...po roční odmlce padla volba na kategorii přibližovadel, o které jsem již v minulosti několikrát přemýšlel. Ač výkonově jsem šel zásadně dolů (z GS500E o -19kW) jsem zatím velmi spokojený
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki AN 400 Burgman: ...můj původně vysněný v bílé perleti, bohužel po prvním usednutí na něj, jsem zjistil, že je až příliš velký a později jsem zjistil, že 400ccm momentálně asi ani nepotřebuji
Yamaha Majesty 400: ...x-max mě oslovil více mladistvým vzhledem, navíc není tak ohromně prdelatý
Yamaha X-max 400: ...stroj, který se mi moc líbí, nicméně momentálně se mi do něj nechtělo investovat přes 150k...a teprve uvidím, jestli bych využil vůbec takový výkon
První dojmy - První dojmy byly velmi dobré, přesně jak jsem očekával. Jednalo se o téměř nový stroj s 1700km. Vibrace, zvuk, pohodlí...vše v normě, ale jsme stále na začátku :)
Motorku bych doporučil pro - Pro piloty, kteří sází na pohodlí a chtějí i trošku cestovat. Anebo pro ty co sesedli z vyšších sfér, jako já a už se enchtějí nikam honit a závodit. Chějí prostě normálně jezdit a užívat si souznění jezdce se strojem v krásné přírodě
Doplňky na motorce - ...plánuji připevnit kofr givi 55L a časem možná držák na smartphone, či vyhřívané hefty
Recenze
Dlouho dlouho jsem přemýšlel o Burgman 400. Líbil se mi už když jsem jezdil na GS500E.
Těšil jsem se jak na velký úložný prostor, tak výkon a pohodlí. okouzlila mě bílá perleť a navíc mám se značkou Suzuki z minula velmi dobré zkušenosti.
Problém byl s výběrem. Nechtěl jsem kupovat úplně nový, nicméně byl jsem očíhnout i několik nejetých 2 roky starých skladovek s cenou okolo 145tis. Problém byl, že se prostě nedalo sehnat něco ojetého slušného. Slušného jsem si představoval například stáří kolem 5 let, se servisní knihou a cenou do 100tis. Bohužel na inzercích byla obrovská propast mezi novými(kolem 150tis) a jetými (kolem 70 tis). Nic mezi a ročníky 2007+ byly velmi velmi omezené nebo z pochybných bazarů a původů.
I jal jsem se vydat okouknout Burgman 200, aléé...nepadl mi do oka, a to ani trošku. Omlouvám se majitelům, ale přední část nad vidlicemi je dle mého názoru docela nepovedená - pokud srovnám s B400, tak rozdíl je fakt propastný.
Čili B200 vypadl z čistě designových důvodů.
Dále jsem pátral po Hondách..tam mě neoslovilo nic a zabrousil jsem do showroomu Yamahy, kde mou pozornost upoutal x-max 400. Úplně nová řada Yamahy startující v roce 2013. Moderní agresivní design a přesto to není tak obří motocykl jako B400. Opravdu líbivý.
Mezitím vším vybíráním a přebíráním jsem si ale vnitřně ujasnil, že vzhledem k mému času, který budu na ježdění mít, nebude nutno jít do takového výkonu a do takových investic, alespoň prozatím. Cena nového modelu se pohybuje okolo 156tis.
Takže finalní volba padla na x-max 250, který stál v prodejně hned vedle 400 a designově na něj tolik neztrácí.
Shodou okolností se na inzerci objevily 2 tyto stroje, které přesně vyhovovaly mým požadavkům: 2 roky staré, servisní kniha, solidní prodávající a...na první pohled hezké.
Vždy pokud si něco takto vybírám...musí mi to hned padnout do oka: když ho pán vyndával přede mnou z garáže řekl jsem si...jo! to je on...bez jakéhokoli hrabání se v papírech, techničácích atd.(to pak samozřejmě všechno následně také :)
První jízdy:
Prozatím ujeto cca 500km se spolujezdcem.
Spotřeba 3,2l při normálním stylu jízdy. Klikaté okresky kolem 70km/h, dálnice 110, stoupání v serpentýnkách full gas:)
Pohodlí oproti naháči je značné, spolujezdec je velmi spokojený. Jediné co je cítit, že x-max je poměrně sportovně založen. Na opravdu rozbité silnici je znát tvrdé naladění podvozku (zadní odpružení mám na předposlední urovni směrem do měkka) ale jinak opravdu spokojenost.
Na kochání přírodou výkon dostačující i ve dvou. Ideální cestovka je kolem 110 ve dvou, v jednom o něco vyšší. Umí se jenom s pilotem rozdovádět i na 150km/h :) Teoreticky by mi stačila i 125ccm, ale 250 je přeci jen s rezervou a tu je důležité mít. Prozatím tedy nežehrám po 400, jsem spokojený.
Zakoupil jsem i kufr GIVI z řádu největších 55L, tak uvidím, jak to pojede s ním.
Tím nechci hanit obří zavazadlový prostol pod sedlem, kam se 2 integrálky s rukavicemi nádherně vejdou, nicméně plánuji i delší výlety, než současných 160 km kolem komína, které jsme prozatím absolvovali :)
No konečně někdo se stejným strojem. Škoda,že nemohu dát více jak deset,ale jinak velká chvvála.Prostě za
Přeji mnoho štastných kilometrů.