510 (změna, teď Lavio Motosynt 2T)
-převodový olej Mogul Trans 80W90
-svíčky Brisk N15C+fajfky NGK LB05F
-brzdové destičky GoldFren S3
-sekundární řetěz ČZ 428 Cross.
Na Jawce výletuju po naší republice, jeden pěknej dvoudenní výlet na jih Čech prověřil i enduro schopnosti Jawy, taky dobrý. I když jsem si už zvyknul na podstatně silnější stroje, jezdí se mi s Jawkou dobře, pro cestování po vedlejších silnicích bez výhrad, jízda po státních silnicích nebo dálnicích je už trochu na hraně. Samozřejmě dá se, ale v dnešním provozu je to spíš boj a chybí výkonová rezerva.
Jak jsem psal v úvodu, v prosinci 2011 jsem koupil Jawu 640. Tu jsem doplnil nějakou cestovatelskou bižuterií (nosiče, kufr, vyhřívané hefty atd.) a podnikl jsem na ní pár delších cesty. Paštika tak za poslední dvě sezóny najela jen pár stovek kilometrů a plnila funkci rezervního stroje. Od srpna 2013 nemá ani technickou, jelikož musím dořešit problém s přední vidlicí. Až bude hotovo, tak spolu vyrazíme na STK a znovu do provozu .
V dubnu 2018 prodána. Snad ji čekají světlé zítřky.
Pěkné motorky sám jsem měl takovouhle 639 akorád měla jinej přední blatník plastovej.
Krásná Jawice, někdy si musíme vyjet Je to zajímavé, ale za celou sezonu jsem potkal jen jednoho motorkáře na Jawě 350 (a nebyl jsem to já v zrcátku).
Jasnejch deset bodů , vypadá moc pěkně a praktické úpravy jí sluší... tak ať slouží a dělá ti jen radost
Zaslouží si deset bodů,tak je posílám a přeju radost v sedle Jawy!
„nebudu ji porovnávat s moderními stroji, nebylo by to fér" Nejlépe napsaná věta o Jawce ;) Hodně lidí si to neuvědomuje