PROFIL MOTORKY

BMW R 1150 GS (1999)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Filas4
Vloženo 8.2.2014
Aktualizováno 24.2.2019
Zobrazeno 5 069x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


První velké cestovní enduro. Spokojenost.

Více fotografii

Motorka koupena od MUKL (Velké Meziříčí) - Spokojenost. Férové jednání. Vstřícnost.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XTZ 750 SuperTenere: Starší datum výroby. Už má něco za sebou.
Triumph Tiger 955i: Příliš \"hodná\" motorka. Žádné emoce z jízdy.
KTM LC8 950 Adventure: Vyšší cena. Vyšší spotřeba.
Suzuki DL 650 V-Strom: \"Jen\" 49kw. Motor znám z SV 650.

První dojmy - První jízdu jsem zkoušel na R 1100 GS. Překvapila mě lehkost ovladatelnosti hned po rozjetí. Na R 1150 GS to bylo stejné. Do rukou mi padla okamžitě. Na parkovišti jsem kličkoval mezi stojícími auty, aniž bych měl obavu z pádu.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny co rádi cestují. I když to dá, není to motorka na jízdu "kolem komína". Na to je mnoho jiných.

Doplňky na motorce - Kufry boční + Topcase, Kryty válců, Vyhřívané rukojeti, Kryty rukojetí, Tankvak,

Recenze

Rád cestuji a proto jsem dlouho pokukoval po cestovním enduru. Nějaké univerzální "nářadí" na výlety, dovolenou atd. Motorku jsem vybíral dlouho a z více značek. Nakonec padla volba na BMW.
Během první jízdy mě uchvátila. Po uhlazených Japoncích, má tahle motorka hodně emocí. Po nastartování se celá třepe, jako by se nemohla dočkat jízdy. Když na volnoběh pootočím plynem, tak mě chce přetlačit doprava. Hodně zábavné na červené
Posed na téhle motorce je příjemný. Jsem vysoký, tak jsem si sedlo dal do horní polohy. Mám velký přehled kolem sebe a v klidu dosáhnu celým chodidlem na zem.
Manipulace na místě je kapitola sama o sobě. Má 250 kg, tak se není co divit.
Sedlo mám originální, je pohodlné. Vydržel jsem na něm 18 hodin, 1030 km, dálnice, Alpské průsmyky.
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré. Hned po rozjetí se váha jakoby ztrácí a není vůbec znát. Telelever je parádní. Při brzdění se vidle téměř neponoří, vše vychytá telelever. Motorka se za jízdy jen mírně pohupuje a nerovnosti vozovky dobře pohlcuje.
Při výběru jsem zvažoval jestli budu chtít moto s ABS nebo ne. Jsem rád, že jsem vybral moto s ABS. Nemusím tolik přemýšlet nad váhou stroje nebo jestli jedu sám či ve dvou. Prostě zmáčknu brzdu a motorka pěkně brzdí.
Motor táhne okamžitě a pěkně. Nejčastěji se pohybuji od 2,5-4,5 tis. otáček. Výkon pěkný, jen jednou se mi stalo, že bych potřeboval více koní. Ale za to může spíše to, že jsem se honil se dvěma motardy (jeden z nich na KTM 990 Supermoto).
6-ti rychlostí převodovka je dobrá. Mám dlouhou jedničku a šestku. Na dálnici, při konstantní rychlosti 120 km/h, na šestku, sám a naložen, jsem jel za 5,09 l/100 km. Maximální spotřebu jsem měl 5,6 l/100 km.
Na motorce při koupi byly gumy Metzeler Tourance, vzorek pěkný, ještě nějaké kilometry zvládnou. Drží pěkně. Jen to hlídání tlaku v gumách, podle zatížení, je pro mě novinka. Dosud to jsem to na žádné nemusel hlídat.

26.7.2013
Motorka dovezena po vlastní ose domů. Při koupi měla najeto 99.152 km.

3.8.2013
Po technické (motorka měla německé papíry) a přihlášení jsem mohl konečně vyrazit. Teda až po výměně oleje, olejového filtru, převodového oleje, oleje do kardanu a celkové kontrole motocyklu. Za oleje a filtry jsem dal 2.075,- Kč. Motorka je těžká, na manipulaci na místě ji ještě nemám v ruce, tak si objednávám kryty válců. Padací rámy budou později.

7.8.2013 - 99.649 km
Dorazili kryty válců. Od http://www.bmwmotoparts.cz/ za 2.000,- Montáž byla bez problému.







21.8.2013 - 100.737 km
Výměna spálené žárovky potkávacího světla H1. Výměna těsnění na šroubu nálevky motorového oleje - prosakuje. Dolití motorového oleje.

24.8.2013 - 100.874 km
Ráno při odjezdu na dovolenou jsem se pěkně zapotil. Dojdu k motorce strčím klíč do zapalování, otočím a nic. Budíky se sice rozsvítily ale palivové čerpadlo nic. Zkouším startér, taky nic. Prohlížím pojistky, ale všechny ok. Při pohybu řidítky se čerpadlo rozjelo a hned zhaslo. Drát! U zapalování dole je vytržený červený drát. Takže rychle pájku a jde se opravovat. Otec i brácha na mě už čekali, takže jsem chvátal a na poprvé jsem drát připájel špatně, tak se mi opět vytrhl. Až na podruhé jsem to udělal pořádně.
Oprava se povedla, celou dovolenou žádný problém. Jeli jsme do Itálie. Téměř celé Rakousko nám pršelo. Ještě že mám to ABS. Za deště jsme nejeli více jak 120 km/h, tak mám i pěknou spotřebu 5,1 l/100 km.
Tam jízda po dálnici. Nějaké výlety po okolí. A zpět jsme to vzali přes Alpy a průsmyky. Ráno od půl sedmé do noci do půl jedné. 1.030 km a 18 hodin v sedle. Pohodlná na dlouhé cestování. Vybral jsem si dobře. Motorka jela bez nejmenšího zaváhání. V Alpských obracečkách se pěkně vodila i přes plné naložení.

9.9.2013 - 103.149 km
Po dovolené jsem odvezl motorku na servis a kontrolu k Cyrilmoto Prostějov. Seřízení ventilů, výměna svíček, kontrola řemene alternátoru, kontrola ložisek kol, kontrola vzduchových klapek, seřízení volnoběhu, diagnostika, výměna těsnění u pravého víka motoru. 1.500,- Kč

20.9.2013 - 103.531 km
Po dovolené mě čekala výměna pneu. Rozhodl jsem se vyzkoušet jiné než jen silniční gumy, tak jsem koupil Mitas E07 za 2.900,- Kč. Přezutí, vyvážení, kontrola výpletu kol 550,- Kč. Výměna žárovky potkávacího světla. Dolití motorového oleje. Z pneu mám zatím dobré pocity. Drží pěkně při brzdění.
Zkusil jsem i se projet i po polních cestách, ale když se postavím, tak mám hodně nízko řídítka. Vůbec v tu chvíli nemám motorku pevně v rukách. Musím si koupit zvýšení řídítek.

Zima 2013-2014 - 105.482 km
Jelikož nám počasí hraje do not, tak jsme mohli jezdit i v zimním období. Tradiční Vánočka ve Slavkově u Brna. V půlce ledna 12°C, tak nás čekala další vyjížďka. Na Trempovi v Buchlovských kopcích bylo více jak 30 motorek. Motorka pokaždé okamžitě nastartovala, baterku jsem nevytahoval, mám ji na nabíječce v udržovacím režimu. V garáži jsem měl nejméně 0°C.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Rejdou570
Rejdou570 napsal 04.01.15 v 20:47

Pekná mašina kámo, len ma pekvapuje kde si sa pokúšal ušetriť. obuť Mitas na GSo je blbosť najvačšieho zrna, zabiješ tým jazdné vlastnosti v zákrutách, nedokážeš využiť kvality podvozku na Mitasoch, lebo ti to uchčije a si v p... odporúčam obúvať Tourance next, alebo ContiTrail Attack. ak chceš jazdiť aj mimo cesta tak potom nové Karoo3...

petiK.
petiK. napsal 18.09.14 v 15:22 10b.

pěkná a nepřehlédnutelná

Woky
Woky napsal 26.04.14 v 19:05 10b.

Nádherná mašina

Macek01
Macek01 napsal 15.02.14 v 16:08 10b.

Co dodat, snad uz jen stesti a mnoho spolecnyho dobrodruzstvi

Premac
Premac napsal 11.02.14 v 09:12

Fašanda, tak vždy jen kolama dole

Více komentářů



TOPlist