PROFIL MOTORKY

Jawa 50/20 Pionýr (1967)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník djangi
Vloženo 7.5.2013
Aktualizováno 13.2.2016
Zobrazeno 5 917x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.5

Popis motorky


Strýčkovo Fichtl, GO už trvá minimálně 20let a většinu času to hnilo bezhybně na půdě, rozhodl jsem se, že strýčkovi pomůžu a za odměnu se budu moct prohánět

Více fotografii

První dojmy - O té hromádce na půde, co se v ní pionýr skrýval jsem věděl už řadu let a párkrát jsem již strýčka zkoušel nakopnout, aby to složil, bohužel má svých starostí dost a tak tam ležel až do jednoho osudného dne :-)

Recenze

Kompletní fotodokumentace zde

Léto 2015 Absolvování TPC 2015. Viz. deník

Jaro 2015 GO motoru, prvních pár kilometrů neskutečný motor, tahal jak divý. Poté ztráta výkonu, pídění se po příčině a až po týdnu zjištěno, že je ucpaný výfuk... stane se..

4-6.července 2014 Absolvování Transpubliku 2014. Jedna cesta +/- 15h (z Rožnova p./R. do Chebu), takže za dva dny natočeno přes 1300km. Poruchy: Užhavená svíčka, pecka na svíčce, povolený šroub řadícího automatu, přidírání převodovky. Více v deníku...

17.dubna 2014 Během jednoho odpoledne zelená zrůda zase ožila Je to trochu zfušované, ale buďme rádi, že to jede motor překroužkován, jede jak pila a jen ve vysokých otáčkách. Hnedka po 2km jízdy jsem ho stihl pokřtít (vybral jsem zatáčku moc na podlahu a padl napravo..)


12.srpna 2013 Vyměněna objímka zrcádka, Srovnané revma plechy (po tom, co pionýr spadl ze stojánku) a tak celkově přípravy na víkend (cesta přes půl republiky na Melechovský okruh)
5.srpna 2013 Šikovná maminka švadlena mi ušila nepromokavé brašny sice jsme zjistili, že se do nich až tak moc nevleze ale pořád lepší než mít věčně bágl na zádech...
24.července 2013 Pravděpodobně praskl pístní kroužek, uštípl kus pístu a všechno to zmizlo neznámo kde, naznáky přidření ve válci. Zabrušeno a koupena nová píst. sada (na tomhle výbruse již třetí...)
12.června 2013 Ložiska zalepeny, snad už to bude OK Ještě vyměnit 2 prasklé špice, kvůli kterým musím shodit plášť atp. a mohlo by se zase rejdit!
10.června 2013 Stará učitelka Jawa zase školí... ložiska v zadním náboji skoro volně lítají :-\ Hřídel od rozety má taky vakl v ložisku.
29.května 2013 Zdá se mi, že si zgenerálkovaný motor začíná sedat.
28.května 2013 Konečně STK, konečně první legální kilometry. Zdá se mi, že pionýr docela mlsá... :/
27.května 2013 Vyřízené nové TP, nová SPZ, marný pokus o STK (přijel jsem 20min. před zavíračkou, posledního klienta berou 30min. předem)
26.května 2013 Přepleteno a přezuto zadní kolo.
24.května 2013 Udělána "evidenčka" a zakoupena nová zadní pneu (Mitas H-06, cena 509,-)
21.května 2013 Pokus o STK nevyšel (originál TP snad již není platný).
20.května 2013 Pionýr složen, chybí pouze hliníkové lišty na zadním blatníku.
19.května 2013 Máme skoro hotovo, stačí dopilovat jeden držák revmáču, složit tlumič, předělat hliníkové lišty z blatníku na blatník a složit zadní světlo
18.května 2013 Svařený úchyt nádrže, napasované revmáče (musím udělat nové držáky u krku, originál jsou urvané a byly udělané nové, bohužel nesedí rozteče. Nasazená maska, funkční přední světlo, klakson.
16.května 2013 Opravena vidlice stylem co dům dal, takže 22 vrták, pilník apod. No není to to, co to má být, ale není to ani to, co to bylo... Rozebrány zadní tlumiče a jeden zgenerálkovaný, další jsou "jeden lepší jak druhý"...
10.-15.květen 2013 Moto stojí na kolech, Silony v jedné noze vidlice budou chtít dodělat. Vypálený výfuk, motor konečně šlape i s ním . Vrchní brýle jsou ohnuté, zadní plech přední masky dře o zámek řízení. Natažena a opravena elektrika.
9.května 2013 Základní polotovar hotový, motor dostal spojku. Zjistil jsem, že je na nádrži urvaný držák, bude se svářet...
8.května 2013 Konečně spůlen motor, ale převodovka jde nějak ztuha, uvidíme co to bude dělat při první jízdě. Překórkované lamely, ještě zjistit jakou mají mít šířku a zabrousit.
7.května 2013 Abych nezadrbal den seděním na prdeli, stahuju z půdy nedolakované díly, brousím a natírám. Večír přijede Dan a má pro mě slíbený automat! No hurá říkám si, po 3dnech snad konečně složím motor!
6.května 2013 Rozchozeny zatuhlé ložiska, očištěna klika, chci to spůlit zpátky, ale ještě kontroluju funkci převodovky. Hle! Automat chodí jen tvrdou silou (kladívkem) a nefunguje aretace. Rozebírám tedy automat a zjišťuju, že je celý zarezlý až se nestačím divit. Obvolávám známe, ale buď to neberou, nebo automat nemají. Nasraný automat páčím a snažím se jej s Lukášem rozchodit. Marná snaha, po 2hodinách je sice na kaši, ale ze svaru nám odpadla hřídelka, zbytek je celý doje**ný, zkouším zase známé. Natrefím na kamaráda, který ho sice má, ale má čas až zítra večír. Nic jiného nezbývá a tak to balím.
5.května 2013 Se strýčkem hzená řeč, dostal jsem volnou ruku, beru motor do báglu a mizím do garáže. Po 2,5hodinách marného snažení o rozpůlení motoru jsem konečně vevnitř (motor byl sice po GO, ale vzhledem k tomu, že motor byl přes 20let ve vlhké půdě bez spojky, karburátoru apod., tak nám pěkně vyrezla klika a ztuhly ložiska, později zjištěno, že zareznul i řadicí automat, ale o tom dále..). Už po sundání válce na mě čekal nepěkný pohled na zrezlé setrvačníky klikovky, jinak při půlení už nic moc zajimavého (snad jen zajimáva oprava vylomeného karteru pod spojkovým košem, kde je ségrovka. Aby ségrovka držela tam, kde má, bylo vyvrtáno pár děr a závitů na pár M4 šroubku, které ségrovku drží na svém místě.
4.května 2013 Padlo definitivní rozhodnutí, že zajdu za strýčkem a hodím řeč na téma Pionýr.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty68
Marty68 napsal 03.09.20 v 13:40 10b.

pěkný záznam historie , fajn pio...

4542
4542 napsal 23.12.17 v 14:43 1b.

Humus jak u cikánů a ještě se s tím chlubíš na fotkách...

djangi
djangi napsal 11.12.13 v 22:17

Na to, že to je štětkolak tak vypadá pěkně no Na jaro snad GO motoru a nějaké další šťastné kilometry... uvidíme

Lubos92
Lubos92 napsal 11.12.13 v 20:32

Pěknej stroj .

djangi
djangi napsal 08.05.13 v 21:24

To jo někdy v čase budoucím snad dojde i na toho péráka na půdě, staďáky...

Více komentářů



TOPlist