Krásná, velká, pro lidi, co nechtějí jít s davem.
Motorka koupena od FIRMA:Automotospeed (Češnovice) - Velmi dobré, férové jednání, neměl jsem pocit, že “chtějí prodat“…
Výška jezdce: 185 cm
První dojmy - Poprvé když jsem ji uviděl na vlastní oči – je ještě hezčí než na fotkách. Je obrovská, na místě těžká. Po rozjetí – váha okamžitě zmizí. Sedím hrozně vysoko, je pohodlná, všechno je jinak než na bývalém Hornetu 600.
Doplňky na motorce - Výfuky Remus Revolution, 2x hliníkový kufr, 1x plastový, padáky, přídavná světla, ABS, chrániče rukou, pancéřové hadičky, centrální stojan, 2x el. zásuvka, deflektor, držák navi.
Recenze
Posez a ergonomie - je velmi pohodlný, vzpřímený, uvolněný, nohy nataženější, neopírám se o ruce (budu srovnávat s Hornetem), široká řídítka, všechny ovladače dobře dostupné (až na obrácené přepínání dálkových světel – k sobě…asi nějaká italská specialita). Na svoji šíři se na ni velmi dobře sedí, neboť v místech pro kolena je šikovně nádrž vykrojena a plasty vpředu zajišťují obtok vzduchu.
Dobová přístrojovka Aprilia se mi osobně líbí – mám rád analogové budíky, je přehledná + ostatní ukazatele v dostatečném množství ve sdruženém digitálním panelu (ikdyž bych si zde dovedl představit i další funkce). Pěkné modré podsvícení. Škoda jen, že origo zásuvka na 12V je na boku pod sedačkou a ne na přístrojovce, takže musím dodělat.
Co mě nemile překvapilo, že na tak velké motorce není žádná “použitelná přihrádka“. Do prostoru pod sedlem u spolujezdce se vejde originál nářadí – výborně, ale to je všechno…
Ovladatelnost – na místě je to pořádný macek. S plnou polní to bude ještě asi větší posilovna. Po rozjetí váha zmizí a hodně mě překvapilo, že se ovládá uplně sama…
Motor a jízda – na to jsem byl nejvíc zvědavý….je to uplně něco jiného než 4-vál 600. Je znát, že má krouťák, při rozjezdu nemá tendence chcípat a tahne. Je tady jiný rozsah otáček, jiné – dlouhé zpřevodování, jiný styl jízdy.
Od 3500 ot. začíná ideální pásmo, kde bez odříkání plynule i razantně zrychluje a tady se projevuje rezerva síly litrového dvouválu…Od nějakých 6000 pak začne určitě zatápět i ambiciózním silnicím.
Převodovka, řazení – velké překvapení, perfektní, po zahřátí řadí snad sama a neslyšně.
Spotřeba - zatím jsem neměřil, ani moc nějaké decky neřeším, jen vím, že nádrž je u pumpy nějaká bezedná….
Brzdy – Brembo, předek spolehlivě účinná, dobře dávkovatelná….zadek, žádná jedovka, ale na přibržďování asi ideální. Vypínatelné ABS – první zkušenosti – perfektní, funguje.
Podvozek – zadní vidlice snadno štelovatelná, přední – je to enduro, vyšší zdvih, měkčí, při brždění se trochu předek potápí.
Celkový dojem – jsem s ní zatím (a doufám, že to tak i zůstane) nadmíru spokojený.
Březen 2015:
za minulou sezónu ujeto cca 11.000 km, tzn. stav tachometru nyní 54.000 km.
Opravdu pohodlná, velká, vysoká motorka na cestování se silným motorem.
Naprosto spolehlivá
Zatím jsem nikde nic porouchaného neřešil a doufám že to tak v rámci možností zůstane. Samozřejmostí je maximální servis.
Spotřeba, průměr řekl bych 6,3 l. Při delších jízdách i méně, minimum rekord nějakých 5,6 l, ale okresky mírné tempo. Méně to prostě nejde. Max nevím, ale výrazně nad 8 l jen při nějaké kudle. Pozitivum tedy vidím v tom, že žere +/- skoro pořád stejně.
Zápory a problémy:
Váha na místě a manipulace, resp. s plně naloženou motorkou to je fakt pro chlapy! Po rozjetí je to už jako pionýr.
Poruchy zatím nula.
Prosinec 2015:
Stav tachometru 62.000 km.
Superlativy trvají.
Nové poznatky:
Řešil jsem ale už i první závažnější závadu. Roztavily se konektory v hnědé svorkovnici na pravé straně pod sedlem mezi alternátorem a regulátorem. Dočetl jsem se, že to je slabé místo tohoto stroje. Pravděpodobně probíhalo pozvolně a dlouho - pouze volné konektory a zahřívání při přenosu proudu. Zjistil jsem to úplně náhodou při mytí, zrovna po návratu z Rakouska, visel tam kus roztavené svorkovnice :) ...ale dobíjelo. Předěláno na konektory bez krabice a je klid.
Prosinec 2017:
Stav tachometru 76.000 km.
Po minulé, časově nevydařené sezóně, letos opět něco najeto...Španělsko, Chorvatsko, Ukrajina apod.
Motorka šlape jak má a nebudu měnit.
Vyměnil jsem preventivně tragický originál regulátor (po třech letech baterie KO) za VAPE, nová baterie,upravil kabeláž a dobíjí stabilně výrazně přes 14V (dříve sotva 13V).
Najednou startuje normálně :)
Odešlo pouze ložisko v předním kole - vlhkost - vyrezlo, jinak spotřební materiál, kontrola ventilů, kontrola seřízení - vše OK.
Září 2019:
Stav tachometru 90.500 km
Není moc co dodat. Motorka stále funguje a nejeví známky únavy.
V 78.000 km jsem měl jedinou poruchu na cestě - odešlo palivové čerpadlo v Neapoli. Naštěstí v její rodné zemi, sáhl místní autorizovaný mechanik do ponku, vyndal nové a za 1,5 hodiny bylo opraveno.
Skvělá recenze, mohl bys být novinář. Moc hezká motorka.
má něco do sebe a hlavně parádní popis. Ať nadále slouží ku spokojenosti
Parafni fotky at slouží dal