PROFIL MOTORKY

BMW R 1100 GS (1995)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Gorowert
Vloženo 21.10.2011
Aktualizováno 31.3.2012
Zobrazeno 7 778x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.3

Popis motorky


rok 1995,druhý majitel v ČR,celkem třetí,při koupi 63 tis.km,černá v bezvadném stavu,ABS,vyhřívané hefty,FID,neodřená,jako nová :)

Recenze

Tak jsem si splnil sen a konečně koupil GS 1100,prvně zamýšlený dovoz z Německa jsem zavrhl a vybral si v ČR,přímo pod nosem v Brně,krásná černá ve fantastickém stavu,rok 95, 63 tis.km,nikde nepodřená ,ABS,vyhřívané hefty,FID,boční originál kufry, v perfektním stavu,našel jsem ji v bazaru kam ji vrátil jeden starší pán,který si ji nechal dovézt z Německa a zjistil,že je na něj prostě velká.Němec ji asi jezdil jenom za pěkného počasí na silnici,v terénu snad nikdy nebyla.
Přesto ,že to byla druhá na kterou jsem se jel podívat tak jsem se hned zamiloval a protože kamarád co tomu opravdu rozumí řval to je pecka ber to,tak jsem ji vzal.(před tím jsem viděl z roku 98,ale tak utahanou a poničenou až k pláči),konečná cena 89 tis.

Než jsem vyjel :
Zavezl jsem ji k mechanikovi,kterému věřím a nechal jsem ji celou zkontrolovat a vyměnit všechny oleje,svíčky,filtry,brzdovku a seřídit ventily a novou baterku.Musel jsem také nechat svařit plotnu pro horní kufr,byla prasklá.
Pak jsem ji přezul,původní byli hodně sjeté a po dlouhém zkoumání a mnoha protichůdných rad jsem se sám rozhodl pro TKC 80, - někdo chváli jiný říká že zbytečné špalky,mě se líbí a jsem s nima max.spokojený,až sjedu pár sad gum a pár tisíc km,budu si vybírat podle zkušeností vlastních a někde člověk musí začít.Od Motechu jsem koupil padací rám ,tušil jsem,že se bude hodit a měl jsem pravdu.
Jako zadní kufr jsem zvolil od Givi ten hliníkový kufr 46l a boky jsem si nechal originály,plus tankvak,který drží pomocí pásku pod nádrží - sama nádrž je totiž plastová 25l

První zkušenost :
Co jsem poznal hned je,že je hodná na nezkušeného jezdce,před tím jsem si pujčoval Hondu Transalp a přeto ,že mám papíry od 17 a je mi 33 ,měl jsem před koupí GS najeto tak cca 3 tis.Co jsem taky zjistil je,že když jede paráda,ale otáčení na místě a vůbec manipulace je teda mazec a byl jsem z té váhy hodně překvapený a to mám 186cm a 100 kg.
Hned první týden jsem při otáčení na polnačce v nulové rychloti lehl a pochopil,že na terén to chce ještě počkat
:),,lehce lehla,už jsem ji prostě neudržel a než si urvat ramena tak raději na padák,za obět padl pravý blinkr,byl jsem z toho vyvalený,říkám si to jsem začal pěkně a co,přilepil jsem ho černou elektrikářskou páskou,není vidět a protože to asi nebude poslední lehnutí tak jsem si řekl ,že páska drží dobře a pokud se má zlomit znova tak nemá cenu ho zatím lepit napevno.

Zvedání : při prvním lehnutí jsem tam byla sám a nevěda jak ji zvednout jsem málem vypustil duši ,než jsem ji postavil.
Podruhé mě lehla když mě sjel bočák z dlaždice a zapíchl se do trávy - padl levý blinkr - už mám páskou chycené oba :),zvednout pomohl soused.
Potřetí v práci,šlápl jsem do díry,když jsem ji shazoval z hlavního stojanu a opět ležel,zvednout pomohla kolegyně.
Všechno to souviselo s manipulací na místě při otáčení,a podobně.
To zvedání : kamarád poradil,koukni na youtube,jak zvednout motorku,našel jsem to,nastudoval a při čtvrtém a letos posledním lehnutí na parkovišti hradu Kašperk jsem ji zvedl naprosto lehce,hned a bez trápení,jo technika zvedání je důležitá :)

Motorku jssem koupil na konci července,teď mám najeto ca 3,5 tis.Počáteční problémy s manipulací na místě jsou už jen vzpomínka,velký problém krom samotné zkušenosti bylo to,že předchozí řidič byl menší postavy a měl řidítka hodně nakloněná k sobě,potom co opět na radu kamaráda jsem si je nastavil podle sebe a hodně odtáhl od těla se problém s manipulací zlepšil o 1000 procent a nemluvě o samotné jízdě.
Nastavil jsem si přední i zadní tlumič a opět úplně jiná jízda (1000 km jsem najezdil na úplně tvrdém zadním tlumiči).
Problémy : jenom dva,někdy po startu se nechytne ABS a musím resetovat klíček a znova nastartovat,jak jsem zjistil je to bohužel asi normální,druhý problém byl v tom,že když jsem najel na horší terén,tak něco klepalo ve předu a nemohl jsem na to přijít co to je,nakonec se ukázalo,že zvlněné podložky ,které tlačí na přední brzdový kotouč u každého šroubu jsou vymačkané a kotouč je moc volný,vyměnil jsem všechny podložky na obou kolech (cená jedné cca 22,-) a je po problému (i když musím přiznat,že volný přední kotouč,než mě bylo objasněno jak je uchycen mě dost vyděsil).
Protože jsem vyšší,tak do mě při 120km pěkně pere tlak vzduchu,vyřeším to doplňujícím štítem od touratechu.Přes zimu si také nechám udělat v Mohelnu nové sedlo,přeci jen i když není zvenčí poškozéné má za sebou 15 let a 66 tis. a moje dříve zlomená kostrč si to také žádá.K řidítkám jsem přidal venkovní zásuvku zapalovače pro napájení navigace a dobíjení telefonu.Na horní kufr a boční originály jsem si připevnil očka na uchycení spacáku,stanu a karimatek gumičukem- jak očka jsem použil hranaté třmeny ,které drží autoplachty,cena jednoho cca 5 kč.

Jinak žádné jiné technické problémy,jsem maximálně spokojený a šťastný,prokousávám se začátky a těším na další pořádný výlet.Na nějaké lepší posudky kolem jízdy a chování jsem ještě začátěčník ,takže prostě jen je to úžasný stroj a i přes svou váhu je ke mě jako k začátečníkovi velmi hodný a nezáludny.
sláva GS
Roman
---2012---
Ahoj,je tu sezóna 2012 a sní jedna změna,nechal jsem si v Mohelnu DDtunnig udělat nové sedlo,to staré bylo už prosezené,sedlo kompletně předělané,nové náplně a nový podle přaní udělaný potah,myslím,že se moc povedlo,viz .fotogalerie,GS omládlo o pár let :) (cena sedla 5500,-)
Na řadu přijde ještě nové lanko spojky,to staré někde dře a jde těžko.

Problém se spojkou je vyřešen novým origo lankem - cena 852,- ,teď chodí páčka spojky parádně.
Roman

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
marianbmw
marianbmw napsal 17.02.22 v 20:39 10b.

Pekna,podle me r1100gs a 100,nejlepsi co kdy bmw vyprodukovalo.Bud na ni hodny,takove poctive motorky se uz nedelaj,preji mnoho krasnych a nekonecnych km,v sedle teto legendy.

Woky
Woky napsal 28.04.14 v 14:19 10b.

hezké čtení 10 BODŮ

Sidonius78
Sidonius78 napsal 27.02.13 v 23:21 9b.

moc pěkná

Sema
Sema napsal 20.04.12 v 22:39

To sedlo je moc pěkný

petr01
petr01 napsal 07.11.11 v 20:37

Nejlepší volba dospělých chlapů 10b

Více komentářů



TOPlist