Po všech těch ostrých KTM něco klidnějšího a usedlejšího spíš na rozbité cesty a do lehčího terénu.
Výška jezdce: 176 cm
První dojmy - Naživo hezčí než na fotkách, dobře se na tom sedí, trochu to vibruje, příjemně se ovládá a i přes vyšší váhu se s tím dá ledacos v terénu projet. Na silnici jedno velké překvapení - nevlní se a je s ní zábava
Motorku bych doporučil pro - Pro toho kdo chce od každého kousek, kdo chce jednu mašinu na všechno a nemá na to mít víc motorek (do terénu, na silnici, na cestování, pro zábavu...)
Doplňky na motorce - Motorka jsem koupil se slušnou doplňkovou výbavou:
- padáky na zakázku od firmy grave (nerez trubky vypadají že toho vydrží dost, na rozdíl od orig.padáků chrání i chladič)
- chrániče páček, vyhřívané rukojeti, zásuvka 12V
- plech pod motorem touratech (pořádný kus železa, ne jak ten origo plíšek Yamaha, který už jsem viděl pořádně pomačkaný)
- nerez nosič grave
- xenon v předním světle
- zubaté krosové stupačky
- dofukovací přední vidlice
Ode mě navíc dostala pancéřovou hadici k přední brzdě.
Recenze
Zkusit se má všechno. Měl jsem čtyřválce, dvouválce, dvoutakty...ale jednoválec čtyřtakt jsem ještě neměl
A tak jsem si vybral XT660R. Značce Yamaha věřím, už jsem měl čtyři kousky a vždycky byla spokojenost. Motorka v ničem nevyniká, objektivně vzato trochu trpí nadváhou a nedostatkem výkonu, spíš je to takový dělník a univerzál, jízda neprobouzí výrazné emoce a žádná krasavice to také není
Po dlouhé době motorka, se kterou se nemusím prát a není třeba krotit početné stádo koní. Kdysi jsem měl DT125 a tady je to hodně podobné, jen o dost těžší a o něco silnější.
Mám jí na průzkum zapadlých silnic, silniček, vesniček, lesních, polních cest a cestiček, zkrátka všude tam, kam se nedostanu se silniční motorkou a na co je ostré krosky naopak škoda.
Je to prostě taková ta motorka pro každý den do pohody i nepohody.
Tento kousek má už nějaké šrámy vzniklé používáním, rozhodně to není žádná leštěnka, aspoň je jak voják zocelený bojem
Motorka má slušnou doplňkovou výbavu:
- padáky na zakázku od firmy GRAVE (nerez trubky vypadají že toho vydrží dost, na rozdíl od orig.padáků chrání i chladič)
- chrániče páček, vyhřívané rukojeti, zásuvka 12V
- plech pod motorem TOURATECH (pořádný kus železa, ne jak ten origo plíšek Yamaha, který už jsem viděl pořádně pomačkaný)
- nerez nosič GRAVE
- xenon v předním světle
- zubaté krosové stupačky
- dofukovací přední vidlice
Zatím jsem na ní toho moc nenajel, ale nějaké dojmy už jsou:
motor - vibruje to a moc to nejede, je to takový udušený, ale slušně táhne odspoda, mělo by to málo žrát a obecně se chválí spolehlivost, uvidíme časem
chování podvozku na silnici - tady je to jedno velké překvapení. na pěkné silnici a enduro gumách jsem žádné povyražení nečekal a ejhle, ono se s tím dá taky docela slušně upalovat ! Díky úzkým gumám a pevnému podvozku se velice ochotně překlápí ze jedné zatáčky do druhé, enduro vzorek kupodivu i docela slušně na suchu drží (na mokru to naopak klouže jak svině), ve městě je to sranda a na rovinkách nuda. Ve vyšší rychlosti se trochu vlní, ale s tím se dalo počítat.
chování v terénu - hmotnost je hodně znát, hlavně při vyprošťování z bláta, takže příště terén jedině suchý anebo nazout pořádné gumy. Nejlépe se cítí na prašných a šotolinových cestách, nebo rozbitých asfaltkách.
Na blbnutí není, za zadní se jí moc nechce a na přední vůbec, ale kvůli tomu jsem jí nekupoval, takže to neberu jako vadu.
Doufám, že s ní bude zábava, že mě vždy odveze kam budu chtít a že bude přes své stáří a najeté km (v ČR asi jedna z mála s poctivými km) dlouho sloužit !
Po dvou měsících ježdění:
Líbí se mi čím dál tím víc. O co méně slibuje vzhledem a tech.parametry, o to více člověku pak nabízí. Například od silničních schopností motorky jsem nic moc nečekal a přitom nejen po rozbitých, ale i po pěkných cestách se s ní dá jezdit docela rychle. Sice se pak trochu vlní, ale s tím se dá žít.
Naopak v terénu, ačkoliv se motorka tváří jako enduro, to není úplně ono. Mašina toho projede dost, to sice jo, ale pomalu a opatrně a svým chování dává najevo jezdci, že na těžký terén jsou vhodné jiné stroje, ostřejší.
Přesto je moc příjemná ta univerzálnost, ta možnost svézt se v podstatě kdekoliv. Zvládá vše od dálnice a kvalitní silnice první třídy, přes lehce rozbité silnice třídy druhé i úplně rozbité "trojky", stejně tak město, šotolinku, lesní a polní cesty a i trochu lehčí (SUCHÝ) terén.
Závěr ? Se silniční motorkou se svezu skvěle pouze na kvalitní silnici, ostrá kroska zvládne perfektně pouze terén, zatímco XT zvládne vše. V ničem nevyniká, ale umí od každého něco. je to dokonalý UNIVERZÁL.
11/2015 PRODÁNO !
A proč vlastně ? Nějak jsem pro ní poslední dobou neměl využití a jezdil na ní čím dál méně. Pokaždé se radši svezl na Versysu, hlavně díky pohodlí a možnosti bezbolestně dát klidně 300km v kuse, i když ne v terénu. Asi stárnu
I když...mám jistou představu. Spojit praktičnost a pohodlí Versyse s terénními schopnostmi XTčka a vychází mi z toho...Trimuph Tiger 800 XC
Takže i Versyse prodám a doufám že do jara se nějaký pěkný Tiger objeví u mě v garáži.
Moc peknej ram
Hustá mašina, hustý doplňky, hustej rider.
to vis, zmena je zivot
Pekne! To bych do tebe nerekl, ze se das i na cestovni enduro