Oranžové UFO s neotřelým designem a perfektním motorem.
Výška jezdce: 188 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki SV 650S: Kawa vyhrála pro svůj vzhled a motor. Oproti SVčku má hrubší projev. Navíc SVo je tuctovka..
První dojmy - Jede jak z praku ! po dvacce je to ohromný skok dopředu. Ale nejen motor předčil veškeré mé očekávání, brzdy a podvozek jsou zde logicky taky na úplně jiné úrovni.
Doplňky na motorce - Širší řídítka, motorka se s nima kormidluje o mnoho lépe.
Recenze
Požadavky na nový stroj byly takové: 2 válce, dostatečný výkon, design a přiměřené pohodlí na cestování
Motor - Kapalinou chlazený řadový dvouválec. Max. výkon 53kW max. točivý moment 66Nm. 8 ventilů atd... podrobné technické info si můžete dohledat sami zde v motokatalogu. Osobní pocity bych popsal takto: Hrubý zvukový projev motoru spolu s lehčími vibracemi vytvářejí dojem, že sedíte na pořádně nasrané bestii. Výborný průběh točivého momentu. Krásně se sbírá už od spodu (avšak pod 3 tisíce ot. na vyšší rychlostní stupně se vás snaží setřást ze sedla) od 5000 ot. začne pořádně tahat a od 7000 vyrazí jako svině píchlá šídlem. Zvuk se úplně změní, najednou to je jako 100 hromů. To se vám už ostatní plechovkáři dávno míhají ve zpětných zrcátkách.
Převodovka - Jednička se zde řadí kladivem :) troufám si to srovnávat s Monstrem od Ducati. Trošku mě to trápilo, ale byl jsem ujištěn že to tak dělají všechny Erky. Prostě už to není 125. Jinak ji není co vytknout. Kvalty tam padají nahorů dolů, bez falešných neutrálů nebo vyskakování rychlosti, prostě tak jak to převodovky mají dělat.1
Podvozek - Přední tlumiče jsou pro mě tak akorát. Oproti SVčku to nejsou žádné měkoty a dá se s tím i docela sluště zařádit. Jen škoda, že nejsou stavitelné . Na zadním centrálu je stavitelné předpětí pružiny. Rám je klasický trubkáč z oceli.Nemám co bych mu vytknul, žádné kroucení jsem nezaznamenal.
Brzdy - Přední je 4pístek na kotoučích 300mm, vzadu dvoupístek 230mm. Sice to nejsou to zádné kusadla, ale ve své kategorii patří k lepšímu průměru.
Úložný prostor - Pod sedlem toho schováte docela dost. Vejde se motolékárnička, pouzdro s nářadím a vešla by se tu i vesta.
Spotřeba- Po dobu co mám kawu si podrobně vedu tankovací deník. Dlouhodobý průměr mi vychází 5,0 l/100km. Nejvýš jsem se dostal na 7,1 a minimum hlásá 4,6.
Cestování - Jak už jsem napsal výše, jedním z hlavních požadavků na motorku bylo přiměřené pohodlí pro cestování. Trošku jsem bál jít do Kawy (přeci jen to je naháč) ale byl jsem ujištěn, že není problém sjet Grossglockner s plnou polní.
Obavy naštěstí byly liché, po absolvování první delší cesty můžu s klidem říct NO PROBLEM. Stručný popis trasy: (OSTRAVA-BRNO-BUDĚJOVICE-VYŠŠÍ BROD týdenní pobyt ve Vyšším Brodě a následně cesta zpět -TÁBOR-PRAHA-HRADEC KRÁLOVÉ-OPAVA-OSTRAVA) Dálnicím jsem se záměrně vyhnul a jel po okreskách. Tam se Kawa cítí jako ryba ve vodě. Jel jsem sólo s plnou krosnou (krosna se dá krásně přivázat k sedadlu spolujezdce za madla a za háčky pod sedlem) Ochrana před větrem nic moc, ale je to náháč, nečekal jsem zázraky. Pro běžný provoz + cestování to bohatě stačí. Měřím 190cm a do 130km/h je to v pohodě. Potom to začíná foukat.. což je při delší jízdě v takovém tempu nepříjemné.
Sezóna 2013 - Motorku jsem koupil koncem září, tudíž mi do konce sezóny mnoho času nezbývalo, ale i tak se mi podařilo nakroutit skoro 1000km. Potom padl první sníh a rozum zavelel zazimovat. Pneumatiky už sice byly zralé na výměnu, ale znáte to... ještě něco se na nich najet dá né? škoda to vyhodit. Nové koupím ja jaro. Tak následovalo mytí, výměna oleje, vyčištění řetězu, uskladnění baterky do pokoje a už jenom přes motorku přehodit plachtu ať se mi na ni nepráší. A ejhle, stará plachta z YBRka na to byla malá! Tak ještě vysolit 400,- za plachtu a nekonečné vyhlížení jara může začít.
Sezóna 2014 - Na první jarní projížďku jsem se něco načekal. Počasí a do toho taky nějaké ty školní a osobní záležitkosti způsobily, že jsem vyjel až někdy koncem dubna. Vyjížďka to ale byla nezapomenutelná, jel nás štrůdl 7 motorek a za ten den jsme nakroutili asi 200km v okolí Beskyd. Když už se všichni ostatní parťáci odpojili směrem domů, tak jsem si řekl, že ji trochu naložím na jedné dálnici. Rozhulil jsem to na 170 a najednou slyším, že za mnou někdo houká :D Áno muži zákona, ti nikdy nespí.. a nebo spí a já jsem jenom blbec a vzbudil jsem je když jsem kolem nich prolítl. Následovala klasika.. dobrý den pane řidiči, váš řidičský průkaz a doklady od vozidla... A jestli pak víte, proč jsme vás zastavili. Nic jsem netajil, omluvil se a rovnou zeptal za kolik to bude. Jeho kolega, který mezi tím obcházel motorku mi řekl, že za ty gumy rovných 500. Není se čemu divit, měřákem mi vepředu 2x naměřil 0,7 a vzadu 1,1mm. Tohle byl jistě trest za mojí neochotu vyměnit šlupky už na podzim. Následovalo tedy pátráni v servisním manuálu, co že to tam mám obout. Dal jsem na radu kamaráda co ERku jezdí už 4. rokem a obul tam Dunlop Sportmax Qualifier. Celá sada mě vyšla na 3600. Zbytek sezóny si již naštěstí obešel bez asistence policie. Přes prázdniny mě vedle několika "kolem komína" potkaly taky 2 dlouhé štreky. První do Hradce a zpět. Zatáčky na R11 jsou opravdu super. Tohle je přesně to pravé ořechové pro Kawu. Jedná ostrá levá střídá pravou, pak krátká rovinka a zas a znova. Spolu s kvalitním povrchem (až na výjimky) to byl skvělý zážitek S jedinou zastávkou v opavě jsem to vzal na jeden zátah. Druhá podstatně delší záležitost mířila do Vyššího brodu. Tuto cestu jsem již částečně hodnotil ve stati výše, proto jen doplním pár drobností. Při delší jízdě bez pauzy mi začly vadnout zápěstí (vibrace a narbený posez si žádá své). Naopak naprosto unešený jsem z motoru. Jeho hrubý projev je neuvěřitelně návykový. Měnit seriovou koncovku zde nemá smysl, zvuk je parádní už v základu. Výkonu má motor na rozdávání, předjíždění není problém na dálnici a už vůbec né na okresce. Maximálku jsem z toho dostal 210 (dle tachometru) a ještě by to jelo dál, ale pud sebezáchovy zvítězil... asi jsem posera. Konec sezóny přišel s koncem prázdnin a mým nástupen na VŠ.
A skóre ? slušných 3500km.
Sezóna 2015 - Tuto sezónu jsem začínal servisem/údržbou. Nejdřív zběžná kontrola: brzdové obložení, světla, blinkry a pneumatiky.
Hlavně ty gumy :) jsou jako nové, tak stačilo jenom dofouknout na nějaých 2,5/3,5 bar a hotovo. Vyprat a namazat řetěz, namazat všechny bowdeny, olej nebylo třeba řešit, ten jsem vyměnil už na podzim. Zbývá už jenom setřít prach a může se vyrazit.Něco málo jsem stihl nakroutit už na jaře, ale většina kilometrů byla nakroucena přes prázdiny. Naštěstí mi zkouškové zkončilo už v červnu, tak prázdniny byly neobvykle dlouhé. Nějaké ty vyjížďy kolem komína pár výletů do okolí přehrady Šance a dva velké výlety: První do Temešváru u Písku a druhý do Ústí nad Labem. Obě cesty byly velmi vydařené. Vyšlo počasí, vhodně zvolené trasa a hlavně žádná porucha po cestě. Co víc si přát. Dojmy z cest, už nebudu znovu rozepisovat. Opět platí to co jsem zmiňoval výše. Po absolvování těchto výletů šla motorka do servisu na kontrolu vůle ventilů. Pro sichr jsem se s nima domluvil, že chci být u toho. Tak to rozebrali, proměřili a zjistili, že na sacích je (0,06-0,08mm) a na výfukových(0,11-0,17mm) Všechny v normě. Když už bylo víko rozebráno, tak jsme koukli i na svíce. Vypadaly že tam byly asi ještě od výroby, proto jsem pro jistotu objednal nové: NGK CR9EIA-9, iridiové. Zde bych doporučoval striktně se držet předpisů výrobce a nejednat na vlastní pěst. Koupením levnější (často nevhodné) alternativy nemusí vést ke kýženému výsledku. Na konci sezóny se ukazatel skóre zastavil na 2400km. To už není taková sláva jako minulou sezónu. Bohužel studium VŠ mimo můj rodný kraj si žádá své.
Taky jsem ji chtěl. Ale nakonec jsem dal přednost Zedíkovi. Kdybych nekoupil Z750 tahle byla na druhém místě. Ať ti to s ní jezdí.