Jsem bez motorky...dospěl jsem...ani omylem, dítě ve mně se zase probudilo.
Motorka koupena od samotář47 (Chrudim IV) - Když motorku prodejce vyvedl z garáže tak se mi líbilo, že není k prodeji umývaná, leštěná, nebo jinak šmelená a navíc původ z ČR. Bylo na ní vidět používání. Prodejce mi doložil veškerý servis a výpisy z STK. Navíc si vedl i komplet cestovní deník. Jediná zjištěná závada při zběžném pohledu byla loužička oleje za druhým válcem, o které prodejce nevěděl - nakonec oprava tesneni za par korun.
Výška jezdce: 183 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Moto Guzzi Breva 1100: Hrozně krásná motorka, ale vyhrála cena a dostupnost servisu. Doluhé čekání na náhradní díly z IT. Jednou si nějakou Guzzi snad koupím...
Moto Guzzi Breva 850: To stejné jako jedenáctka.
BMW R 1100 R: Vysoká cena, jalový zvuk motoru a drahý servis.
První dojmy - Zpočátku obavy z jedenáctikila, které odezněly po ujetí pár km. Proti Banditovi úžasně klidná motorka. Ten zvuk...ten je brutální a lidi se za váma jen otáčejí. Výkon je oproti Banditovi sice nižší, ale ten vysoký krouťák... a oproti Bandasce mi přijdou brzdy dost jedovatý.
Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, kteří nemaj potřebu se honit za rychlostí a nejezdí po dálnici. Je to prostě super motorka pro lidi co se už vybouřili, nebaví je sportovní motorky, nebo se chtějí kochat krajinou a nechtějí chopper. Navíc není moc okoukaná, protože jich zase tolik v ČR není...
Doplňky na motorce - Turistický větrný štítek, kožený tankvak na nádrži, padací rám, Dynojet, laďáky, delší tyčky na zrcátkách, pancéřové hadičky vpředu, zadní kufr.
Recenze
Původně jsme po šestce Banditovi žádnou motorku už nechtěli...nedalo mi to. Shlédl jsem se v dvouválci s kardanem. Na výběr bylo BMW, Breva a Bulík. BMW ihned vypadlo kvůli ceně, Breva následovala později a zůstal právě Bulda. Hrozně se nám líbila ta jeho nahrbená silueta s velkým dvouválcem do V. Když jsme poprvé slyšeli zvuk co vycházel z laufů, tak bylo jasno... jedině Bulík. Teď zbývalo jen najít nějaký slušný kousek a nakonec se zadařilo. Byl sice dražší, modrá a má najeto poctivých 60tis, ale předchozí majitel ho měl dlouho, jezdil delší trasy a dával mu pravidelný servis, možná proto na něm stále drží původní volnoběžka. Stejně jsem počítal, že bude určitě nutná její výměna, ale zatím to není třeba a vůbec se neozývá (ťuk, ťuk, ťuk). Navíc je nebouraný, předchozí majitel s ním pouze uklouzl na štěrku na kruháči a to pobral oděrkou padací rám a je mírně odřená nádrž - oprava pouze lakováním a leštěním, doloženo prodejcem s účtenkou ze servisu. Stejně se mi modrá nádrž nelíbí a koženej potah nádrže vypadá líp a je navíc praktickej.
Bylo mi jasné, že nejde o žádný rychlík, chtěli jsme něco klidnějšího pro jízdu ve dvou. Zatím máme najeto asi jen 700 km, zatím toho teda moc napsat nemůžu, ale je to opravdu hodnej pesan co nekouše. Někdy sice chybí krapet výkonu, ale Bulík to bohatě dohání krouťákem. Nevyhovuje mi mít výkon až ve vysokých otáčkách, Bullda táhne pěkně od spodu od 2tis. kopec nekopec díky ploché křivce krouťáku. Řadím v podstatě jen mezi čtverkou a pětkou. Brzdy jsou super, už mě párkrát zachránili od průs... Přijde mi že se ovládá mnohem lépe než Bandit. Překvapilo mě jak v pohodě se s ním jede ve městě, jediná chybka je při pojíždění v koloně - jednička je málo a dvojka je už moc a občas falešný neutrál. Bullda je úžasně pohodlnej pro řidiče i spolujezdce, je to jak sedět v motorce a né na ní. Navíc je posez vzpřímený, takže záda zatím nebolely. ...a to množství místa pod sedlem - paráda (vejde se sem nářadí, povinná výbava a aj zámek kotouče). Navíc je sedadlo protažený i na nádrž a ta nestudí při jízdě za nízkých teplot do intimních partií. Jediný na co si musím zvyknout je škubání dvouválu při jízdě bezi/s minimem plynu.
Když to shrnu tak:
Zápory:
- není na jízdu po dálnici nebo nad 130, přijde mi to jako týrání motoru, dá se sice držet v klidu 150, ale proč, když to nejni díky větru příjemný
- jezdíme teda pouze ve dvou a každá 4válcová šestka nás kdykoli natře, ale na druhou stranu jezdím pomalu (běžně do 120) a opatrně a abych honil ego nebo jezdil jak blázen jsem motku nekupoval.
- až moc ostrá zadní brzda
- trochu línější dynamika, ale je to dáno nízkootáčkovým motorem
- cena za novou volnoběžku startéru a vysoká cena nových dílů obecně
- jízda za hodně vysokých letních teplot, kdy se může stát, že přestane pálit svíčka zadního válce
- chybí 6ka
- dost těžká, ale na druhou stranu poctivá motorka
- už se nyvyrábí, jinak bych 100 % šel do novýho
Klady:
- velká nádrž, dojezd okolo 400 km
- pohodlná na cestování a celková ergonomie posezu
- nezmar, chová se opravdu jak TDI a je nenáročná na údržbu
- kardan, úžasná to věc
- plynulý zátah motoru od 2tis. ot
- zvuk motoru, holt srdcem je chopper
Tak první nepříjemnosti po zimě - odešel alternátor po najetí cca 300 km od koupi (odešlo jedno vinutí). Alternátor se právě mění za jiný...tak uvidím.
6/2015 Tak alternátor vyměněn, dána nová baterka a můžu zase lítat.
Plánuju downgrade laděných výfuků za tovární. Ale zase přijít o zvuk Scorpionů...to je dilema.
8/2015 Proběhlo seřízení karbeců, výměna svíček a fajfek (spečená pružinka na fajfce zadního válce) a motka je zas jako nová. Odeznělo dokonce i škubání a motor je klidný jak beránek.
10/2015 Buldovi začíná zimní spánek a mě zase deprese, a nemůžu se dočkat jara.
...konec sezony, jdou na mě chmury, uvažuji jestli si Bulldu nechat nebo si splnit sen a jít do Guzzi.
4/2016 Na první pokus po zimě naskočil a první krátká projížďka po zimě.
Spáchána nová technická a je zase na chvíli klid...
7/2016 PRODÁNO, už dělá radost novému majiteli
Pečlivě vše popsáno, díky zainfo...
Gratuluju k výběru ... trochu opomíjená moťka,ale jak píšeš,Bullda dokáže dát mnohem víc než kterákoli jiná motorka