Super retro stroj který se snadno porouchá ale také snadno a za pár facek opraví
Motorka koupena od Láďa
Výška jezdce: 178 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 50/21 Pionýr: důvod neuveden
První dojmy - první dojmy? No i přes zfouklý obě gumy se tlačil krásně takže samozřejmě první jízda až po několika dnech práce
Recenze
Kluk se zbláznil do pincka, fichtla, tak našel inzerát dle Bazoše Kolín, říkám napíšu mu, měl 3 fichtly a nakonec je to Nymburák odstěhovanej k Pečkám, po cestě z Prahy jsme přeskočili z motorky na kola a jeli k ranžíru a tam byly na jednom dvorku tři fichtli. Ten náš byl nejhezčí, kolega vzal ještě ten den druhýho, prej je na GO motoru. Plácli jsme si, zasolil jsem 8500,- podepsali si smlouvu a já vedl kola a kluk pincka. Za chviličku jsme byli doma. Kluk se na něj hned vrhl, sundal prsa, karbec, začal jej čistit, do sání ve válci nacpal ubrousek a protože jsem nesledoval co dělá, kluk párkrát z radosti prošlápl starpáku a ubrousek byl ta tam. Takže demontáž hlavy, válce, vybrání ubrousku a pokus to sesadit zpět, no nepovedlo se mi to, protože já neznalý jsem dal blbě kroužky a jeden rupnul. Tak shánim kroužky a rovnou jsem si změřil píst, a dle paní Vokurkové je to druhý výbrus, říkám tak zkusíme kroužky 38,50 no a tak jsem vzal hnedle 4x a duši do zadního kola, ještě nějaký kravinky za celkem 700,- a pak jsem prostudoval jak je to vlastně z kroužkama a že píst má zámečky, no jo opravdu tam jsou. Takže já již řádně ponaučen nasazuji kroužky a strkám válec na píst, všechno zapadá. Dobrý tak to by bylo. Jdeme dál, co jiskra, hází ji to? Ne, sakra tak měřim, všude zkrat, tak rozebíráme stator, je 30w, rotor zase 20w, říkám si a je je. Ale po shlédnutí videa Ampéráka by to mělo fachčit. Ze starých zásob beru nové kladívko, celý se to muselo vyčistit, rovnám držák pro kladívko, ptorože je pokroucenej a po utažení je kladívko posunuté mimo osku, pak je to ok, protáčím přes stator vrtačkou motor a měřím jestli nám jdou nějaké volty z vinutí, neměřím nic, mám levný měřák z aukra, neměřím nic, budu muset uzmout Flukeho z práce... a nakonec přeci jen zkoušíme nandat svíci, přiložit k válci a zatočit, nic, tak bereme moji cívku z fichtla, správně zapojíme dráty a hele, jiskra, kluk se rozzářil radostí...
co teď? V nádrži je starý vyčpělý benzin, "dej sem nádrž z motokola" povídám synkovi. dáváme nádrž, pouštíme benzin, točím vrtačkou a nic. Zjišťuji že v plovákové komoře je skoro sucho, poladíme plovák, točím vrtačkou, a sem tam nastane výbuch, naděje! Povoluji stator a kroutím, zdálo se mi že na něm vidím čárkum otáčím ještě nekolikrát statorem a dávám ho na čárku. Utahuju, cupuju benzin a točím vrtačkou motorem a fichtl začíná žít vlastní silou. Samozřejmě že jak naskočil motor, povolil se mi šroub statoru, utahuji ho malou golou a startujeme už jen přes páku. Paráda. Kluk pak s fichtlem krouží po zahradě a slintá blahem. Další dny vyndáváme nádrž, protože kluk se zajímá, načerpal spousta motivace na Youtubu, nahází velký matky do nádrže a třese s ní. Předtím jsem sundal kohout, měl totálně zalepený sítko, a byl zcela neprůchozí, vyšťoural jsem dírky, vzal čističem a tlakovým vzduchem vyfoukal, nasadil mnou upravené sítko co mám k babetě, pak se nádrž ještě několikrát vypláchla a nalil se benzín a dali jsme novou hadičku a ještě filtřík a šlo se jezdit. Než se kluk naučil řadit tak mu furt vyskaklovaly dvojka a trojka. Fichtl jezdí hezky . Jeli jsme i ve dvou. Určitě by ještě stálo za to poladit předstih. Fichtl zatím nesvítí. Protože je to dvacítka, měla by mít revma plechy, nekdo je sundal a na kříž navlékl hacdici. Poptávám tedy kříž na dvacítku, a trny stupaček, Gumy mám nový. Kříž se dá sehnat bez problémů. Takže postupně se fichtl bude dávat do kupy, svícení a tak.
v galerce jsou fotky jak jezdíme na polňačce
mě to minulo a až kolem prváku, druháku jsem začal krást doma fichtla co jel / nejel a pak se naskytla možnost kopě až k Bčku
Super fichtl. Mě tohle v mládí bohužel minulo, žádný fichtl v rodině nebyl, a naši řekli, že řidičák si udělám až v 18 na auto. Takže smolík. Ale aspoň že mě potom nechali udělat si k autu i motorku.
Tak ať to synkům jezdí.
jasný Vojto, dík
Dávám deset bodů. V r. 1977 jsem s ním začínal. Dal jsem za něj v Mototechně v Prostějově 3300Kč. Veškeré opravy jsme si dělali sami. Byla to tenkát
paráda, žili jsme fechtlem. V partii nás jezdilo 12.
Tak se dobře povozte a hlavně bez pádů.
BMX taky je, doma