PROFIL MOTORKY

Honda CBF 125 (2009)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník generiq
Vloženo 14.4.2012
Aktualizováno 6.7.2014
Zobrazeno 5 157x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Lehká a pohodlná motorka pro všechny - holky, kluky, mladé či staré.
Na další rok si našla nového majitele, přeji spoustu spokojenosti .

První dojmy - Holka na každodenní ježdění :-). Ježdění ≠ sex, holka = motorka ;-) . A teď vážně. Koupena na denní dojíždění do práce, na tréninky, za rodinou a podobné cesty. Je to motorka, která vás poslouchá na slovo, nenáročná a nesežere vás (2l/100km).

Recenze

Chcete se prát? Chcete tlačit mašinu do náklonů? Na výjezdu ze zatáčky pořádně vytočit plyn? Užívat si dobržďování před pořádným vinklem (zatáčkou)? Vrátit se domů zpocený a s úsměvem idiota?

Tak zapomeňte na CBF 125. Není na tohle ta pravá. Teď jsem pravděpodobně zklamal spoustu teenagerů .

Přednosti této motorky tkví v úplně jiných oblastech. O praní se s motorkou nemůže být řeč - 130 kg zvládnou i drobné slečny a do zatáček se naklání tak nějak automaticky sama. Pojďme ale postupně.

DESIGN
Na fotkách hrůza, ale není třeba věšet hlavu. Na živo je to sympatická slečna, na níž oko rádo spočine. Výhrady mám pouze k přední části, tedy světlometu a okolí. Za to prdelka je fakt hezká .
Subjektivně ji stavím něco mezi CBR125 a YBR 125. První uvedená se mi líbí více (CBR typ rok cca 2010), YBRko se mi zase líbí méně. A mezi námi, CBF125 se mi líbí více než nové CBR125.



AKCELERACE + BRZDY
Motor je typická čtyřtaktní stopětadvacítka. S trochou nadsázky platí ono známé: "Nejede a nežere". Buďme ale konkrétní.
Do rychlosti cca 80 km/h se dá počítat s plnohodnotným provozem. Motor poskytuje dostatečnou porci síly, abyste předjeli kloboučkáře, traktory a blondýnky. Pocitově to v těchto rychlostech jezdí asi jako Felicia 1.3.
Od 80 - 100 km/h už si předjížděcí manévr dobře promyslete, koukněte hodně dopředu a dvakrát zkontrolujte zpětné zrcátko. Pokud je všechno OK, můžete otočit zápěstím, dát plný plyn, zrychlit na cca 100 km/h a celkem v pohodě předjet.
Nad 100 km/h - záleh, full gas……(čekání)…… 120 km/h tachometrových. Víte, zkusit jsem to musel, ale jednak to opravdu nemám zapotřebí a jednak člověk vypadá jako retard )). A takhle jenom zbytečně trápíte motorku. Pokud nejste sebevrazi, na přesuny po dálnici zapomeňte.

Brzdy hodnotím veskrze kladně . O záludnosti nemůže být řeč, myslím, že tovární brzdy pracují přesně tak, jak to CBFka potřebuje. Brzdný účinek je dostatečně silný, i když pro razantní brzdění je zapotřebí na páčku více přitlačit. Zadní brzda je bubnová, funguje dobře a po chvilce praxe určitě získáte cvik, od kdy blokuje zadní kolo.
Nu a vzhledem k tomu, že brzdy skoro nepoužívám, budu jejich výdrž hodnotit v superlativech .

SPOTŘEBA + JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Tak a jsme u toho, co je ve skutečnosti na této sympaťačce tak sympatické. Jsou to dvě věci - spotřeba a jízda.
Pro řadu lidí, včetně mé maličkosti, hraje důležitou roli, že i při svižné jízdě žere 2,5 l/100 km. S lehkou rukou na plynu se dostanete i pod hranici dvou litrů, což vzhledem k dostatečné dynamice považuji za skvělou hodnotu. Při cenách PHM jaké jsou a budou…

Jízda v sedle této osminky se snad nedá popsat jinak než "zábavná pohodička."
Chcete se bavit? "Proč ne!", řekne CBF a dopřeje vám sportovní vyžití srovnatelné s jakoukoliv 125kou. Je potřeba volit vhodné převodové stupně a pohybovat se v rychlostech do 80 km/h.
Druhou stránkou její povahy je pohodlné polykání porcí km. Pod koly vám kiláky budou ubíhat, až se budete divit!
Máte vzpřímený posez, ruce nejsou přetěžovány, kolena mají komfortní úhel. Motorku do zatáček rozhodně nutit nepotřebujete, stačí pracovat s lehkými impulzy do řídítek a přenášením váhy. Motor si šveholí svoje, na tachometru udržujete příjemnou rychlost od 60 do 100 km/h. Řadit v podstatě nepotřebujete, pětka stačí od nějakých 50 km/h. Ani kopců se bát nemusíte, opravdu, jede to docela dobře. To ten ukrutný krouťák ).

PLUSY, MÍNUSY A ZÁVĚR
+
Minimální údržba - měňte olej, mažte řetěz a jezděte. Nic víc není zapotřebí.
Vysoká spolehlivost - příjdete, nastartujete, dojedete, chcípnete, odejdete. Jednoduchý a ověřený motor, minimum elektroniky, vzducháč. Není co kazit.
Spotřeba - není třeba komentovat.
Vzhled - ano, nakonec jej hodnotím kladně.
Jízdní vlastnosti - moderní podvozek, kombinující komfort se sportem a dobrou ovladatelností.

-
Zavazadlový prostor - v Hondě by měl někdo dostat přes prsty. Pokud to myslíte vážněji s nějakým nákladem, pořiďte kufr. Pod sedlo dáte tak nářadí a peněženku.
Ochrana před větrem - není to úplně špatné.Originální štítek sice ledasco pobere, ale na žádné vyskakování to také není.

Závěr
Myslím, že v poměru vzhledu/kvality/ceny se jedná o velmi dobrou stodvacetpětku. Poskytuje solidní jízdní komfort, slušnou dynamiku a ekonomický provoz.
Bez nadsázky je to motorka pro různé věkové kategorie.
Náctiletí ocení moderní kukuč, výborné a nezáludné jízdní vlastnosti a i to, že jim něco zbude z kapesného.
Zkušenější bikeři ji rádi pozvou do garáži k velké moto-sestřičce (či autu) a vsadím se, že bude jezdit CBFko častěji.

CBF je prostě skvělá holka do všedního života. Dá svému majiteli spoustu radosti a vy pořád dokola přemýšlíte, proč ji vlastně máte tak rádi..

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kasdan
kasdan napsal 03.08.16 v 19:24

Presne vystihujúca recenzia, s nadhladom a laskou :D

Pasťa
Pasťa napsal 26.03.14 v 17:38 10b.

Supr recenze a moje budoucí moto

MZťák
MZťák napsal 13.05.13 v 14:42 10b.

Dobrý výber a pekne napísané. Tiež o nej uvažujem. Dávam 10b

generiq
generiq napsal 19.04.12 v 18:39

GOmirecekGO:
Jj, motorka se dá vodit opravdu pěkně. Holt nízká váha, centralizované těžiště.
Jinak na srazy nebo závodění mě moc neužije, ale třeba se někdy potkáme

generiq
generiq napsal 19.04.12 v 18:38

Děkuji všem, zejména za pochválení recenze. To opravdu potěší.

Více komentářů



TOPlist