PROFIL MOTORKY

Aprilia ETV 1000 Caponord (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Marty32
Vloženo 13.1.2014
Aktualizováno 25.9.2019
Zobrazeno 8 536x
HODNOCENÍ PROFILU OD 31 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krásná, velká, pro lidi, co nechtějí jít s davem.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Automotospeed (Češnovice) - Velmi dobré, férové jednání, neměl jsem pocit, že “chtějí prodat“…

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - Poprvé když jsem ji uviděl na vlastní oči – je ještě hezčí než na fotkách. Je obrovská, na místě těžká. Po rozjetí – váha okamžitě zmizí. Sedím hrozně vysoko, je pohodlná, všechno je jinak než na bývalém Hornetu 600.

Doplňky na motorce - Výfuky Remus Revolution, 2x hliníkový kufr, 1x plastový, padáky, přídavná světla, ABS, chrániče rukou, pancéřové hadičky, centrální stojan, 2x el. zásuvka, deflektor, držák navi.

Recenze

Posez a ergonomie - je velmi pohodlný, vzpřímený, uvolněný, nohy nataženější, neopírám se o ruce (budu srovnávat s Hornetem), široká řídítka, všechny ovladače dobře dostupné (až na obrácené přepínání dálkových světel – k sobě…asi nějaká italská specialita). Na svoji šíři se na ni velmi dobře sedí, neboť v místech pro kolena je šikovně nádrž vykrojena a plasty vpředu zajišťují obtok vzduchu.
Dobová přístrojovka Aprilia se mi osobně líbí – mám rád analogové budíky, je přehledná + ostatní ukazatele v dostatečném množství ve sdruženém digitálním panelu (ikdyž bych si zde dovedl představit i další funkce). Pěkné modré podsvícení. Škoda jen, že origo zásuvka na 12V je na boku pod sedačkou a ne na přístrojovce, takže musím dodělat.
Co mě nemile překvapilo, že na tak velké motorce není žádná “použitelná přihrádka“. Do prostoru pod sedlem u spolujezdce se vejde originál nářadí – výborně, ale to je všechno…

Ovladatelnost – na místě je to pořádný macek. S plnou polní to bude ještě asi větší posilovna. Po rozjetí váha zmizí a hodně mě překvapilo, že se ovládá uplně sama…

Motor a jízda – na to jsem byl nejvíc zvědavý….je to uplně něco jiného než 4-vál 600. Je znát, že má krouťák, při rozjezdu nemá tendence chcípat a tahne. Je tady jiný rozsah otáček, jiné – dlouhé zpřevodování, jiný styl jízdy.
Od 3500 ot. začíná ideální pásmo, kde bez odříkání plynule i razantně zrychluje a tady se projevuje rezerva síly litrového dvouválu…Od nějakých 6000 pak začne určitě zatápět i ambiciózním silnicím.

Převodovka, řazení – velké překvapení, perfektní, po zahřátí řadí snad sama a neslyšně.

Spotřeba - zatím jsem neměřil, ani moc nějaké decky neřeším, jen vím, že nádrž je u pumpy nějaká bezedná….

Brzdy – Brembo, předek spolehlivě účinná, dobře dávkovatelná….zadek, žádná jedovka, ale na přibržďování asi ideální. Vypínatelné ABS – první zkušenosti – perfektní, funguje.

Podvozek – zadní vidlice snadno štelovatelná, přední – je to enduro, vyšší zdvih, měkčí, při brždění se trochu předek potápí.

Celkový dojem – jsem s ní zatím (a doufám, že to tak i zůstane) nadmíru spokojený.

Březen 2015:

za minulou sezónu ujeto cca 11.000 km, tzn. stav tachometru nyní 54.000 km.

Opravdu pohodlná, velká, vysoká motorka na cestování se silným motorem.
Naprosto spolehlivá

Zatím jsem nikde nic porouchaného neřešil a doufám že to tak v rámci možností zůstane. Samozřejmostí je maximální servis.

Spotřeba, průměr řekl bych 6,3 l. Při delších jízdách i méně, minimum rekord nějakých 5,6 l, ale okresky mírné tempo. Méně to prostě nejde. Max nevím, ale výrazně nad 8 l jen při nějaké kudle. Pozitivum tedy vidím v tom, že žere +/- skoro pořád stejně.

Zápory a problémy:
Váha na místě a manipulace, resp. s plně naloženou motorkou to je fakt pro chlapy! Po rozjetí je to už jako pionýr.

Poruchy zatím nula.

Prosinec 2015:

Stav tachometru 62.000 km.

Superlativy trvají.

Nové poznatky:

Řešil jsem ale už i první závažnější závadu. Roztavily se konektory v hnědé svorkovnici na pravé straně pod sedlem mezi alternátorem a regulátorem. Dočetl jsem se, že to je slabé místo tohoto stroje. Pravděpodobně probíhalo pozvolně a dlouho - pouze volné konektory a zahřívání při přenosu proudu. Zjistil jsem to úplně náhodou při mytí, zrovna po návratu z Rakouska, visel tam kus roztavené svorkovnice :) ...ale dobíjelo. Předěláno na konektory bez krabice a je klid.







Prosinec 2017:

Stav tachometru 76.000 km.

Po minulé, časově nevydařené sezóně, letos opět něco najeto...Španělsko, Chorvatsko, Ukrajina apod.

Motorka šlape jak má a nebudu měnit.

Vyměnil jsem preventivně tragický originál regulátor (po třech letech baterie KO) za VAPE, nová baterie,upravil kabeláž a dobíjí stabilně výrazně přes 14V (dříve sotva 13V).
Najednou startuje normálně :)
Odešlo pouze ložisko v předním kole - vlhkost - vyrezlo, jinak spotřební materiál, kontrola ventilů, kontrola seřízení - vše OK.

Září 2019:

Stav tachometru 90.500 km

Není moc co dodat. Motorka stále funguje a nejeví známky únavy.
V 78.000 km jsem měl jedinou poruchu na cestě - odešlo palivové čerpadlo v Neapoli. Naštěstí v její rodné zemi, sáhl místní autorizovaný mechanik do ponku, vyndal nové a za 1,5 hodiny bylo opraveno.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
SimiCZ
SimiCZ napsal 07.09.19 v 17:36 10b.

Skvělá recenze, mohl bys být novinář. Moc hezká motorka.

lubos99
lubos99 napsal 26.08.18 v 19:43 10b.

Prasoper
Prasoper napsal 07.12.17 v 09:46 10b.

má něco do sebe a hlavně parádní popis. Ať nadále slouží ku spokojenosti

Radus88
Radus88 napsal 06.12.17 v 22:48 10b.

Parafni fotky at slouží dal

caponord1000
caponord1000 napsal 16.02.17 v 11:21 10b.

Více komentářů



TOPlist