Pracovní osel. Neuvěřitelně velká 250. Traktor. Pohodář. Skvělé zpracování téměř všeho. To je to co jsem za cestu od majitele zjistil. Hodlám se mu tady více věnovat. Ale to až jindy. Fotky dodám.
První dojmy - Prvních 50km to bylo peklo, nikdy jsem maxíka neměl. Motorem tak zvláštně brzdí, když to moc řve tak si nehodíš o kvalt víc, zatáčky bez plynu je blbost. Ale pak to byla paráda. Zjistil jsem, že v zatáčkách to není zas taková nuda jak jsem si myslel, že jsem na křižovatkách králem a že když dám víc než pul plynu dějou se docela věci. Začalo mě to bavit. Ale člověk si musí dobře uvědomit co kupuje, pak ho X-MAX nezklame.
Motorku bych doporučil pro - Skutrysty co nebaví 50ccm, nenáročné cestovatele, pro lidi co chtějí něco na dojíždění do práce a mají to trochu dál něž 3km, Na výlety ve 2 (pohodička - nad 100 kmh je akcelerace fuč)
Doplňky na motorce - Kufr Givi tuším 36l. Nepoužívám ho protože origo úložný prostor je obrovský.
Recenze
Úvod
Nejřív si možná říkate proč jsem prodal 6 a koupil tohle.
1. dilema
Cestovní motorka nebo skútr? U cestovní motorky jsem byl na 90% rozhodnut pro TDM 900 a jsem do dnes. Jenže - nemám na to čas - najedu tak 2 000 az 3000km za rok. Nemam dost peněz abych koupil slušný kousek okolo 100 000kč tak aby mi vydržel hodně dlouho. A hlavně papíry bych měl až na jaře. Takže jsem si řek na jaře skůtr - jenže jsem nemoh najit něco co by nebylo z Italie a nebylo moc stary. A našel jsem až na konci léta.
2. dilema
Jaký skůtr.
125 aby mohla jezdit cela rodina? Cestovni 400 tezkou jako TDM abych mohl cestovat? Nebo kompromis?
Po dlouhem výběru zbylo toto.
Gilera Nexus 300 - horší zpracování plastů, lepší spotřeba, tvrdý podvozek, hmotnost jako u 500, horší dostupnost dílů
Suzuki Burgman 400 - dobrá pověst, pohodlí, silný motor, vysoka hmostnost
Yamaha Majesty 400 - tak by vyhovovala - ale - neda se slusne sehnat - chtel jsem model 07 nebo 08 ale to proste nebylo
A jak vidíte vzal jsem X maxe 250. Slabsi motor - stačí. Nižší hmotnost - mokrá 176kg. Nenáročný servis. A pánové - ten prostor pod sedlem? Na 250 luxus. Jediná nevýhoda pro mě jsou rozměry - je to fakt prase. XJ 600 bylo menší.
X max 250
model 2008, serviska, 5060km najeto. Jasně 600 to neni. Ale - spotřeba - obratnost - nenáročnost - pojistka - úložné prostory (fotim a pořád něco vozim). Nemám čas ani peníze teď závodit ani cestovat. Ale rád se občas někam svezu na dvou kolech :).
První dojmy
Jsou dobré a jsem hodně spokojený. Najeto zatím cca 350km. Obratnost 125 vykon 250. Natankoval jsem plnou a cekam kolik na ni najedu. Zatím mám 270km a zbyva tam cca 4 litry. Rychlost je pohodova kolem 90. Tachometr promeruje tak priblizne jako vsude 60 znamena 54. Maximalku neznám a nemam potřebu zkoušet. 110 tam je ale hned. Problém jsou trochu nerovnosti - pražská dlažba atd. Nemuzu si vynachvalit uložny prostor. Naložíte tam opravdu spoustu nepotrebnych i potrebnych veci. Dalsi info snad přiste.
po 500km
Na X maxoj jsem najel už 500km. Zatím jsem spokojen. Málo koní nekomentuju - prostě je to 250. Jezdím cca do 100kmh a tam to stačí. Super je to ve městě. Některé zatáčky projíždím i mnohem rychleji než na XJ. Dnes jsem musel přitvrdit tlumiče ,protože byly úplně na měkko a s tim se do zatáček fakt nedá. Nerovnosti to sice zvládá ale když je potkáte v náklonu nic moc to není. Možná bych uvítal silnější brzdy - ale tak je to skůtr - používám obě najednou. Taky jsem vyjel nádrž (uplně celou) tak můžu říct za kolik to fakt jezdí.
Na 10,45l jsem ujel 357km. Takže spotřeba pod 3 litry !!! A to si užívám rozjezdů. Celkem jsem z toho najel 60km po Praze nebo MB. Cca 20 km po dálnici (110 - 120kmh) a zbytek okresky. I tak si myslím že je to slušný.
Po 1200km
Všeobecně moc nejezdím. Teď momentálně kvůli zdraví vůbec. Ale jsem maximálně spokojený. Jedete za deště a více méně nezmoknete...je zima okolo 5 nad nulou a je to jako na normální motorce při 15. Ani nemusim vozit kdovi jake teple hadry. Neni to prostě potřeba. Výlet do 100km při 5 nad nulou není problem.
Co se týče výkonu tak na silnicích kde se běžně jezdí do 100kmh jste králem. Zatáčky na pěkném asfaltu jsou paráda. A na magistrálách ve městech? Na málo které 250 naštvete tolik řidičů tím jak zrychlíte z křižovatky.
Spotřeba
Kapitola sama osobě. Nijak skůtr co se týče rychlosti a akcelerace nešetřím a NIKDY jsem nepřelesahl 3L/100km. Od doby co ho mám je průměr 2,7!!!. Sám tomu ani nemůžu veřit.
Zavazadla
Další lahudka. Po sedlo toho dáte opravdu moc + mám kufr 38L + občas batoh na záda a máte věci na týden. Bohužel tak velký výlet mě ještě dlouho nečeká.
Vady na kráse
I když patří k těm lépe zpracovaným štve mě na dírách do drnčení plastů.
Mohla by to být třeba 350 - podvozek na to má a zrychlení nad 100 by bylo lepší. Ale to se dá řešit i jinak.
Celkově panuje spokojenost a myslím že si ho nechám když to zdraví dovolí. Chtěl jsem TDM což platí, ale Tmax je maso :)
Červen 2012 na tachometru 6800km
Prosinec 2012
Tak je zase konec sezony a ja skoro nic nenajezdil. Ale skůtr slouží jak má. Žádné investice, jenom tankuju. Čeká mě technická a pak to hodím na jaře do servisu. Mám najeto cca 7300. Je to pracant.
Mám najeto něco málo přes 8000km, tak to trochu shrnu.
Letos jsem začal zase trochu jezdit. První nádrž jsem ujel naložený ve dvou. Jsme oba lehký, tak se to ještě docela dalo, ale žádný závoďák to neni. Kdo ale nejezdí dálnice a moc přes 100, tak to nevadí (ve dvou jsem jel 120 a možná by to ještě šlo - tacho proměřuje). Na tuto nádrž po jízdě v horách ve 2 jsem měl spotřebu 3,2L!!!
Technická proběhla v pohodě a servis bude za chvilku na 9000km. Na skůtru jsou pořád originální pneu a překvapivě obě mají cca stejný stav. Myslím, že cca 4000 ještě dají v pohodě (hlavně u zadní pneu je to super - rozjezdy si fakt užívám).
O trochu jsem utahnul tlumič - jo je to teď kostitřas, ale ty náklony jsou čím dál brutálnější - to bych si na XJ nikdy nedovolil.
Na druhou nádrž jsem ujel 370km se spotřebou 2,8l a to jsem jel stabilně 110km/h na trase 6x Hořice - Mnichovo Hradiště, kde jsem svoji 250 deptal ego některých služebních octavii.
Jezdíme teď ve dvou a tak bych rád šel do silnější nové a krásné 400. Jenže:
1. X max 400 je oproti 250 těžší o 40kg!!!
2. končící Majesty 400 má malá kola
3. Tmax je drahota a má orpoti 250 obří provozní náklady a malý úložný prost (jen jedna helma)
Takže buď pošetřim a budu mít 400 na dlouhy cesty + nějakou 125 na krátký a nebo to nechám jak to je :)
Jel jsem na "udělané" 250 X-max a vím, že za 5000kč s novým sportovním variátorem, je to zase o něco zábavnější stroj...
krásný skůtr davám 10b
Zdravím! S těmi důvody pro přechod na scootera to máme nastejno. Já si akorát pořídil menší padesátku, ať se to dá schovat i v paneláku. Tak ať to frčí a hodně km bez nehod