PROFIL MOTORKY

Husqvarna TE 610 (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ZdeninoTE
Vloženo 10.7.2011
Aktualizováno 5.8.2013
Zobrazeno 10 415x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


TE 610 ostrá jak čertisko... No prostě lesní a zahradní mechanizace. Aj v lese sem dělal s pilou Husqvarna XP 372. Nějak mi to háčko prostě celkově sedí

Více fotografii

První dojmy - První dojmy byly velmi dobré. Výkon nastupuje postupně od nuly do nekonečna a motorka jede v podstatě pořád ať je tam dvojka nebo čtverka, škarpa neškarpa :) Jediné co mi vadilo, že sou nízko řídítka a musel sem si přenastavit tlumiče na sebe. Jinak mě dost překvapila účinnost brzd

Recenze

Zkušenosti jsou veskrze dobré, tlačil jsem jen jednou, když pár metrů od domu došel benzín. To je tak, když si jedeš projet támhletu rovinku a pak támhleten tobogán a tam je pěknej skok...a přitom při odjezdu máš půl nádrže Gumy měním imrvére, většinou drapáky, ale mám ještě druhou sadu kol s cestovním obutím a malou rozetou... Jinak chytá víceméně na drc, někdy i třeba na desátý. Ale když chytne, tak se pevně chytit řidítek, stáhnout půlky a pod plynem projede všechno.

Poznatky:
Na fórech sem se dočetl haldy argumentů proč husku jo nebo proč husku ne... Je to spíš o tom jakej kousek se vám dostane do ruky. Přede mnou ji měli dva starší chlápci, co jí moc pokouřit nedávali. Ten poslední ji měl dva roky, prodával ze zdravotních důvodů a se slzou v oku. Odjel na ní tři veteránské hobby závody a jinak sem tam něco. Na projetí a odzkoušení dobré, výplety kol měla tvrdé, byla s papírama, pěkná a za rozumnou cenu, tak jsem ji nasoukal do kufru svojeho Fiatu a odvezl domů. Obecně TE mají nešťastnou konstrukci zapalování Ducati. Co sem se bavil s chlapíkem, kterej dělá motorky celej život. Po 300km od koupě jsem za 250,- nechal převinout a zalakovat prošlehlou cívku (na už jednou převíjeném statoru), dával novou svíčku NGK a měnil šitovou fajfku NGK za starou dobrou TESLU ze staré dobré Oktávky made in ČSR. Ročník 99´, ostrá verze, kterou mám, má dvojitý sítkový olejový filtr, který sice dovoluje lepší mazání a při výměně se jenom propláchne, ale zato se musí měnit častějc olej. Střelci mění cca každých 500km, mě stačí nějakých 900, ale chovám se k motoru slušně a v kalupu jezdím jen občas když mě to chytne. Olej má být plná syntetika Agip SAE 10w40, já leju plnou syntetiku MOTUL 5100 10w40 a huska si brumlá spokojeně. Náplň 1,6L. Řetěz stříkám silikonovým sračkutem CTN (teflon se neosvědčil - byl moc suchej a dlouho nevydržel). Občas se stane, že mrdne vlákno na přední žárovce. Dá se to řešit vypínáním světel v terénu a usazením žárovky v masce do gumové objímky. Pak vydrží krapet dýl. Vzadu mám nesmrtelné LED diody. Spojka má relativně hladký chod, převodovka je přesná, řazení plynulé, ale tuhé, velká výhoda je šestka, která šetří motor i benál. Blbě se řadí neutrál, ale to je otázka zvyku a tenhle nešvar mají všechny ostré TE610. V terénu je třeba dávat bacha na nechtěné podřazení pod plynem. Má to docela zátah, takže v lepším případě jdete na pána, v horším až na záda nebo vás předjede zadní kolo a letíte lopinkou do měkoučkého listí a tvrdých větviček a pařezů. Motor je celkově dost hlučný, ale to je opět specialitka všech TEček. Pod motorem mám nerezový šusplech made in koleno. Občas to chce vyčistit Air-box. Startovací páka na levé straně mě občas uvádí do stavu, kdy si připadám úplně levý. Absenci startéru zvládám, i když občas zabořený po koleno v blatíčku křičím "ku.va" nebo "ku.vo". Při startování za studena párkrát prošlápnout bez zapalování a opláchnout kliku, najít horní úvrať a pak po tom hamstnout. Chvilku to chce držet mírně pod plynem, než se zahřeje a drží otáčky. Žádný lomcování s plynem a idiotská radost, že to řve jak kráva. Starty za tepla jsou OK. Bez sytiče, na lehký prošlápnutí. Karbec mám seřízenej Dellorto: na půl otáčky oteřená bohatost směsi a šoupě při volnoběhu skoro neznatelně nadzvednuté Keihin: podobně jak u dellorta. Na Keihina se vyplatí pořídit ještě laďák a musí se horkovzduškou opatrně roztáhnout zevnitř nádrž aby se pod ni vešel a nedrhnul. Přední vidle 45mm UpSideDown od Marzocchi, tlumiče OK, po výměně gufer a prachovek sem polaboroval s hladinou oleje, útlumem i odskokem a nemůžu si na nic stěžovat. Centrál foukám na 15 atmosfér. Mělo by se to dělat plynem, ale můj má stejně nejlepší léta skoro za sebou a kámoš v pneuservise mi z bomby natlačil maximálně 12Atm, což bylo málo. Takže to láduju vzduchem, pumpičkou na bajkové vzduchové vidle. K ventilku je přístup jak k penězám - dával jsem tam kolínkovou redukci. Celkové vedení podvozku je docela dobré. Brzdy BREMBO jsou excelentní a dokážou být docela jedovaté. Na přední brzdu stačí jeden prst, na zadní jedna noha. Ze začátku jsem si ji chuderku párkrát zašlápnul. Řídítka mám vyšší Wirtz s hrazdou a sou zdvižené 35mm vysokýma ocelovýma špalkama a na redukcích na 28,6mm od Acerbisu. Staré odpojené budíky putovaly do krabice s blinkrama, zrcátkama a stupačkama spolujezdce a nahradil je cyklocomputer za 350,- funguje bez poruchy a výhrad dost přesně už dlouho. Snímač je připevněný ke krytu vidle, kulatý magnet je vlepený do dírky v kotouči. Blastry zatím v plastu - až dojdou zásoby, koupím s výzuhou. Gripy Domino. Jinak původní plasty už padly za vlast, takže je trochu poupravená jinýma plastama a horkovzduškou. Za maskou mám vždycky strčenou motolékárničku, při výjezdu v baťohu nářadíčko, nůž, svíčku, hadru, antipich, metr kabelu, metr drátu, litrovku s benálem, litrovku s vodou (na pití, případně do chladiče) a kdybych jel ve smečce, přibalím ještě lano.

Víc mě nenapadá. Kdybyste chtěli něco vědět, pošlete maila, zprávu nebo SMSku

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
HQracingTEam
HQracingTEam napsal 28.05.15 v 20:47 10b.

skoro jak bys mi vzal slova, přistupujeme k tomuto stroji stejně a oba chválíme, na tom něco bude jediný co sem nikdy na svojí nenašel je olejový síto, ani za 6 let co ju mám nečisti.. bývá v tom bordel?

Smikin
Smikin napsal 21.12.14 v 19:46

Tomu říkám popis dobrá huska a dobrej popis

razde
razde napsal 28.10.14 v 13:58

Napsaný super a motorka pěkná

Nebstr
Nebstr napsal 08.04.14 v 21:00

Slušnej článek :D

_Vlk_
_Vlk_ napsal 30.10.12 v 00:31 10b.

ty ses brutálně rozepsal chlape,máš je pěknou,at dlouho jezdí a ty též...

Více komentářů



TOPlist